Навіть модернізовані російські літаки ВМС Індії регулярно падають

28.11.2020 10:00   -

Літак ВМС Індії – МіГ-29К, що діяв над морем, зазнав аварії близько 17:00 у четвер ввечері. Поки одному пілоту вдалося безпечно катапультуватися, триває пошукова операція з пошуку другого. 

Один з пілотів вижив. Пошук другого ведеться рятувальними службами. Розпочато розслідування трагедії“, – цитує повідомлення ВМС Індії видання Times of India.

“Тренувальний літак МіГ-29К, що діяв у морі, потрапив в аварію близько 17:00 години 26 листопада 20 року. Ведеться слідство для з’ясування обставин інциденту”, – ВМС Індії зазначили в офіційній заяві.

Зазначимо, індійські ЗМІ повідомляють різні подробиці трагедії. Зокрема сповіщається про те, що пілоти втратили керування, після чого катапультувалися. За іншими джерелами – літак впав одразу після зльоту з авіаносця “Вікрамадітья”

Для збройних сил Індії це вже далеко не перша втрата російських літаків МіГ-29. Лише за 2020 рік це вже третя авіакатастрофа цього типу літака в Індії. Зокрема, 8 травня у штаті Пенджаб на півночі Індії впав МіГ-29UPG.

Загалом в Індії за останні п’ять років аварій та катастроф зазнали 27 російських літаків з яких: п’ять МіГ-29 та стільки ж Су-30МКИ, сім МіГ-21, включно із модернізованими у РФ до версії UPG, шість МіГ-27 та один МіГ-23.

У лютому 2020 року – МіГ-29К на Гоа. За три місяці після того, як на цьому ж острові у листопаді 2019 розбився МіГ-29КУБ.

В Індії проблема з російськими літаками регулярно підіймається на національний рівень. Зокрема у 2015 році державні аудитори склали цілий акт, де перелічено всі недоробки МіГ-29К корабельного базування, включно із проблемними двигунами, системою керування та слабкістю конструкції літака, яка не розрахована на експлуатацію з авіаносців.

Аналогічні проблеми має і Су-30МКИ, в яких постійно ламається електрична система керування та сенсор радіолокаційного випромінювання. Загалом льотна готовність Су-30МКИ не перевищує 55-60% проти декларованих росіянами 75%.

Додамо, що збройні сили Індії експлуатують зараз більше півсотні МіГ-29 всіх модифікацій та близько 240 Су-30МКИ.

У російській пресі ж “кивали” на те, що весь цей “скандал” – результат внутрішньої політичної боротьби та взагалі індійські пілоти просто “літати не вміють”.

Водночас проблеми з МіГ-29К легко помітні і в самій РФ. Наприклад, один з цих літаків розбився під час посадки на авіаносець “Адмирал Кузнецов” під час операції в Сирії у 2016 році. А у 2017 році ще один МіГ-29К розбився під Мурманськом, перевернувшись під час посадки.