Як ефективно підготуватися до ЗНО: поради репетитора

07.09.2020 09:19   -

Ось і прийшла осінь, а разом з нею – новий навчальний рік. Вступна кампанія завершилась, втім починається новий шкільний рік, а значить тисячі майбутніх випускників готуватимуться до іспитів і обиратимуть навчальні заклади. І це – серйозне  випробування для старшокласників та їх батьків.

Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) є, безумовно, одним з найголовніших іспитів у житті дитини. З ним часто пов’язана подальша доля, професія випускника. Ми поспілкувалися з репетитором із Дніпра, щоб дізнатися про те, як краще вчинити батькам і випускникам для успішної підготовки до складання ЗНО.

«Так сталося, що останні десять років займаюся підготовкою до ЗНО з історії України та встиг уже побачити багато чого. Хочу поділитися деяким досвідом, можливо, комусь він буде доречним», – говорить Дмитро Шишкін.

На його думку, невдачі при складанні ЗНО мають кілька причин. По-перше, батьки чітко повинні усвідомлювати, що дитині важко добре підготуватися до іспитів по 4-х дисциплінах (це максимальна кількість).

«Пам’ятаєте прислів’я про зайців? – «Не женись за двома зайцями – жодного не спіймаєш!». У даному випадку зайців не два, а чотири. Краще зробити ставку на ті дисципліни, які є важливішими для обраної спеціальності, а решту обрати як додаток. Це дасть можливість отримати високі бали по профільних предметах. До того ж, багато дорослих просто забувають, що іспити – це величезний стрес для випускника. Тобто свідомо обирайте фахові дисципліни для складання!», – зауважує Дмитро, додаючи, що деякі предмети (математика чи іноземна мова) вивчити за 1 рік просто не можливо.

А от підготуватися самостійно до іспитів без репетиторів та курсів – цілком можливо! Але для цього потрібна відповідальність та чітке планування. Наприклад, програма з історії України складається з 32 тем. Це означає, що за тиждень треба опановувати одну тему і дотримуватись графіку. За словами Дмитра, є чудові приклади успішної самопідготовки.

Доречі, підготовчі курси наших вишів Дмитро оцінює не дуже високо. Мета цих курсів, за його словами – просто заробляння грошей і агітація абітурієнтів.

«Нажаль більшість курсів, що пропонують наші університети та академії з підготовки до ЗНО – це викачування грошей. Тому що викладач читає звичайні лекції, а практичних занять, як правило, взагалі не існує, а якщо і є, то їх обмаль. З тим же успіхом можна купити посібник для підготовки до ЗНО та самостійно його читати і проходити тести. Результат той же самий, а грошей заощадите багато», – підкреслює педагог.

Але якщо вже вирішили звернутись за допомогою у підготовці до іспитів, то Дмитро все ж радить репетиторів.

«Найкраще зупинити свій вибір на репетиторі, якого Вам можуть порадити знайомі, батьки випускників. Впевнений, так роблять більшість. Але іноді звертаємось до пошуку. Треба бути дуже обережними зі студентами, які намагаються таким чином заробити зайву копійчину. У заробітку, безумовно, нічого поганого немає, тим більше, що і ціну такі репетитори ставлять, як правило, не високу. Але хочу застерегти – студенти іноді мають сесію, практику та ще купу академічного навантаження, яке, чомусь, у них «раптово з’являється». Тобто у найвідповідальніший момент репетитор-студент може не з’явитися, або взагалі зникнути та не відповідати на телефонні виклики».

Москва | Как выбрать репетитора для подготовки к ЕГЭ - БезФормата

За словами Дмитра, найменше за додаткові заняття беруть вчителі шкіл. Особливо, коли заняття групове. Тому це може бути виходом для тих, хто обмежений у фінансових можливостях. Але тут також існують певні ризики. Наприклад, через карантин більшість вчителів не мали можливості продовжувати заняття. Єдиним виходом були дистанційні заняття через Skype чи Zoom. Але групові заняття онлайн – це те саме, що і курси в університетах: багато лекцій та замало практичних завдань.

Дмитро переконаний – ефективніше індивідуальних живих занять нічого немає. Бо кожна дитина унікальна: комусь треба розповісти один раз, а декому повторити той самий матеріал декілька разів. В процесі індивідуальної роботи педагог може слідкувати за цими речами і будувати програму для потреб свого учня.