Найчастіші поломки холодильника: поради експертів

07.08.2023 15:16   -

Сьогодні практично на кожній кухні є холодильник, а іноді й не один. Сучасні агрегати багато в чому разюче відрізняються від своїх предків, крім одного – вони так само ламаються. Про те, що найчастіше виходить з ладу в холодильниках, і як потрібно експлуатувати цю техніку, щоб зменшити ймовірність поломок, виданню “Главное.Днепр” розповіли інженери компанії “Рома-сервіс”, яка є авторизованим сервісним центром Samsung.

Особливості сучасних холодильників

На сучасних кухнях найчастіше зустрічаються 2-камерні моделі, в яких холодильний відсік відокремлений від морозильного. Є 3-, 4- і навіть 5-камерні пристрої; два останні варіанти зазвичай відносяться до типу Side-by-Side. В даний час велика увага приділяється зниженню енергоспоживання побутової техніки, у тому числі холодильників. У них використовують три типи компресорів:

  • безшумні та дуже економні, але дорогі інверторні;
  • більш дешеві, але гучні колекторні;
  • лінійні – щось середнє між двома попередніми видами.

У різних моделях може бути також “зона свіжості” (суха або волога), диспенсер для води, льодогенератор, сенсорне керування та багато іншого. Найбільш просунуті агрегати оснащені вбудованим комп’ютером, підключаються до системи «Розумний дім», можуть керуватися голосом та віддалено. Сучасні холодильники досить довго працюють в автономному режимі — зазвичай це приблизно доба, а найдорожчі моделі сегменту “преміум” зберігають необхідну температуру до 30 годин.

І всі ці чудеса техніки можуть, на жаль, ламатися. Як правило, кількість поломок пропорційна рокам експлуатації, тобто через 4-5 років слід очікувати перші проблеми, пов’язані зі зносом деталей. Дуже багато поломок може статися через перепад напруги, але іноді старість і перепади в мережі ні при чому, а причина пов’язана з неправильною експлуатацією пристрою.

Проблема №1 – холодильник не вмикається

Це найчастіша поломка, з якою звертаються до сервісу власники пристрою, зазначає інженер “Рома-Сервіс” Анатолій Саламатін. Насамперед потрібно перевірити, чи є напруга в мережі (220 вольт), чи працює розетка та шнур, звернути увагу на вилку — вона теж виходить з ладу. Якщо все перераховане в порядку, настав час викликати майстра. Тільки фахівець може встановити справжню причину, через яку холодильник перестав вмикатися. За словами Анатолія Саламатіна, найчастіше проблема полягає у:

  • неробочому термостаті;
  • кнопці включення, що зламалася;
  • реле, що вийшли з ладу;
  • окислених контактах;
  • непрацюючому двигуні компресора;
  • несправному модулі керування.

За результатами діагностики приймається рішення про подальші дії. Загалом будь-яку деталь можна замінити або відремонтувати: термостат, модуль керування і так далі. Причому робиться це переважно дома у замовника.

Проблема №2 – пристрій погано охолоджує

Помітити цю поломку легко – при відкритті дверей немає відчуття прохолоди, продукти не холодні на дотик і швидко псуються. Насамперед потрібно перевірити, наскільки щільно зачиняються дверцята холодильника. Якщо закриття слабке, то справа в ущільнювачі його потрібно просто замінити на новий. Також є ймовірність, що випадково збилась температура на регуляторі.

Якщо двері прилягають щільно, на регуляторі все виставлено правильно, а проблема не зникла, доведеться звертатися в сервіс. Список ймовірних причин, чому пристрій не холодить, кілька:

  • поломка регулятора температури;
  • розгерметизація системи;
  • втрата продуктивності компресора;
  • витік фреону і т.д.

Якщо в холодильнику з системою No Frost є мороз у морозильній камері, але не холодить холодильна, можливо, несправна одна з наступних деталей:

  • ланцюжок відтайки (реле, запобіжник, тен);
  • вентилятор обдуву;
  • заслінка плата управління;
  • датчики температури.

Майстер проведе діагностику, визначить причину, через яку відсутнє охолодження та виконає необхідний ремонт чи заміну деталі.

Проблема №3 – холодильник не морозить

Причиною цього може бути як деталь, що вийшла з ладу, так і неправильне встановлення холодильника. У першому випадку знадобиться виклик майстра додому. Але спочатку потрібно подивитися, на якій відстані від стін та стелі встановлений агрегат.

Для правильної роботи холодильника необхідно дотримуватись зазорів приблизно 10 см від бічних стінок і верхньої поверхні і до 20 см від задньої. Інакше буде порушено циркуляцію повітря, що спричинить некоректну роботу або навіть поломку компресора. Також не потрібно ставити холодильник впритул до батареї опалення та розміщувати його на підлозі з підігрівом.

Усі правила прописані в інструкції та їх необхідно дотримуватись – це заощадить гроші на дорогий ремонт. Якщо з установкою холодильника все гаразд, майстер проведе дефектування і замінить деталь, що вийшла з ладу.

