У Дніпрі презентували старт розробки дизайн-коду окремо розташованих рекламних конструкцій
У Дніпрі впорядкують розташування рекламних конструкцій. Для цього розроблять відповідний дизайн-код у вигляді правил. Відповідно до таких принципів і розміщуватимуть згадані конструкції. Старт розробки вже відбувся. Наразі сформовано попередню візуалізацію цього проєкту.
За словами головного художника Дніпра Сергія Білого, головна мета – не звільнити цілком місто від реклами, а упорядкувати цей процес, щоб рекламні конструкції розміщувалися за чіткими правилами. А відтак – вільно проглядатиметься міський простір, архітектура тощо.
«Процес розробки відповідного дизайн-коду лише розпочато. Наразі вже зрозуміло, що принципи відповідатимуть усім законодавчим нормам, у тому числі й ДБН. По суті, ми систематизуємо й упорядкуємо цей процес в один документ. Таким чином, вирішимо три ключові проблеми – повернемо місту його так звану «вартість», тобто відкриємо його для мешканців, туристів, щоб вони могли вільно проглядати, фотографуватися на фоні міського простору. А також забезпечимо водіям і пішоходам безпеку при пересуванні, щоб такі конструкції нікому не заважали, та урешті – буде прозорість у прийнятті рішень: чому, наприклад, дозволено або заборонено розміщувати рекламні конструкції на тих чи інших місцях», – розповів Сергій Білий.
Зі свого боку, керівник ГО «Дніпро дизайн», яке займається розробкою цього дизайн-коду, Ігор Крижановський зазначив: «У принципах розміщення рекламних конструкцій обов’язково буде прописано частотність їх розміщення на тій чи іншій території, зонування, заборонені зони, типізацію конструкцій тощо. Серед ключового – такі об’єкти не мають бути біля пішохідного переходу, у тих місцях, де вони заважають огляду водіям, поблизу історичних, архітектурних пам’яток. Цілковито нового ми не вигадуватимемо, а чітко сформуємо правила на основі вже існуючих законів, актів, постанов. При цьому ми не торкатимемося змісту, кольору самої реклами. Це вже не зона нашої відповідальності».
«Наша мета проста і зрозуміла – вивільнити Дніпро від візуального шуму. Повернути мешканцям панорами міста з деревами, фасадами, пам’ятниками. При цьому важливо, щоб була прозора, зрозуміла база правил, за якими і відбуватиметься процес такого упорядкування», – наголосив співзасновник ГО «Дніпро дизайн» Максим Гольдін.
Головний художник Дніпра Сергій Білий також додав, що після розробки дизайн-коду окремо розташованих рекламних конструкцій його обговорюватимуть під час громадських слухань. А після цього документ буде затверджений виконкомом міської ради для набуття юридичної сили: «Таким чином продовжуємо формувати єдиний дизайн-код Дніпра, у якому до вже існуючих принципів розміщення рекламних конструкцій на фасадах додаватимуться й інші правила щодо візуальної частини міста”.