Чи законно у Дніпропетровську ліквідують районні ради?
Дніпропетровський окружний адміністративний суд визначатиме правомірність ухваленого міськрадою рішення про ліквідацію районних рад, а також відповідних районів міста. Відповідна адміністративно позовна заява була зареєстрована 31 березня.
Про це пише громадський активіст Сергій Філіпенко у своєму блозі на сайті «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ».
«Розгляд позову відбуватиметься максимально прозоро через інформування громадськості», – каже активіст.
29 жовтня 2014 року депутати ухвалили рішення про оптимізацію управління районами у Дніпропетровську через ліквідацію Амур-Нижньодніпровського, Бабушкінського, Жовтневого, Індустріального, Красногвардійського, Кіровського, Ленінського та Самарського районів міста, а також відповідних районних у місті рад і виконкомів, та створення Лівобережного та Правобережного районів міста Дніпропетровська.
Суть позовної заяви полягає в тому, що система місцевого самоврядування України передбачає утворення територіальної громади села, селища, міста, районів у містах з районним поділом, як первинний суб’єкт місцевого самоврядування – суб’єкт публічного права власності – юридичну особу.
Читайте також: Днепропетровские чиновники советуют жителям организовываться в ОСМД
«У відповідності до чинного законодавства та Конституції України, змодельована система самоврядування в місті Дніпропетровську мала б виглядати наступним чином:
Згідно з адміністративно-територіальним поділом території України на територіальні громади, відповідно до статті 81. (ЦКУ), розпорядчим актом Президента України, у місті Дніпропетровську мали б бути створені вісім (відповідно до кількості районів у місті) юридичних осіб публічного права – територіальних громад відповідних районів у місті Дніпропетровську. Після прийняття та ухвалення статутів через проведення громадами місцевих референдумів, мав відбутися процес легалізації районних у місті Дніпропетровську територіальних громад (через реєстрацію статутів) з подальшим формуванням (через вибори) своїх представницьких органів – районних рад, а також процес інвентаризації комунального майна та створення реєстру власності та реєстру власників.
Наступним кроком мало б стати об’єднання районних територіальних громад, через проведення відповідних місцевих референдумів районних територіальних громад, в громаду міста з подальшою ухвалою та легалізацією, через реєстрацію Статуту територіальної громади міста в центральному органі виконавчої влади (ст..19 ЗУ).
Читайте також: Экс-мэр Днепропетровска поддерживает сокращение депутатов
Наступним кроком, через проведення референдуму, мало б відбутися наділення обраного під час виборів складу міської ради повноваженнями щодо права управління майном та фінансовими ресурсами всіх районних у місті Дніпропетровську територіальних громад – юридичних осіб публічного права власності (ст..16 ЗУ).
Разом з тим, відповідно до прямого виборчого права шляхом таємного голосування, на чергових місцевих виборах, мав обиратися міський голова – головна посадова особа територіальної громади міста (ст..12 ЗУ).
Наступним кроком, від імені та в інтересах територіальної громади міста, відповідна міська рада, мала б створити підзвітні та підконтрольні органи виконавчої влади: комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
З огляду на вищезазначене вважаю, що за відсутності легалізованих районних у місті територіальних громад (юридичних осіб) діюча система місцевого самоврядування в місті Дніпропетровську суперечить чинному українському законодавству, тим самим порушуючи мої конституційні права, як громадянина України», – зазначає Сергій Філіпенко.
Читайте також: Вчера прошли грязные и бессмысленные выборы на Тополе-2, – общественники