З’явилася надія на розблокування міжнародної транспортної артерії завдяки повні, яка викликала значний приплив
Вантажний корабель, що блокував одну з найважливіших морських артерій у світі, був вирваний з берегової лінії і знову частково вийшов на воду вранці в понеділок, викликаючи надію на те, що незабаром рух Суецьким каналом може відновитись і зменшити економічні наслідки транспортного колапсу світового масштабу, – повідомляє nytimes.
Рятувальним командам вдалося зняти з мілини 400-метрове судно, яке майже на тиждень заблокувало рух у Суецькому каналі, в понеділок о 4:30 за місцевим часом, про це повідомила транспортна компанія Inchcape.
Нині буксири намагаються встановити судно в положення, яке дасть йому змогу відновити рух каналом. У зв’язку з цим наразі незрозуміло, коли рух Суецьким каналом відкриють для 450 суден, які чекають на проходження, йдеться в повідомленнях.
Зняти велетенський контейнеровоз вдалося після того, як земснарядами було видалено близько 27 тис. куб. м піску, в якому застрягло судно.
Ми вже розповідали про те, як контейнеровоз Ever Given сів на мілину і заблокував судноплавство Суецьким каналом минулого вівторка, “Надважливу світову водну артерію закоркувало величезне судно, яке сіло на мілину”. Судно, на борту якого перебувало понад 20 тис. важковагових контейнерів, прямувало з Китаю до Роттердама (Нідерланди). Судно є одним із найбільших у своєму класі: його довжина сягає 400 м, ширина – 59 м.
Рятувальникам, які працювали як на суші, так і на воді впродовж п’яти днів і ночей, зрештою допомагали сили, потужніші за будь-яку машину, що кинулася на місце події: місяць і приплив.
Відповідно до того, як рівень води піднявся впродовж місячної ночі, години, витрачені на копання та розкопки мільйонів тонн землі навколо Евер-Грін, окупилися, оскільки судно повільно відновило плавучість, за словами чиновників.
Але представники судноплавства та єгипетська влада застерігали, що складна операція все ще триває, вони висловили все більшу впевненість, що корабель незабаром буде повністю розблокованим.
Президент Єгипту Абдель Фаттах ель-Сісі відсвяткував цей момент у Twitter , написавши, що “єгиптянам сьогодні вдалося припинити кризу застряглого корабля в Суецькому каналі, незважаючи на великі складності, пов’язані з цією ситуацією в усіх аспектах”.
Якби і третя спроба провалилася, то почалася б робота з розвантаження судна, щоб зменшити його загальну вагу, яка становить 220 тис. тонн, адже він перевозить 18 300 контейнерів. Таке розпорядження зробив президент Єгипту Абдель Фаттах ас-Сісі.
Однак експерти вважали, що на таку операцію могли піти тижні. Наслідки такого тривалого блокування Суецького каналу складно було передбачити.
Рятувальники з Нідерландів, які мають великий досвід подібного роду робіт, казали, що побоюються розлому судна, якщо докладати занадто інтенсивних зусиль з його переміщення.
Суецький канал – одна з найбільш завантажених ділянок морських торговельних шляхів. Ever Given за шість днів закрив прохід щонайменше 450 кораблям, які опинилися в заторі. Втрати від блокування каналу оцінили в 9 млрд доларів на добу.
Деякі судна мусили змінити маршрут і рушили навколо Африки.
Пітер Бердовскі, виконавчий директор компанії Royal Boskalis Westminster, яка була призначена власником “Евер Гіве” для допомоги у переміщенні судна, заявив у понеділок голландському громадському мовнику NOS, що розуміє, що ніс застряг аж занадто глибоко.
“Корабель схожий на гігантського кита, якого нам доводиться спихати з пляжу назад у воду”, – сказав він на початку понеділка. Стягнути з мілини корму, за його словами, було найпростішою частиною.
Приплив у понеділок вранці досягнув максимуму в 11:42 за місцевим часом, і рятувальники продовжуватимуть маневри до тих пір, поки вода залишатиметься високою, повідомляє влада. Наступний приплив почнеться близько півночі.
Щодня, поки канал блокує глобальні ланцюжки поставок, наближається криза .
Судна, упаковані світовими товарами – включаючи машини, нафту, худобу та ноутбуки – зазвичай легко протікають по водному шляху, забезпечуючи більшу частину земної кулі, коли вони проходять найшвидший шлях з Азії та Близького Сходу до Європи та Східного узбережжя Сполучених Штатів Штатів.
Побоюючись, що операція з порятунку може зайняти тижні, деякі кораблі вирішили не чекати, повернувшись довгим шляхом навколо південного краю Африки, плавання, яке може додати тижнів до подорожі та витрати на паливо понад 26 000 доларів на день.
Армія механіків, інженерів, капітанів буксирів та інших операторів з порятунку знає, що вони в гонці з часом. Але пізно в суботу водії буксирів забили свій гудок, святкуючи найпомітніший прогрес із визволення коробля.
220 000-тонний корабель перемістився. Це далеко не зайшло – лише два градуси, або приблизно 100 футів, за словами службовців судноплавства. Це відбулося, коли співробітники каналу заявили, що земснаряди зуміли викопати задню частину корабля, звільнивши кермо.
Компанія, яка здійснює нагляд за експлуатацією корабля та екіпажем, Bernhard Schulte Shipmanagement, заявила, що 11 буксирів допомагають, причому двоє долучилися до боротьби в неділю. Кілька земснарядів, у тому числі спеціалізований земснаряд, який може витягувати 2000 кубічних метрів матеріалу на годину, викопані навколо носової частини судна, повідомляє компанія.
Судноплавні агенти заявили, що рятувальники твердо вирішили звільнити судно в міру наближення весняного припливу, який підніме рівень води на 18 дюймів.
Це делікатна місія: екіпажі намагаються перемістити корабель, не розбалансувавши його та не розколовши.
З огляду на те, що відбувається провисання в середині, його носова частина і корма зафіксовані в положеннях, для яких вони не були розроблені, корпус вразливий до подібних стресів і тріщин, на думку експертів. Подібно до того, як кожен приплив приносив надію, що корабель може бути звільнений, кожен приплив також створює нові напруги на судні.
Групи водолазів оглядали корпус упродовж усієї операції і не виявили жодних пошкоджень, заявили чиновники.
Потім знадобився би якийсь час, щоб також оглянути сам канал, аби забезпечити безпечний прохід сотень кораблів по обидва боки короку, відтак може пройти кілька днів, перш ніж судноплавство повернеться до норми.