Проблема №4 – холодильник підтікає

Якщо на підлозі утворюється калюжа, то зазвичай причина в трубці, через яку за межі корпусу виводиться конденсат або тала вода. Ремонт складається зі наступних етапів:

  • прочищається трубка;
  • прокладається дренаж;
  • дренаж виводиться назовні.

З проблемою можна спробувати впоратися самостійно, проконсультувавшись з майстром сервісного центру в телефонному режимі, але тільки в тому випадку, якщо дренажна система легко доступна. В іншому випадку доведеться викликати фахівця додому.

Проблема №5 – не працюють індикатори, але холодильник холодить та морозить

Причини, з яких виходять з ладу індикатори на передній панелі холодильника, можуть бути такими:

  • перебитий шлейф;
  • вийшов з ладу екран.

З цією поломкою навряд чи можна впоратися самостійно. За словами майстрів компанії «Рома-сервіс», питання вирішується заміною дисплею та відновленням, а якщо є необхідність, то заміною шлейфу.

Проблема №6 – відключення пристрою відразу після увімкнення

Швидше за все, причина такої дивної поведінки холодильника в тому, що вийшла з ладу одна з наведених нижче деталей:

  • реле;
  • компресор;
  • модуль керування;
  • термостат.

Будь-яка з них підлягає ремонту чи заміні; для якісного ремонту краще звернутися до авторизованих сервісних центрів, які використовують оригінальні деталі.

Проблема №7 – холодильник обмерзає

Іноді “шуба” зі снігу з’являється через поломку модуля управління, і якщо він піддається ремонту, майстри з сервісу зроблять це. Але спочатку варто перевірити, чи правильно виставлена температура. Також не зайве подивитися, чи накриті продукти, які зберігаються на полицях – інакше волога активно випаровується з утворенням льоду.

У морозильній камері ця проблема з’являється найчастіше тому, що через неуважність або зіпсований ущільнювач залишилися нещільно прикритими двері.

Якщо відбувається обмерзання в морозильній камері холодильник з системою No Frost, то, можливо, винний несправний ланцюг відтайки (реле, запобіжник, тен) або вентилятор обдування.

Проблема №8 – холодильник не вимикається

Якщо пристрій безперервно працює і не вимикається, необхідно терміново звертатися до сервісного центру. Швидше за все, вийшла з ладу одна з деталей:

  • термостат;
  • датчик температури;
  • модуль керування.

Також проблема може полягати в розгерметизації системи чи несправному компресорі. Алгоритм вирішення питання стандартний: спочатку проводиться діагностика, потім здійснюється заміна чи ремонт зламаної деталі.

Проблема №9 – мимовільне перемикання температури

Це “самовправність” холодильника викликане несправністю кнопок управління. Залежно від конкретної причини майстер перепаяє кнопки, відремонтує або замінить дисплей.

Проблема №10 – холодильник сильно гуде

Безперервний шум може бути викликаний як механічною поломкою, так і порушенням умов експлуатації холодильника, точніше, неправильною його установкою. І якщо другу причину легко вирішити за допомогою рівня та викрутки, то з першої потрібно звертатися до фахівців. Гул може говорити про пошкодження, наприклад, компресора. Також виходять з ладу труби, крильчатка – точну відповідь визначить майстер. Вирішення проблеми полягає в ремонті деталей або їх заміні.

Чому сервісний центр?

Навіть власники побутової техніки від дорогих брендів нерідко звертаються за допомогою до приватних майстрів, сподіваючись заощадити на ремонті. При цьому вони забувають про таку очевидну перевагу сертифікованих сервісних центрів як офіційне надання послуг з оформленням усіх необхідних документів. Ось ще кілька важливих аргументів на користь офіційних компаній з ремонту техніки:

  1. Сервісний центр виконує ремонт на місці і лише у разі потреби відвозить техніку до майстерні. При цьому власнику видається офіційний документ із гарантією повернути пристрій.
  2. Офіційний сервіс працює з компаніями-виробниками техніки. Вони забезпечують ремонтну майстерню всіма необхідними специфікаціями, схемами тощо.
  3. З тієї ж причини такі офіційні сервісні центри, як компанія “Рома-Сервіс”, мають доступ до оригінальних запчастин. Робота без посередників дозволяє уникнути накрутки ціни на комплектуючі. Несертифіковані майстерні часто купують запчастини в офіційних сервісів, що в результаті призводить до збільшення вартості деталей і, відповідно, ремонту.
  4. Сервіси — партнери виробників ніколи не використовують б/в запчастини після розбирань і не видають їх за оригінальні. Якісні запчастини не можуть коштувати дешево, і навіть хороші китайські деталі за ціною не поступаються продукцією з Японії та Кореї.
  5. Поломка електроніки потребує кваліфікованого втручання. Майстри необхідного рівня працюють в офіційних сервісах, тому нерідко неофіційні майстерні звертаються до них за допомогою у разі нестандартної чи складної поломки. Це, у свою чергу, підвищує підсумкову вартість ремонту.