Наші гвинтокрили тепер на власних лопатях. Таке здатні виготовляти лише декілька країн – США, КНР, РФ
АТ “Мотор Січ” розпочало льотні випробування композитних лопатей для вертольотів Мі-8 та металевих – для Мі-24 українського виробництва, і таким чином Україна увійшла до п’ятірки держав світу, що виробляють такі частини для важких гелікоптерів.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє віцепрем’єр-міністр-міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський у Фейсбуці.
Він зазначив, що початок виробництва лопатей для важких вертольотів надає нові можливості для української армійської авіації та відкриває перспективи для розвитку експортних ринків.
За словами Уруського, для організації виробництва запорізькі авіабудівники придбали унікальне високотехнологічне обладнання, аналогів якому немає на території держави, а також був підготовлений персонал для роботи з ним. Випробування проводяться на Льотно-випробувальному комплексі АТ “Мотор Січ”.
На презентації президент Мотор Січі В’ячеслав Богуслаєв зазначив, що це перші польоти вертольотів з металевими і композитними лопатями. Авіабудівники хотіли показати реальний український вертоліт і тепер уже з вітчизняними лопатями. Раніше лопаті для важких вертольотів випускали тільки США, РФ і Китай.
“Ми будуємо технологію на лінію цих лопатей – це 60 комплектів на рік. Наступного року зробимо 20 комплектів для нашої армії. Лопатями ми почали займатися ще 10 років тому. Ми використовуємо найкращі досягнення в світі з клеїв, композитів, аби нічого там не ламалося. У нас всі найсучасніші і найнадійніші деталі. Лопаті прораховували наші інженери і вчені за міцністю і динамікою. Ми гарантуємо, що у них буде ресурс більше, ніж у подібних лопатей, що випускаються в інших країнах”, – зазначив Богуслаєв.
Сьогодні в льотно-випробувальному центрі проходили заводські випробування двох комплектів лопатей на вертольотах МІ-24 і МСБ-8. Пілоти продемонстрували, що вертольоти на цьому комплекті лопатей маневрені і цілком стійкі.
“Коли зробили перший комплект лопатей і я підняв його в повітря, то отримав професійне задоволення. Я не відчув якихось разючих відмінностей конструктивно, але пілотується м’яко і приємно на глибоких віражах і бойовому маневруванні… Можливості вертольотів дуже широкі, але просто іноді нас може обмежувати інструкція”, – розповів льотчик-випробувач Володимир Колесник.
На заході також був присутній головнокомандувач ЗСУ Руслан Хомчак.
Зеленський відзначив символізм щодо виробництва Україною лопатей до гвинтокрилів, які колись купували в РФ.
Про це розповів Президент під час робочої поїздки до Запорізької області, повідомляє пресслужба глави держави.
«Це дуже символічно для незалежності нашої країни, й це дуже патріотично, що ми виробляємо наші сучасні українські лопаті, які раніше купували лише в РФ. Сьогодні були випробування гвинтокрилів, вони вперше полетіли на українських лопатях», – сказав Зеленський.
Як повідомлялося, у листопаді Мотор Січ почала проводити випробування дослідного зразка гірокоптера. Це перший в Україні автожир такого класу.
“Цей літальний апарат називають гірокоптером або автожиром. Зараз у світі відбувається справжній бум: німці випускають близько 300 таких апаратів на рік. США, Франція, Італія також випускають. Керівник “Мотор Січ” В’ячеслав Богуслаєв поставив перед нами завдання – зробити дослідний зразок автожира”, – розповів конструктор Олексій Чирва, – повідомляє ukrinform.
Вартість такої гвинтокрилої машини – від 60 до 100 тисяч євро. Для того, щоб отримати права, потрібно пройти курс підготовки і налітати 25 годин.
На “Мотор Січ” не виключають, що гірокоптери в майбутньому замінять автомобілі. Мовляв, у Європі з 2022 року дозволені автомобілі-автожири (тобто транспорт, який може і літати, і їздити).