Instagram завдає шкоди психіці підлітків, особливо дівчат – результати досліджень

16.09.2021 10:09   -

У 2019—2021 роках компанія Facebook провела внутрішні дослідження серед підліткової аудиторії своєї соцмережі Instagram і встановила, що та завдає шкоди психічному здоров’ю підлітків, особливо дівчат. Результати цього дослідження, які бачили топменеджери Facebook і Марк Цукерберг, приховали від громадськості, – повідомляє The Wall Street Journal з посиланням на п’ять презентацій з результатами досліджень, які їхні автори назвали «глибоким зануренням у психологічне здоров’я підлітків».

Молоді користувачі – запорука успіху Instagram. Згідно з матеріалами журналу, понад 40% користувачів Instagram – 22 роки та молодші.

Опитавши частину аудиторії Instagram у США та Великій Британії, фахівці встановили, що соцмережа посилює проблеми зі сприйняттям свого тіла і самооцінкою у підлітків з проблемним самосприйняттям, а у деяких провокує суїцидальні думки.

На це впливають фільтри, відредаговані фотографії тіл, які служать «соціальним порівнянням». Instagram дуже зосереджений на «яскравому способі життя», у той час як TikTok фокусується на продуктивності.

Серед дівчаток 32% заявили, що завдяки Instagram переживали через своє тіло. Серед хлопчиків самооцінка постраждала у 14% учасників дослідження. В одному з опитувань понад 40% респондентів назвали себе непривабливими через вплив Instagram. Частина підлітків звинуватила соцмережу у провокуванні залежності. При цьому вони розуміють свій низький рівень самоконтролю.

WSJ зазначає, що Facebook не хотіла ділитися результатами дослідження ні з громадськістю, ні з владою, а також публічно занижувала негативні аспекти впливу Instagram. У серпні цього року сенатори Річард Блюменталь і Марша Блекберн просили показати їм результати дослідження Facebook про підлітків, але в компанії відповіли, що тримають подібні дані в секреті.

Законодавці США вже піддали Facebook різкій критиці за вплив соціальних мереж на психічне здоров’я підлітків і нездатність компанії вирішити ці проблеми.

У своєму блозі керівник публічної політики Instagram Каріна Ньютон відповіла на повідомлення і заявила, що компанія досліджує способи відвернути користувачів від певних типах публікацій в Instagram. «Ми обережно оптимістично налаштовані, що ці підштовхування допоможуть людям спрямувати контент, який надихає та піднімає їх, і більшою мірою змістять ту частину культури Instagram, яка зосереджена на тому, як люди виглядають» – написала Каріна Ньютон.

Республіканці розповсюдили законопроєкт, який вимагав би від таких платформ, як Facebook, регулярно подавати до Федеральної торгової комісії звіти про вплив своїх компаній на психічне здоров’я дітей.