“Смарт-сіті”: що зроблено в Дніпрі для зручності городян
Дніпро – один серед лідерів щодо впровадження елементів смарт-сіті. Процес перетворення на «розумне» місто почався ще в 2016 році. А вже сьогодні в Дніпрі впроваджено безліч муніципальних електронних сервісів у різних сферах, які дозволяють мешканцям отримувати необхідну інформацію чи послугу через мережу Інтернет.
Соціальний напрямок теж поступово інтегрується в цей процес. Наприклад, Лівобережне управління соціального захисту надає різні соціальні послуги в електронній формі, серед них– оформлення допомоги при народженні дитини та допомоги дітям з багатодітної сім’ї за допомогою послуги «е-Малятко»; субсидій; щомісячної компенсаційної виплати по відшкодуванню вартості послуг по догляду за дитиною до 3-х років «Муніципальна няня»; допомоги на дітей фізичних осіб-підприємців на період карантину. Загалом з початку року управління надало понад 1 750 соціальних послуг в електронному вигляді.
«Отримання електронної послуги – це передусім зручно для мешканців, а також для працівників управління. Не потрібно витрачати час, щоб прийти до управління, оформити ту чи іншу послугу. Тобто, це значно економить час. Окрім того, не створюються черги в приміщенні. Звісно, таким форматом користуються люди більш молодого покоління, які мають смартфони, інтернет чи вільно працюють з комп’ютером. Наразі триває робота над розробкою програмного комплексу для спрощеного документообігу в управлінні, оцифрування архівних даних. Тобто, переходимо від тонн паперу до діджиталізації. Вже найближчим часом для зручності відвідувачів плануємо запустити електронну чергу та розпочати вести прийом у режимі «Опен-спейс»», – розповіла начальниця Лівобережного управління соціального захисту населення ДМР Світлана Котищук.
Провідна спеціалістка згаданого управління Оксана Лаврик приймає документи на оформлення різних видів соціальних послуг як в паперовому вигляді, так і в електронному.
«Серед найпопулярніших електронних послуг – це оформлення допомоги при народженні дитини через «е-Малятко» безпосередньо ще у пологовому будинку або у ЦНАП. Вже до управління надходить відповідна заявка. Якщо вона без цифрового підпису, то нам доводиться запрошувати батьків до управління. Обробка електронної заявки потребує хвилин 10-15. Загалом оформити соціальні послуги в електронній формі можна через портал Мінсоцполітики, державних послуг iGov, ЦНАП», – сказала спеціалістка.
Зі свого боку головна спеціалістка –програміст управління Оксана Оберемок зазначила: «Для швидкого та якісного опрацювання інформації, а врешті й оформлення соціальних послуг коштом міського бюджету була частково оновлена комп’ютерна техніка, з нетерпінням чекаємо на наступний етап. Це дуже важливо, оскільки весь комп’ютеризований процес значно економить час. А це значить, що швидше містянам можемо призначати різні соціальні виплати, які їм належать».
Водночас електронні сервіси успішно працюють і в громадському транспорті. Так, з 2018 року в місті на основних пасажироутворюючих зупинках з’явилися понад 150 електронних табло, які повідомляють, через який час під’їде трамвай чи тролейбус. За проїзд в електротранспорті можна сплати через QR-код. Також усі трамваї, тролейбуси і 1,5 тис. одиниць автобусів обладнано GPS-трейкерами, за допомогою яких рух кожного з них пасажир може відслідкувати через мобільні додатки «Easy Way», «2Gis», «City Bus».
На базі комунального підприємства «Дніпровський електротранспорт» створено оперативний диспетчерський центр для управління рухом громадського транспорту. Він обслуговує трамвайні і тролейбусні маршрути, а віднедавна – й автобусні.
«За допомогою сучасних електронних програм, зокрема і GPS-трейкерів, які визначають геокоординати транспорту, диспетчери контролюють роботу рухомого складу на маршрутах, зокрема, і під час виникнення різних аварійних ситуацій, дорожньо-транспортних пригод, корок, дотримання графіків, швидкості руху тощо. Приєднання автобусних маршрутів до диспетчерської дозволяє також контролювати дисципліну роботи перевізників та й загалом, чи дотримуються вони договірних зобов’язань. Тобто, за допомогою програмно-технічного комплексу бачимо різну статистичну інформацію щодо роботи усього громадського транспорту в місті», – підкреслив заступник директора КП «Дніпровський електротранспорт» з експлуатації Володимир Сусленков.
За словами заступниці начальника оперативного диспетчерського центру Дар’ї Полякової, важливою роботою диспетчерів є відновлення руху транспорту після різних аварійних ситуацій: «Це робота з різними аварійними бригадами, в тому числі щодо ремонтів колій, контактної мережі. До речі, вони теж мають GPS-трейкери. Словом, оперативно все робимо, щоб поновити рух на тому чи іншому маршруті, якщо щось трапляється».