З українців хочуть стягувати додаткові податки за посилку в Україну
25 жовтня відбулось закрите засідання робочої групи по опрацюванню змін до Митного та Податкового кодексів України.
В засіданні брали участь представники Міністерства Фінансів України, Державної фіскальної служби та поштові оператори і експрес перевізники, які здійснюють свою діяльність в Україні.
Про це пимше “Яворів Інфо“, повідомляє Інтернет-видання “ДНІПРО. ГОЛОВНЕ“.
Предметом зустрічі був розгляд проектів про внесення змін до Митного та Податкового кодексів України, які у випадку їх прийняття матимуть негативні наслідки для пересічних громадян України. А саме:
1. Посилки від діаспори в Україну, вартість вмісту яких буде більше 22 євро, будуть обкладатися ПДВ. Після цих змін за відправлений подарунок чи гуманітарну допомогу треба буде ще заплатити ПДВ.
2. При розгляді проектів не береться до уваги відсутність в Україні вітчизняної легкої промисловості, девальвацію гривні та зменшення купівельної спроможності пересічного громадянина.
3. Такий стан справ змусить людей шукати нелегальні шляхи ввезення товарів в Україну, що точно не сприятиме наповненню державного бюджету.
4. Враховуючи досвід інших країн, зменшення ліміту на ввезення відправлень без ПДВ не обов’язково спричинить приріст надходжень до бюджету, оскільки такі заходи матимуть своїм наслідком скорочення обсягу поштових відправлень, а також зменшаться надходження до бюджету від операторів поштового зв’язку.
5. Введення в дію такої ініціативи ланцюговою реакцією потягне за собою збільшення кількості працівників державного апарату, котрі змушені будуть адмініструвати весь цей процес і витрати на утримання котрих ляжуть на плечі платників податків.
6. Як показує досвід Білорусі – такі ініціативи є негативними і на їх адміністрування держава витрачає значно більше коштів, ніж на вигоду отриману від таких ініціатив у вигляді наповнення державного бюджету.
7. За результатами аналізу законопроектів, варто зазначити, що їх текст є недосконалим, зокрема, при розробці не враховано принцип стабільності, передбачений статтею 4 Податкового кодексу України, відповідно до якого зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися не пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки.