Україна завойовує космос і має непогані шанси на шмат світових авіаперевезень

11.09.2020 19:37   -

Президент Асоціації «Укравіапром», голова правління АТ «ФЕД» Віктор Попов в інтерв’ю Укрінформу розповів чи збереже наша країна статус авіаційної держави, чи відродиться Харківський авіазавод і чи будемо ми конкурувати на світовому авіаринку.

Наведемо деякі важливі думки та факти з інтерв’ю.

Віктор Попов впевнений, що коли українські літаки не літають у нас в країні – ніхто їх у нас не купить! Ніхто їх не сертифікує. ДСНС, Міноборони, Нацгвардія – сьогодні треба сформувати замовлення, а держава повинна його профінансувати.

На думку Президент Асоціації «Укравіапром» нові зміни в авіаперевезеннях може використати країна зі своєю лінійкою продукції може завоювати шматочок світового ринку. Адже раніше пасажирські перевезення будувалися як hub to hub (між вузловими, великими пересадочними аеропортами). Але ідеологія змінюється. І пандемія теж цьому сприяє. Зараз мова йде про перельоти point to point (від точки до точки). Наприклад, Харків-Херсон, Харків-Одеса, Запоріжжя-Бердянськ і так далі.

Антонов Ан-158

З Ан-140 (52 місця), Ан-158 (98 місць) ми можемо зайняти нішу, випускаючи літаки для міжрегіональних перельотів всередині країн. Також величезна перспектива є у вантажних літаків ДП «Антонов». Якщо в пасажирських перевезеннях змінюється логістика, то обсяг транспортних перевезень безперервно зростає – починаючи з використання дронів, які, наприклад, доставляють посилки, завершуючи літаками з великою вантажопідйомністю. Вкрай важливо не упустити зараз момент, дати поштовх нашому авіапрому.

Ан-140: МЫ ЕГО ТЕРЯЕМ? На фоне заявлений о блестящих перспективах Ан-148  руководство ГК «Антонов» почему-то «забыло» о проекте самолета — Ан-140. |  ХРОНИКИ и КОММЕНТАРИИ

Про успіхи та досягнення рідного АТ «ФЕД», який вже 80-90% продукції виробляє на експорт:

“Спочатку зазначу, що ми живемо в час, коли з’являються і розвиваються нові ринки, пов’язані з авіапромом і космосом. Усі країни це чітко розуміють. Тому що йдеться і про оборону, і озброєння, і комунікації, і дослідження тощо. Наша компанія бере активну участь у зарубіжних програмах. Для Південної Кореї поставили систему управління літальним космічним апаратом. І очікуємо, що скоро буде продовження цього космічного проєкту. Також у них є програма зі створення свого винищувача, і ми теж беремо участь в ній. Підписали контракт на розробку і виготовлення системи управління авіаційним двигуном“.

Про те як Харківська компанія ФЕД розробила та виготовила у співпраці з ХАІ основну частину нової системи охолодження для найбільшого супутника, який американська SES замовила у Європейського космічного агентства розповів:

«Потужності супутників зростають, і необхідні нові рішення. За 4 роки ми разом з науковцями ХАІ (Національний аерокосмічний університет ім. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» – ред.) розробили абсолютно нову систему охолодження для найбільшого супутника, який Європа виготовляє на замовлення американської компанії SES (володіє 45% телекомунікаційних супутників, – ред.). Супутник вже змонтований і зараз тестується, скоро його перебазують на стартовий майданчик, де ведеться монтаж ракети. На кінець січня заплановано виведення на орбіту. Тож ми чекаємо, коли АТ «ФЕД» буде в космосі», – розповів Попов.

Він наголосив, що участь у такому проєкті – великий крок уперед, на новий ринок компанія вийшла з новими виробами саме для європейського замовника.