Піар-стратегія Зеленського провалилась – старі прийоми не рятують падаючий рейтинг
Вдало вибрані виборчі технології із залученням медіа-комунікацій забезпечили Володимиру Зеленському перемогу на виборах. Втім, як показав час, ті самі технології для спілкування з електоратом після виборів рейтинг не рятують, а іноді – просто нищать.
Для Зеленського, насправді, стало проблемою, що тепер за його піар відповідають ті ж люди, що вели його передвиборчу кампанію. Справа не в їхньому професіоналізмі, а в тому, що вони не розуміють різниці між Зеленським-кандидатом (коміком і артистом, «простим хлопцем») і Зеленським-президетом. Першому можна було багато пробачити, його пафос і епатаж працювали на нього. Тепер же, будучи очільником держави, Зеленський уже в іншій ролі, яка вимагає інших дій, специфічних реакцій з урахуванням ситуації, контексту, посади і обов’язків.
“Помилка тих, хто наразі відповідає за імідж Зеленського, полягає в тому, що вони все ще спираються на ті інструменти, які дозволили Зеленському прийти до влади. Іншими словами, люди у команді президента все ще намагаються працювати в руслі “Голобородька”, вигаданого персонажа, за якого проголосували люди. Проблема полягає в тому, що персонаж з екрану є вигаданим, а проблеми в Україні – реальними. На практиці їх поєднати неможливо. По мірі того, як зростає відстань між образом “Голобородька-Зеленського” і реальним президентом Зеленським, зменшується рейтинг Володимира Олександровича“, – зауважує дніпровський політолог Дмитро Снітько.
Доказом невідповідності проваджуваної піар-кампанії Зеленського реаліям українського суспільства і електоральним очікуванням є факти – соціологічні дослідження фіксують невпинний прогресуючий спад популярності і самого Зеленського і його політичної сили.
Наприклад, українців просто дратує, що під час масштабного стихійного лиха на Західній Україні в червні Зеленський дріб’язково і з жартами вступає у відео-перепалку з дальнобійниками. У цій ситуації кидається в очі нездатність команди Зеленського (і його самого) бачити важливе, що вимагає зосередженості, демонструє відсутність стратегічного і глобального мислення масштабами всієї нації, як і належить президентові.
Саме ця невідповідність багато в чому шкодить рейтингу Зеленського – його електорату вже замало «крутих» і гарних відосиків; виборці Зеленського хочуть бачити вирішення проблем і адекватність дій президента, виконання передвиборчих обіцянок.
Нажаль, наш голова держави цим похвалитись не може – перелік досягнень “Зе” і його команди є вельми скромним.