“Мотор Січ” отримала замовлення на двигуни для безпілотників Bayraktar вартістю 190 мільйонів
Держпідприємство “Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро “Прогрес” імені Академіка О.Г.Івченко” із держконцерну “Укроборонпром” 28 жовтня замовило АТ “Мотор Січ” авіаційних двигунів на $1,18 млн або 193,54 млн грн, – повідомляють Наші гроші з посиланням на дані в системі “Прозорро”.
За договором, до кінця 2022 року “Мотор Січ” поставить “Івченко-Прогресу” 30 комплектів деталей та складальних одиниць двигуна АІ-450С для комплектування двигуна АІ-450Т по $236 тис. або 6,45 млн грн за комплект.
Аванс у розмірі 40% виплатять до 12 листопада 2021 року.
За даними спеціалізованого видання “Крылья”, такі двигуни використовуються на ударних безпілотниках Bayraktar Akinci турецького виробництва.
Як повідомлялося, у вересні турецька компанія “Baykar Makina” уклала з “Мотор Січчю” угоду про співпрацю ,а днями посол України у Туреччині Василь Боднар повідомив, що Україна та Туреччина ведуть переговори про створення в Україні потужностей для виробництва таких безпілотників.
Почесним президентом “Мотор Січі” досі є колишній народний депутат Вячеслав Богуслаєв, структури якого продали контрольний пакет акцій підприємства китайській групі “Skyrizon”, однак завершення цієї угоди було заблоковано Антимонопольним комітетом.
Нагадаємо, протягом кількох останніх років рішенням суду акції “Мотор Січі” заарештовані у зв’язку з розслідуванням СБУ умов цієї угоди.
11 березня Рада національної безпеки і оборони (РНБО) ухвалила рішення про повернення ПАТ “Мотор-Січ” у державну власність. Секретар Ради Олексій Данилов уточнював: “Згідно з цим рішенням, підприємство “Мотор-Січ” буде повернуто українському народу, буде повернуто у власність української держави законним, конституційним способом найближчим часом”.
20 березня СБУ повідомило, що Шевченківський районний суд Києва наклав арешт на цілісний майновий комплекс та 100% акцій АТ “Мотор-Січ”, передавши майно підприємства в управління Нацагентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів (АРМА) ) з обов’язковим визначенням керуючої компанії, що має державну форму власності.
При цьому колишньому голові Фонду державного майна Володимиру Прядку пред’явили підозру у службовій недбалості під час проведення приватизації “Мотор Січі” у 1993 році. Проте Печерський районний суд Києва звільнив його від кримінальної відповідальності у зв’язку із закінченням терміну давності.
За даними слідства, яке розпочалося лише поточного року, у 1993 році при приватизації колишнього державного заводу “Моторобудівник” у Запоріжжі, який був перейменований на “Мотор Січ”, було допущено низку незаконних дій. Зокрема, розмір його статутного фонду було занижено більш ніж у 30 разів, ніж державі завдано збитків у розмірі не менш як на суму 18,37 млрд грн.