Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі

18.12.2017 15:30   -
Автор:

У Дніпрі триває активна фаза будівництва метрополітену. Завдяки новоавстрійській технології роботи щодня просуваються до 1,5 м у кожному з напрямків руху трьох станцій. 18 грудня чергові вибухові роботи провели у тунелях станцій «Вокзальна» – «Театральна» та «Театральна» – «Центральна». Технічні вибухи та вивіз ґрунту розпочали тиждень тому.
Про це повідомляє Інтернет-видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» з посиланням на прес-службу міськради.
Загалом за три роки виконання робіт використають більше тонни вибухівки.
«Цей метод швидкий та безпечний. Мешканцям навколишніх будинків не варто перейматися. Раніше ми проводили пробні вибухи. Крім того, фахівці компанії-підрядника Limak пильнують за станом будівель. Наразі всі роботи проходять на глибині 40 м», – зазначив заступник міського голови Михайло Лисенко.
Також, за словами заступника Бориса Філатова, компанія-підрядник Limak розробляє спеціальний сайт, на якому усі охочі зможуть слідкувати за перебігом будівництва метрополітену.
Перевага новоавстрійського методу, за яким нині зводять усі станції метро та підземні тунелі у країнах Європи, полягає у тому, що після вибухових робіт на ділянці встановлюють тимчасові кріплення, яке вкривають спеціальним розчином.
Далі техніка під тиском вкладає на арматуру бетон. Після будівництва монолітні тунелі витримають близько сотні років експлуатації. Водночас самі будівельні роботи можна закінчити у півтора рази швидше, ніж за іншими методиками.
Технологією також враховано особливості складного дніпровського ґрунту, коли підземну проходку доводиться робити у цільному граніті. В Україні новоавстрійський метод використовують вдруге після будівництва Бескидського залізничного тунелю на заході країни.
«Ми інтегрували радянський проект будівництва у наш проект, що заснований на новоавстрійському методі. Ми завезли в тунелі сучасне обладнання. У стволах є сучасна система вентиляції. Загалом ця технологія є найшвидшим методом серед тих, що використовують у країнах Європи», – повідомив представник компанії Limak Мустафа Толга Ергін.
Як відомо, активна фаза добудови підземки почалася у квітні 2017 року. На майданчиках ввели в експлуатацію швидкобудівні споруди для розміщення проектних і конструкторських робіт підрядника. Їх привезли з Туреччини. У червні в тунельній проходці метро провели 3 експериментальні вибухи.
Фахівці також проводять буріння свердловин з геологічної розвідки по всій трасі будівництва метрополітену. Нині добудова дніпровської підземки залишається одним із найбільших інфраструктурних проектів у країні, який втілюється за гроші західних банків.
У рамках проекту, укладеного з турецькою фірмою-підрядником Limak, у дніпровському метрополітені зведуть 3 нові станції в центральній частині міста – «Центральна», «Театральна» та «Музейна».
Після завершення робіт довжина метро збільшиться з 7 до 11,1 км. Закінчити всі роботи планують наприкінці 2021 року.