Перші на місці “прильотів”. Представники комунального фронту Дніпра розповіли про свою роботу по ліквідації наслідків обстрілів рф
Муніципальний фронт у Дніпрі: реставрація освітлення, водопостачання, тепломережі, допомога з розчищення завалів, вивезення розбиттів та встановлення порядку. Працівники комунальних служб першими втручаються на місця “ударів” і прибирають наслідки ворожих обстрілів.
10 жовтня 2022 року зображення ракетного удару по вулиці Калиновій розлетілося по всьому світу. На дорожньому покритті утворилася величезна вирва. Ліквідація наслідків цього нападу потребувала великих зусиль та ресурсів. Згідно з наказом міського голови Бориса Філатова, працівники муніципальних служб були забезпечені всіма необхідними матеріалами та обладнанням. Завдяки великій роботі комунальних служб вдалося відновити мережі та дорожнє покриття всього за одну добу.
«Працювали одразу після “прильоту”, як тільки дозволили співробітники ДСНС. Було замінено ділянку пошкодженого колектора, далі заасфальтували це місце. Вул. Калинова – це одна з головних артерій міста, багато громадського транспорту, тож було важливо відновити рух транспорту до ранку», – згадує Михайло Ступак, заступник начальника КП «УРЕА» ДМР.
15 липня 2022 року став ще одним випробуванням для комунальних служб міста. В результаті чергового ракетного удару з боку Російської Федерації, був пошкоджений водогін на вулиці Криворізькій. Ця ворожа атака призвела до виникнення серйозних проблем з водопостачанням правобережної частини Дніпра.
Незважаючи на складність ситуації, комунальники оперативно відреагували на виклик. Вони прибули на місце події і за рекордно короткий період – всього за одну добу – вдалося відновити пошкоджену ділянку водогону. Зазвичай, для виконання подібного обсягу робіт потрібно від чотирьох днів до тижня. Проте завдяки високому рівню координації, професіоналізму та невтомним зусиллям комунальників, аварію було ліквідовано значно швидше.
Цей приклад демонструє не тільки ефективність комунальних служб у вирішенні надзвичайних ситуацій, але й готовність та відданість цих робітників до забезпечення безпеки та комфорту мешканців міста навіть у найскладніших обставинах.
«До ремонтних робіт ми приступили, як тільки отримали дозвіл від ДСНС. Внаслідок ракетного удару біло пошкоджено 2 водогони. Аби усунути цю аварію, з ранку до ранку працювали 3 бригади. Також нам допомагав департамент благоустрою з відновленням асфальтного покриття», – поділився Ян Майдан, представник КП «Дніпроводоканал» ДМР.
Для початку ліквідації наслідків обстрілу комунальні служби спочатку повинні отримати згоду від поліції та рятувальників, які першими діють на місці події. З метою забезпечення безпеки, процес роботи комунальників на місці ракетного удару проводиться під наглядом Державної служби з надзвичайних ситуацій (ДСНС).
«Коли виникає така ситуація, комунальники організовано збирають необхідну техніку в залежності від того, що конкретно трапилось, яких масштабів завдано шкоду. Наші робітники залучені до розбирання завалів, вивезення сміття, прибирання території. Аби дістатись до місця події, комунальникам потрібно приблизно пів години», – зазначив Олексій Самілик, заступник директора департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР.
Протягом періоду активного вторгнення Російської Федерації, комунальні служби вже встигли розробити чіткий алгоритм дій для випадків, коли житлові будинки стали пошкодженими. Головний інженер КП «Жилсервіс-5», Олександр Степаненко, зазначив: «Наші майстри виконують обхід квартир та реєструють вибиті або пошкоджені вікна. У випадку, якщо мешканці відсутні, ми залишаємо контактні дані на дверях, де можна звернутися у разі пошкоджень. Наприклад, на вулиці Криворізькій під час першого огляду було виявлено 20 вибитих вікон, із яких 15 вже відновлені. Решту ми плануємо відновити, коли буде доступний підйомник для майстрів, де вони не можуть досягти. До нас надійшло ще п’ять заявок про пошкоджені вікна, і ми вже зайнялися їх відновленням».
Також комунальники розробили чіткий алгоритм дій на випадок пошкоджень мереж зовнішнього освітлення. Спершу, як завжди, отримання дозволу на проведення робіт від відповідних авторитетів, а потім здійснення огляду та відновлення мережі.
«Ми виїжджаємо на місце, оглядаємо лінії освітлення. Якщо є пошкоджені кронштейни, світильники, кабельні мережі – замінюємо їх впродовж декількох діб. В нас працюють 9 електромонтерів, це 3 повноцінні бригади», – розказав Андрій Алексєєв, начальник експлуатаційно-технічного району № 2 КП «Міськсвітло».
Попри важку роботу, яка займає майже весь час, комунальники Дніпра встигають ще займатись волонтерством. Як приклад, пан Андрій у позаробочий час плете маскувальні сітки у волонтерському штабі. «За останні пів року для наших захисників ми зробили 5000 м кв. маскувальної сітки з агроволокна. Взимку робили окопні свічки, збирали смаколики, медикаменти», – поділився Андрій Алексєєв.
