Як дізнатися, чи підходить вам конкретний бренд?
У житті є речі, які ми не можемо не купувати: одяг, їжа, взуття, автомобіль, опалення домівки — цей перелік може бути нескінченним. Проблема в тому, що ми здебільшого враховуємо не лише ціну та позиціювання пропонованих товарів і послуг.
Ми вступаємо в епоху більшої обізнаності та чутливості, тому зараз пошук способів визначити, з якими брендами нам справді комфортно, має надзвичайно важливе значення. Варто враховувати екологічність, погляди на масштабні соціальні проблеми, піклування про довкілля, роботу з маргіналізованими частинами суспільства та багато інших факторів.
Проблема в тому, аби знайти такий систематичний процес, який допоможе нам переконатися, що ми робимо справедливий, обґрунтований та врівноважений вибір. Для цього пропонуємо план, який можна використовувати для ухвалення рішень незалежно від бажаного різновиду товарів чи послуг.
Зважте потреби та бажання
Нам потрібно обігрівати домівку, але ж так хочеться придбати розкішніші кросівки. Так, взуття потрібне, але нам не обов’язково купувати іменитий бренд чи виріб класу «люкс». У нашій жазі до розкоші немає нічого соромного, це просто людська природа.
Коли ми усвідомлюємо, що нам потрібно, а що є лише необґрунтованим бажанням, то починаємо розуміти, де нам потрібно бути більш вибірковими. У прикладі з опаленням домівки очевидно, що вибір тут не дуже великий, адже ми не відмовимося від опалення лише тому, що не знайдемо постачальника, який би відповідав усім нашим екологічним та етичним вимогам. У таких випадках важливо пам’ятати, що «компроміс» — це не лайливе слово. Спробуйте компенсувати вплив вашого вибору, адже можна посадити дерево в садку, додати сонячні панелі або перейти на електромобіль.
Тепер зануримося глибше в продукти та послуги, які ви бажаєте, а не в ті, які вам потрібні, адже саме тут ви маєте найбільшу гнучкість у виборі.
Аналізуйте ставлення до довкілля
Напевно, найбільша проблема нашого біологічного виду — це вплив на довкілля. Організації, на кшталт «Грінпіс», надають багато інформації про екологічність різноманітних брендів.
Кожен продукт масового виробництва впливає на довкілля, і від цього нікуди не дітися. Тому варто звертати увагу на дві речі: по-перше, використання екологічно чистої технології або відновлювальних ресурсів; а, по-друге, як компанія компенсує власний вплив на довкілля, наприклад, через вторинне використання, висаджування дерев або забезпечення чистої води.
Багато компаній зараз використовують це, як форму «зеленого» маркетингу, аби ефективніше продавати себе екологічно свідомим споживачам. Якщо ви сумніваєтеся, пошукайте бренд, який допомагав планеті ще до того, як це стало модним. Зазвичай вони роблять це з правильних причин і по-справжньому піклуються про нашу спільну домівку.
Поміркуйте про ставлення до людей
Різноманітність, рівність та інклюзія — три актуальні слова, які все частіше з’являються в новинах останніми роками. Якщо пошукати бренди, які не лише роблять гучні заяви, але й реалізовують власні ініціативи, можна виявити тих, хто активно працює з маргіналізованими частинами суспільства.
Навіть якщо на вас безпосередньо не впливають дії одного з брендів, у якого ви плануєте придбати товар, це не означає, що іншим так само пощастило. Один із найсміливіших кроків, які ви можете зробити, це звернутися до представників бренду, який демонструє прояви дискримінації, або просто припинити купувати його продукцію. Ухвалити зважене рішення вам допоможуть відповіді на такі 3 запитання:
- Чи пропоновані товари/послуги дійсно доступні для всіх, чи на них впливають проблеми, які не залежать від людини?
- Що б я відчував/відчувала, якби мене позбавили цих товарів/послуг не з моєї вини, але мої друзі та колеги продовжували б ними користуватися?
- Чи готовий/готова я припинити користуватися цими товарами/послугами з інших причин, окрім короткострокового соціального впливу в інтернеті?
Так ви побачите, що відбувається, як це впливає на людей і чи правильно ви аналізуєте проблему. На додачу, можна проаналізувати довгостроковий вплив вашого вибору.
Не зациклюйтеся на дрібницях
Ви хочете мати можливість ідентифікувати компанії та бренди, які мають чіткий довгостроковий план подальшого розвитку. Будь-хто може пообіцяти компенсувати викиди вуглецю, посадивши дерево, або розповідати про відмову від пластикового паковання. Хоча обидві ці обіцянки приємно чути, варто замислитися над тим, чи дійсно вони допомагають довкіллю. У світі, де ухвалення рішення на словах спричинило появу «зеленого маркетингу», це, як ніколи, важливо.
Якщо замислитися над тим, чи висаджуватимуть дерева різноманітні та притаманні відповідній місцевості, та замінять пластик чистими матеріалами, можна побачити ширшу картину.
Піклуватися про те, як витрачати власні гроші й час — це цілком природно. Якщо 10 років тому це здебільшого стосувалося фаст-фуду та їжі із супермаркетів, то сьогодні ми соціально свідомі, як ніколи. Телефон, який ви купуєте, платформи, де ви граєте в онлайн-казино, журнали, які ви читаєте, подкасти, які ви слухаєте — чисте сумління щодо соціальної відповідальності, на якій ґрунтується відповідний вибір, насправді має значення.
Не поспішайте, подумайте про вплив кожного бренду на ваше життя та життя інших людей, і ви зробите обґрунтований вибір ще до того, як це зрозумієте.