Разом із ракетами «Південмаш» робитиме перспективні електробуси
Як ми вже повідомляли, Верховна рада ухвалила закон про оздоровлення нашого космічного підприємства, яке забезпечує захист Україні з повітря й моря та дозволяє освоювати космос. Але не ракетами єдиними живе наше велике підприємство. Сучасний світ динамічно змінюється і Дніпро у цих трендах не пасе задніх.
В Україні намагаються реалізувати відразу кілька проектів з виробництва електробусів. Це перспективний напрямок, і він може виявитися дуже вигідним для внутрішнього ринку, але не для експорту, – повідомляє «Ділова столиця».
«В Україні за останні роки було вже кілька спроб налагодити власне виробництво електробусів. Але поки що єдиний повноцінний представник такого виду транспорту в нашій країні виробляє малими партіями концерн “Електрон”, який також анонсував швидкий випуск “електробуса з динамічною підзарядкою” — тролейбуса з автономним ходом від акумуляторів. Подібні тролейбуси в одиничних екземплярах роблять в Одесі, модернізуючи старий “рогатий” транспорт. Про готовність виготовляти тролейбуси з автономним ходом від акумуляторів заявляли також концерни “Богдан” і “Еталон”. Крім цього, кілька невеликих підприємств у експериментальному порядку переобладнають у електробуси вже готові автобуси».
Ми всі на власні очі можемо спостерігати динамічні зміни у підходах розв’язання транспортних проблем, що все більше мегаполісів у всьому світу переходять на економний та екологічний вид транспорту – електробуси, адже вони значно універсальніші за звичні нам тролейбуси і трамваї, вони не потребують ані рейок, ані контактної мережі, а відтак менше витрат, менше потворних дротів, менше обмежень для маршрутів.
У прес-релізі “Південмашу” повідомляється, що Державне космічне агентство України,” Південмаш “і південнокорейська компанія Caris підписали меморандум про співпрацю з виробництва 5000 електробусів і 7800 зарядних станцій. Угода передбачає підписання договорів на суму 23 млрд грн з термінами виробництва до 2023 р.
На сайті аерокосмічної компанії можна дізнатися, що “сторони ухвалили програму спільних дій щодо локалізації виробництва електробусів і зарядних станцій, обміну ліцензійними угодами і технологіями, запланували спільну участь у виставках, обговорили можливості і потенціал експорту електробусів у Європу. Південнокорейська корпорація Caris має підприємства, розташовані у багатьох країнах світу, будівельні, логістичні компанії, виробництво інноваційних матеріалів і компонентів для дорожнього будівництва і безпеки руху, а також R&D центр, який володіє запатентованими інноваційними технологіями виробництва полімерних і надтвердих матеріалів, що застосовуються в теплоенергетиці, промисловій електроніці і машинобудуванні».
“Ділова Столиця” проаналізувала наших потенційних конкурентів та покупців спільної українсько-південнокорейської продукції:
«З сусідів України власні виробництва електробусів розвивають Білорусь і Польща. Правда, роблять це принципово по-різному. У Білорусі «електробусный проект» реалізує держава: за вказівкою президента і на держпідприємствах, в рамках п’ятирічного плану. Перші білоруські електробуси випустили у 2016 р. виробник тролейбусів – підприємство «Белкоммунмаш». Особливість їх – дуже малий запас ходу, 12-30 км. тобто машина проходить по міському маршруту – і стоїть на кінцевій станції, заряджається. Електробуси вийшли красиві і зручні – але «сирі», взимку в них холодно, і в перший час вони прямо на маршруті спалахували без видимої причини… Польща пішла іншим шляхом: там електробуси з самого початку випускалися як комерційний експортний продукт. Наприклад, польська компанія Solaris почала з постачання 250 електробусів в італійський Мілан – і вже потім отримала замовлення на 130 машин для Варшави, 118 – для інших польських міст. У найближчі кілька років кількість електробусів Solaris у Польщі планують збільшити втричі… Звичайно, ЄС поки далеко до Китаю, де виробляється близько 2 тис. електроавтобусів на тиждень. З 550 тис. електроавтобусів у світі на початок 2020 р., 99% — працювало в Китаї». – інформує «Ділова столиця».
Автор – Боніфацій