Литва і Туреччина мають намір запустити вантажний залізничний коридор через Україну

16.12.2021 07:25   -

Литовська й Турецька залізниці близькі до укладання Угоди про співпрацю з перевезення автомобільних напівпричепів між двома країнами. Мета полягає в тому, щоб використовувати існуючі сервіси та зв’язати Стамбул з українським Чорноморськом і далі з портом Клайпеди та Скандинавією. Про це пише Логіст.Today з посиланням на Rail Freight.

Мета – створити інтермодальний коридор Швеція-Туреччина із залізничним сполученням Чорноморськ-Клайпеда.

Кілька днів тому представники Литовської залізниці відвідали Туреччину та зустрілися з командою Турецької залізниці. Сторони обговорили можливість запуску нового короткого морського та залізничного сполучення, яке функціонуватиме як коридор між Чорним морем та Балтикою.

Вони також оглянули порт Хайдарпаша у Стамбулі, який, можливо, служитиме воротами з Туреччини до України.

Передумови для створення інтермодального повідомлення, яке сполучає Туреччину з Литвою через Україну, вже є. Між Литвою та Україною вже є два залізничні вантажні сполучення.

Одне із них – контейнерний поїзд «Балтика-Україна» курсує раз на тиждень між портом Клайпеда та портом Одеса через Київ. Ще одним варіантом є Viking Train – поїзд комбінованого транспорту, який почав курсувати ще в 2010 році.

Він також з’єднує порти Клайпеди та Одеси, роблячи проміжні зупинки у важливих пунктах призначення у Литві, Білорусі та Україні. Серед них Вільнюс, Мінськ та Київ.

Литовська залізниця планує і надалі розвивати наявні ресурси. При цьому вони мають намір використовувати існуюче сполучення Viking Train і розширити його ще більше.

Лаурінас Бучаліс, керівник відділу міжнародних відносин Литовських залізниць, пояснив, що партнери хочуть розширити сервіс до порту Чорноморськ поряд із Одесою, який стане пунктом пропуску турецьких вантажів в Україну.

Послуга повністю здійснюватиметься залізничними коліями між Чорноморськом та Клайпедою. Бучаліс зазначив, що плани обох сторін передбачають часте та стабільне сполучення з двома рейсами на тиждень. Запланована місткість кожного поїзда – 43 напівпричепи. За оцінками, загалом цим маршрутом буде перевозитися близько 4500 напівпричепів на рік.

Основні вантажопотоки будуть зосереджені не лише у Литві. Фактично, порт Клайпеди буде перехрестям для вантажів, що прямують до інших пунктів призначення. Бучаліс підкреслив, що мета полягає у створенні інтермодального коридору Швеція-Туреччина із залізничним сполученням Чорноморськ-Клайпеда.

За його словами, з Клайпеди буде організовано короткі морські сполучення зі Скандинавією, а також із Північною Європою. Зокрема, поромне сполучення дозволить перевозити вантажі в Треллеборг і Карлсхамн (Швеція), Фредерісію (Данія) та Кіль (Німеччина).