Дніпропетровщина стала пілотним регіоном у проекті Європейського фонду освіти

08.10.2014 17:02   -
Автор:

На Дніпропетровщині хід імплементації нового Закону «Про вищу освіту» аналізуватимуть за допомогою європейської методики «PRIME».
Про це повідомляє видання «ГЛАВНОЕ».
Дніпропетровщина та Вінниччина стали пілотними регіонами нового проекту Європейського фонду освіти. Обидві області входять також у список учасників «Туринського процесу». Методика «PRIME» застосовуватиметься в Україні вперше. Як саме система працюватиме у пілотних регіонах європейські фахівці обіцяють визначитися до кінця року. Про це повідомили в департаменті освіти і науки облдержадміністрації.
Одним з нововведень Закону «Про вищу освіту» має стати зміна рівнів акредитації вищих навчальних закладів. Зокрема, виші І-ІІ рівнів акредитації мають перейти з вищої школи до системи професійної освіти. Це має статися не раніше 2016 року. Відповідні зміни у сфері профтеху має внести новий Закон «Про професійну освіту», робота над яким триває вже майже рік.
Визначити дієвий механізм роботи у напрямку подібних реформ допоможе європейська методика «PRIME». Алгоритм роботи проекту європейські фахівці обіцяють визначити у ході чергової конференції . ЇЇ заплановано на грудень 2014 року.
Рішення про те, що Дніпропетровщина стане однією з пілотних областей нового проекту Європейського фонду освіти «PRIME» було прийнято у ході підсумкової конференції «Туринський процес-2014 в Україні». Нагадаємо, що у травні цього року Дніпропетровщина презентувала розлогий аналіз системи професійно-технічної в регіоні. Ці напрацювання увійшли до загальнонаціонального звіту «Туринський процес: розвиток потенціалу регіонів».
Наразі відомо, що методологія «PRIME» використовується в Європі для аналізу можливих ризиків і наслідків реформ у різних сферах, зокрема, й у галузі освіти. Робота системи передбачає чотири ключові позиції:
– визначення проблеми
– аналіз
– визначення мети
– визначення можливих шляхів вирішення.
Довідка. Система професійно-технічної освіти області включає в себе 55 навчальних закладів. Тут опановують робітничі професії понад 25 тис учнів. До вищої школи входить, зокрема, 61 навчальний заклад І-ІІ рівнів акредитації. Інші 18 мають ІІІ-ІV рівні акредитації. Загалом в області навчаються понад 162 тис студентів.