Журналіст безжально розкритикував новий логотип Дніпропетровщини

18.11.2014 13:40   -
Автор:

Дніпропетровський журналіст, ведучий програми «Меморандум» на 51 телеканалі Влад Войцеховський на своїй сторінці у фейсбук розкритикував новий логотип регіону, що вчора був представлений широкому загалу.
Про це повідомляє видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ».
Також журналіст вважає недоречним вирішувати питання заміни старого логотипу на новий, коли в області є більш важливі першочергові проблеми.
«Скажіть, будь ласка, шановні – чого на ваш погляд, в першу чергу, не вистачає нашій Дніпропетровській області? Ви, мабуть, скажете – грошей у бюджеті, ресурсів для фронту, доріг нормальних, інвестицій, ефективної системи влади, врешті-решт – гарячої води в кранах, якої не те що не вистачає – її просто немає вже багато років. І ви, певен, назвете ще десятки речей, яких вам не вистачає в першу чергу, особливо за нинішніх складних часів. І всі ви будете не праві. Тому що, виявляється, головне, чого нам не вистачало до вчорашнього дня – так це ось цього – нового логотипу Дніпропетровської області! …Як ми жили без нього – навіть не уявляю.
Логотип був презентований вчора радником губернатора Борисом Трейгерманом. До речі, цікаво – губернатор взагалі знає, чим займаються його радники? Мені здається – не знає. Тому що, якщо дивитись на цей логотип, то можна зробити висновок, що радники губернатора займаються якоюсь художньою творчістю.
Отже, прости Господи – логотип. Днннніпро. На концептуальних особливостях цієї художньої задумки зупинятись не буду – нехай це роблять дизайнери. Давайте краще прикинемо, що нам нагадує головна деталь композиції – оцей ось знак ЗЮ? За задумкою авторів знак ЗЮ символізує – зараз ви здивуєтесь:

ЦИТАТА: «Сам зигзаг символізує хвилі Дніпра, синусоїду розвитку і прагнення до кращого майбутнього. У рекламних матеріалах зигзаг окремо від логотипу, є самостійним елементом до візуального використання».
Першою приходить думка, що буква ЗЮ символізує складний метр, яким автори логотипу, можливо, збираються щось там собі поміряти. Але на цьому асоціативний ряд не закінчується. Тому що для багатьох ця буква ЗЮ схожа на… змійовик від самогонного апарату! Тут нічого не скажеш. З цим автори вже вгадали – так вгадали. Самогонний змійовик у логотипі області – це такий символ, що всім символам символ! Також буква ЗЮ дуже схожа на болт у розрізі. Болт у логотипі області символізує, власне, болт, який автори логотипу забили. Ну а найпродвинутішим глядачам відомо, що чотири латинських букви N мовою програмістів означають імя перемінної. Що теж, мабуть, щось символізує.
Але буквою ЗЮ новий логотип нашої області не обмежується. Як бачимо, композиція переходить у три букви ПРО. Ось, що говорять про це автори логотипу.
ЦИТАТА: «У центр слова впроваджений зигзаг, який оригінально вписується в слово і відокремлює закінчення “PRO” -яке говорить про Професіоналізм, Прогрес, Продуктивність регіону».
Гадаю, авторам логотипу слід нагадати, що Професіоналізм, Прогрес, Продуктивність – це не всі слова, які починаються із трьох букв ПРО. Із цих букв також починаються слова Провал, Проблеми і – моє улюблене! – Проктологія.
Треба сказати, це вже не перший логотип, який нав’язується жителям області. У 2011-му попередньою командою нам було презентоване не менш – а можливо, навіть, і більш – жахливе творіння. Малюнок у стилі дитячого примітивізму.

Сюжет якого в народі, недовго думаючи, стали називати: червоне обличчя цілує синю… ну ви зрозуміли. Або, враховуючи партійні кольори: комуністи цілують регіоналів у… ну ви зрозуміли. І ось пройшло кілька місяців – і нова команда вирішили презентувати новий логотип. Свій.
Пацани, ви що там – логотипами вирішили помірятись? Вам більше зайнятись нічим? Чи ви таким чином мітите свою територію?
Звідкіля взагалі взялась ця пристрасть до логотипів? Жили ж ми без них – і до речі, нормально жили. Краще, ніж з логотипами. Так може в них – в логотипах – всі наші проблеми? Може, ну їх – логотипи? Може, краще – корисними справами зайнятись
Ви, звісно, посилаєтесь на те, що свої логотипи, наприклад, мають Нью-Йорк, Амстердам, Мельбурн… Ну, по-перше: є логотипи – і є логотипи. Там – справді логотипи. Народжені в конкурентній боротьбі, а не через примху якогось чиновника. Але навіть не це головне. Головне в тому, що ви спочатку зробіть у Дніпрі – Нью-Йорк, Амстердам, Мельбурн – а вже потім оголошуйте повноцінний, відкритий і прозорий конкурс на логотипи. І потім – далеко не все, шановні менеджери і управлінці, можна залоготипити. Спробуйте повісити логотип на наше сонце, на наше небо, на наш український степ і на річку Дніпро. Можливо, я помиляюсь, але наша Дніпропетровщина – вона із цього ж ряду. Дніпропетровщина – вона сама по собі і логотип, і архетип. Не треба таврувати і маркувати її якимись недолугими зюзями. В будь якому разі, навіть якщо зараз ви придумаєте найнайнайкращий у світі логотип для міста і області – він все одно не приживеться. Тому що логотип мусить мати своє коріння. А сьогодні це буде не логотип – а пустоцвіт. Тож займіться краще корисними справами», – написав Войцеховський.
Нагадаємо, під час презентації нового знаку жителям Дніпропетровщини, важливим завданням анонсували – “почути їх думку і почати використовувати у просуванні регіону“.