Jaguar планує перейти на електрику та водень
Розкішний бренд Jaguar Jaguar Land Rover (JLR) стане повністю електричним до 2025 року, а виробник автомобілів випустить електронні моделі всієї лінійки до 2030 року.
JLR, що належить індійській Tata Motors, заявив, що його бренд Land Rover випустить шість чисто електричних моделей протягом наступних п’яти років, а перша – у 2024 році, – повідомляє yahoo.
Відомий своєю знаковою, високоефективною моделлю E-Type в 1960-х та 1970-х роках, Jaguar стикається з такою ж проблемою, як і багато інших виробників автомобілів – перехід на електромобілі, але при цьому зберігаючи відчуття та потужність розкішної моделі двигуна внутрішнього згоряння.
JLR заявила, що триматиме всі три британські заводи відкритими, оскільки електрифікує свій асортимент. “Пора переосмислити наступний розділ для обох брендів”, – сказав виконавчий директор Т’єрі Боллоре.
Акції Tata Motors зросли на цілих 3% після оголошення такого майбутнього.
JLR заявила, що його електричні плани щодо Jaguar будуть зосереджені на заводі в Соліхуллі, але відмовився від планів побудувати XJ, флагманський повнорозмірний автомобіль бренду, на заводі Castle Bromwich в центральній Англії.
Боллоре, який обійняв посаду генерального директора у вересні, сказав, що завод Касл Бромвіч натомість зосередиться на “невиробничій” діяльності в довгостроковій перспективі. Він повідомив трохи деталей.
JLR заявила, що щорічно витрачатиме близько 2,5 мільярдів фунтів стерлінгів (3,5 мільярда доларів) на технології електрифікації та розвиток супутніх сервісних служб.
Компанія заявила, що також інвестує у розробку водневих паливних елементів в очікуванні майбутнього переходу на водень до силових транспортних засобів.
Впродовж наступного року виробник автомобілів отримає прототипи з використанням водневих паливних елементів на дорогах Великобританії в рамках довгострокового інвестиційного плану.
Автомобільні групи у всьому світі проводять стратегії нульових викидів для досягнення жорстких цілей викидів CO2 в Європі та Китаї.
Бренд елітних автомобілів Bentley Motors, що належить німецькому Volkswagen, заявив у листопаді, що його модельний ряд буде повністю електричним до 2030 року, а минулого місяця General Motors Co заявив, що має намір створити лінійку з нульовими викидами до 2035 року.
Після зміни влади у США наймовірніше зміниться й законодавство щодо викидів в атмосферу, адже Трамп вийшов із Паризької угоди з клімату. Одним із перших рішень на посаді президента США Джо Байден повертає країну до Паризької кліматичної угоди, з якої вона вийшла кілька місяців тому за ініціативи Дональда Трампа.
Угода набрала чинності 4 листопада 2016 року після того, як її ратифікувала необхідна кількість країн, відповідальних за 55% усіх викидів вуглекислого газу.
Саме зменшення викидів парникових газів (насамперед CO₂) є ключовим моментом у боротьбі з кліматичною кризою. Аж до минулого року щорічний обсяг викидів CO₂ збільшувався.
Але у 2020 році він зменшився на 7% у порівнянні з попереднім роком. Рекордне падіння сталося не завдяки боротьбі зі зміною клімату, а через пандемію COVID-19. Адже через карантинні обмеження багато підприємств тимчасово зупинили роботу або знизили її обсяги, менше використовувався автомобільний транспорт.
Ряд країн також оголосив про заборону на продаж нових автомобілів із викопним паливом. У Великобританії ця заборона повинна набрати чинності в 2030 році.