YouTube – головний канал поширення фейків
YouTube — основний канал розповсюдження фейкових новин, проте робить надто мало для боротьби з брехливою інформацією на своїй платформі, – йдеться у відкритому листі коаліції організацій, які перевіряють факти, – повідомляє The Guardian.
“YouTube дозволяє несумлінним гравцям використовувати свою платформу, щоб маніпулювати та експлуатувати інших, а також для самоорганізації та збору коштів”, – йдеться у листі до виконавчої директорки YouTube Сьюзан Войжитскі.
Наприклад, на відеоплатформі розміщено контент таких груп як Doctors for the Truth, які розповсюджують дезінформацію про Covid, а також ролики, які сприяли маніпуляціям під час президентських виборів у США. Шкода фейків особливо помітна в Латинській Америці, Азії та Африці. Зокрема, серія відео про нібито успішне правління експрезидента Філіппін Фердинанда Маркоса, чий син тепер балотується на посаду глави країни, а також розпалювання ненависті щодо вразливих груп у Бразилії.
Лист містить чотири основних вимоги до YouTube: зобов’язання фінансувати незалежні кампанії проти дезінформації; давати посилання зі спростуваннями всередині відеороликів, що розповсюджують фейки; змінити алгоритми показу сумнівних відео; робити більше для боротьби з брехнею у неангломовних роликах.
Експерти сподіваються, що у компанії розглянуть можливість реалізації цих ідей на користь суспільства.
У правилах спільноти YouTube йдеться, що “деякі типи контенту, що вводить в оману та може завдати серйозної шкоди”, заборонені на платформі. Це, зокрема, реклама небезпечних методів лікування, а також втручання у вибори. YouTube також вжив заходів щодо боротьби з фейками про Covid, а в жовтні 2020 року заборонив дезінформацію про щеплення.
Відповідаючи на листа, Лєна Ернандес, представниця YouTube, заявила, що компанія вклала у цю боротьбу значні кошти:
“Ми досягли серйозного прогресу: споживання інформації, що межує з фейковою, значно нижче за 1% всіх переглядів на YouTube, і лише близько 0,21% всіх переглядів припадає на неприпустимий контент, який ми пізніше видаляємо. Ми завжди прагнемо покращень і продовжимо нашу роботу із спільнотою фактчекерів”.
Серед авторських відео 2021 року українські користувачі найбільше дивилися інтерв’ю відомих людей, а також телевізійні шоу, серіали та розважальний контент.