Дніпряни повністю задоволені життям у місті – опитування
Більше половини дніпрян, а саме 54,6 %, повністю або найпевніше задоволені життям у місті.
Протилежну думку мають 22,3 % мешканців.
Такі дані були отримані під час опитування, проведеного восени 2019 року ТОВ «Центр Консалтинг». Серед окремих ініціатив міської влади Дніпра найбільше мешканці підтримують боротьбу з наливайками (91,1 %) та із розкраданням металу (90,7 %), реновацію (оновлення) міських шкіл (88,1%), стерилізацію та чипування безпритульних тварин (86,1%), оновлення рухомого складу та розширення мережі маршрутів електротранспорту (85,9%).
Також більшість дніпрян схвалює ремонт Нового мосту (77,7 %), евакуацію неправильно припаркованих автомобілів (76,4 %), продовження будівництва метрополітену (75,0 %), будівництво крематорію (74,3 %). Крім цього, 60,6 % дніпрян позитивно ставляться до діяльності муніципальної варти. Також, за результатами опитування, 53,8 % респондентів позитивно оцінюють діяльність міського голови Бориса Філатова.
Найбільше задоволені мешканці Новокодацького (58,9 %), Соборного (58,6 %) та Центрального (57,1 %) районів Дніпра, а трохи менше – Індустріального (49,2 %) та Самарського (45,1 %).
Серед різних сфер життя міста найбільш відчутні покращення, на думку респондентів, відбулися у благоустрої, а також громадському транспорті та транспортній інфраструктурі. Так, 65,4 % дніпрян вважають, що у сфері благоустрою за останній рік ситуація змінилась на краще, 46,8 % бачать позитивні зміни у громадському транспорті, ще 40,6 % – у транспортній інфраструктурі.
«Подібні результати, які ми бачимо, можливо пояснити низкою факторів. По-перше, у 2019 році у Дніпрі підійшла до завершення реалізація масштабних інфраструктурних проєктів. Активно продовжив розвиватися громадський транспорт – побудовано тролейбусну лінію на ж/м Сонячний, укладено договір з ЄБРР на придбання тролейбусів, закуплено та виведено на маршрути трамваї з Німеччини, встановлюються нові зупинки. Важливо зазначити, що розпочалося реформування у секторі приватних перевезень: у місті маршрутки почали замінювати великими автобусами – це можна вважати початком довгоочікуваної справжньої «транспортної революції» для Дніпра. Зрозуміло, що до завершення процесу оновлення та реформування сфери перевезень ще необхідно докласти багато зусиль, але ті результати, які є на сьогодні, демонструють позитивну роботу в даному напрямі», – зазначила кандидатка соціологічних наук, експертка у сфері регіонального та міського розвитку Надія Міхно. За її словами, друга причина позитивних відгуків – це виконання протягом року великого обсягу робіт щодо благоустрою міста та модернізації інфраструктури.
У Дніпрі відкрито два сучасні сквери у спальних районах – «Прибережний» на Перемозі та сквер на Західному. Активно проводяться роботи з озеленення міста – ліквідовуються старі аварійні дерева та висаджуються нові (за рік – понад 10,5 тис. дерев і кущів). Відновлено зовнішнє освітлення на більш ніж 300 вулицях. Також побудовано та оновлено світлофорні об’єкти, острівці безпеки, встановлено «лежачі поліцейські» тощо. Виконано ремонт доріг на понад 250 об’єктах. Також торік розпочалися масштабні ремонти внутрішньоквартальних доріг і тротуарів, які вже проведено за більш ніж 100 адресами.
«Загалом, дніпряни бачать, що влада міста поступово виконує свої обіцянки і реалізовує заплановані ініціативи. Так, за даними п’ятого Всеукраїнського муніципального опитування (яке дає всебічний аналіз ставлення громадян до органів місцевого самоврядування та надання комунальних послуг), проведеного соціологічною групою «Рейтинг», 45 % респондентів зазначили, що у місті (Дніпро) справи в цілому йдуть у правильному напрямі», – каже Надія Міхно.
Однак є і сфери, в оцінках яких фіксується більш стриманий оптимізм. Насамперед, це ЖКГ: 22,4 % респондентів зазначили, що за рік відбулося покращення, але 41,7 % вважають, що ситуація не змінилась. «Наявність негативних оцінок сфери ЖКГ є цілком очікуваною та закономірною. Це пояснюється тим, що Дніпро має старий та аварійних житловий фонд, застарілі комунікації, більшість з яких не ремонтувалися з моменту їх прокладання. Відтак модернізувати усе комунальне господарство міста за 3-5 років просто неможливо. Для відчутних змін потрібно не менш ніж 10-15 років за умови, що темпи на фінансування збережуться на належному рівні. Проблема критичної інфраструктури притаманна не тільки Дніпру, а й більшості українських міст, тому було б правильно, щоб ініціативи муніципалітетів щодо її модернізації підтримувала і держава через спеціальні програми та додаткове виділення коштів. Це широке поле для подальшої роботи, яке має ще багато проблемних точок», – пояснює кандидатка соціологічних наук.
Також, тільки 20,1 % дніпрян відчувають покращення в сфері охорони правопорядку. Натомість, 31,5% мешканців міста бачать погіршення ситуації, ще третина зазначає, що ситуація не змінилася. «Це говорить про певне незадоволення громадянами діяльністю поліції та правоохоронних органів. У свою чергу міська влада реалізує комплекс заходів для збільшення рівня безпеки у Дніпрі: створено Ситуаційний центр, встановлено вже понад 1200 камер зовнішнього відеоспостереження, рівень освітленості вулиць виріс майже до 100 %, робиться все для поліпшення ситуації на дорогах для водіїв і пішоходів. Однак за безпеку у місті відповідає поліція, тому ніякі зусилля з боку муніципалітету не даватимуть потрібного результату без одночасної належної роботи відповідних органів і структур. У даному напрямі необхідна плідна постійна співпраця», – каже Надія Міхно.
Що, на думку містян, необхідно зробити чи покращити у Дніпрі у першу чергу, то це – ремонт, будівництво, розширення доріг (41,7 %). Є у мешканців і низка питань щодо громадського транспорту: оновлення рухомого складу, контроль за технічним станом (37,6 %); заміна маршруток комунальним транспортом (25,1 %); зміна графіку руху громадського транспорту для зручності пасажирів (18,7 %); збільшення кількості комунального транспорту (15,2 %). Крім цього, мешканці Дніпра хочуть бачити оновлення шкіл і дитсадків (17,7 %), а також внутрішньодворових доріг і тротуарів (14,1 %)
Днепр.Главное