Міністри нарешті занепокоїлися ймовірною втратою єдиного українського виробника вантажівок

19.05.2021 12:02   -

Віце-прем’єр-міністр – Міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олег Уруський та Міністр оборони Андрій Таран відвідали із робочим візитом підприємство ПрАТ “АвтоКрАЗ”. Мета візиту – вирішення накопичених на цьому підприємстві проблем, – повідомляє прес-служба Мінстратегпрому.

Утім, основною метою візиту, за словами Олега Уруського, було обговорення з керівництвом заводу, головами Кременчуцької районної та Полтавської обласної держадміністрацій Олегом Лєдніком і Олегом Синєгубовим проблемної ситуації, що склалася довкола цього стратегічного вітчизняного виробника вантажних автомобілів.

«Наразі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб продає пул активів «Дельта банку» і банку «Фінанси та кредит», що зараз проходять процедуру ліквідації. Основну частину лоту становлять борги саме групи «АвтоКрАЗ» – ПрАТ «АвтоКрАЗ» та ПАТ «Полтавський автоагрегатний завод». Ця ситуація впливає на процес оборонних закупівель», – зазначив Віце-прем’єр-міністр України.

Також є і наступна суперечність. З однієї сторони, “АвтоКрАЗ” наголошує на потребі збільшити оборонне замовлення та на ритмічності оплати за виготовлену продукцію.

А з іншої сторони, наші силові структури висувають претензії до якості автотехніки, яку випускає підприємство.

Тому і має місце така тенденція, що у частинах Збройних Сил України збільшується кількість вантажівок іноземного виробництва, а перспективні системи озброєнь – уже заплановані до постановки на шасі іноземного виробництва.

Така ситуація не є нормальною, наголосив очільник Мінстратегпрому. Відтак – наша країна має зберегти виробництво вантажівок та автомобільного шасі, а Збройні Сили – мають бути оснащені якісною автотехнікою українського виробництва.

На початок березня цього року КРАЗ заборгував своїм працівникам 66,7 млн грн.

Із-за хронічних перебоїв у роботі підприємства на шасі чеського виробництва Tatra довелось переставляти зокрема протикорабельний ракетний комплекс “Нептун”. Відтак, перший дивізіон цього комплексу в складі 4 пускових установок (УСПУ-360) 4 транспортно-заряджаючих машин (ТЗМ-360), 4 транспортних машин (ТМ-360) та одного рухомого командного пункту (РКП-360) буде вироблений із затримкою – до кінця І кварталу 2022 року.

«Важливо, щоб країна з багаторічним досвідом та реальним власним потужним потенціалом з виробництва вантажівок, зразки якої відомі у всьому світі, не втратила технологічних можливостей, а розвивала їх, поліпшуючи свої позиції на ринку», – вважає посадовець.