Психологи встановили, що негатив краще працює для перемоги над опонентом, аніж позитивні оди від прихильників

23.06.2021 08:12   -

Група психологів з’ясувала, що повідомлення у соцмережах з критикою та глузуваннями на адресу політиків з протилежною позицією працюють удвічі ефективніше за позитивні відгуки про тих, кого підтримує автор, – йдеться у досліджені Кембриджського університету (Велика Британія), яке опублікували в науковому виданні Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Науковці проаналізували понад 2,7 мільйона твітів та публікацій у Facebook, оприлюднених американськими ЗМІ та членами Конгресу. Зокрема, учені зібрали публікації з більш ліберальних (наприклад, New York Times, MSNBC) та більш консервативних (наприклад, Fox News, Breitbart) ЗМІ, а також понад півмільйона твітів від республіканців та демократів у Конгресі.

Раніше дослідження вже показували, що на «вірусність» повідомлення в інтернеті впливає використання емоційно забарвлених слів ㅡ особливо тих, що викликають негативні емоції.

Як виявилось, повідомлення, що зачіпають політичних опонентів, поширюють удвічі частіше. Також вони мають більше залучення, ніж позитивні повідомлення на підтримку політика, якому симпатизує автор.

Автори дослідження кажуть, що це може загрожувати політичною поляризацією та вплинути на демократичні процеси у США й інших країнах.

«Наше дослідження показує, що ненависть до політсили набагато краще привертає нашу увагу в інтернеті, ніж прихильність. Це може підживлювати небезпечний політичний клімат», ㅡ зазначив дослідник Стів Ратджі.

Emojipedia on Twitter: "Note: when you send this ???? purple devil, Samsung  users see this evil child https://t.co/91BHqzr2F2… "

Окрім того, проблему загострює те, що нові алгоритми соцмереж оцінюють глибину залучення людей за кількістю реакцій та коментарів. Наприклад, публікації у Facebook із критикою отримують більше негативних емодзі-реакцій, ніж «позитивні» пости ㅡ «сердечок». Так, намагаючись об’єднати користувачів і просуваючи цей пост, соцмережа лише сприятиме поширенню ворожості, кажуть дослідники.

«Якщо компанії соціальних мереж не почнуть карати публікації, що поляризують людей, і винагороджувати більш конструктивні дописи, ці платформи будуть і надалі охоплені політичною ворожнечею, яка ризикує перерости в реальні негаразди. Це може означати радикальне переосмислення своїх моделей для отримання доходу», ㅡ зазначив співавтор дослідження Ван дер Лінден.