Аварія на «синій» гілці: двом посадовцям київського метро оголосили підозру
У грудні 2023 року на деяких ділянках столичного метро сталось аварійне підтоплення та просідання ґрунту над тунелем. Це спричинило тимчасове обмеження руху потягів через низку станцій метро і повне закриття окремих його ділянок. В. о. начальника комунального підприємства “Київський метрополітен” та начальник служби колії, тунельних споруд і будівель отримали підозри у службовій недбалості. Попередня сума завданих збитків внаслідок аварії у київському метро – майже 165 млн грн. Про це повідомляє 49000 з посиланням на Нацполіцію України.
Наслідки аварії у київському метрополітені
Правоохоронці встановили, що протягом кількох років посадовці, які безпосередньо відповідають за проведення обстежень технічного стану споруд метрополітену, приховували факти критичного стану ділянки метрополітену.
Експертизою встановлено, що корозії арматури та поступове руйнування окремих елементів тунельної споруди призвели до утворення тріщин в каркасі основної конструкції. У результаті до щілин потрапляли ґрунтові води, постійна дія яких спричинила порушення цілісності гідроізоляції тунелю. Як наслідок, колії київського метрополітену почало затоплювати.
На початку грудня 2023 року на окремих ділянках Оболонсько-Теремківської лінії Київського метрополітену, а саме в тунелі між станціями “Деміївська” – “Либідська”, сталось аварійне підтоплення та просідання ґрунту над тунелем. Щоб уникнути більшої катастрофи пошкоджені станції метро довелося закрити.
Збитки громаді внаслідок аварії у столичному метро
У звʼязку з цим КП “Київпастранс” запустило тимчасові маршрути наземного транспорту, які дублюють підземну схему руху — це вимагає виділення додаткових коштів територіальної громади столиці. Як наслідок, лише за період з грудня 2023 року до березня 2024 року міському бюджету завдано збитків у розмірі понад 138, 5 млн грн.
Зі свого боку “Київський метрополітен” через аварію та закриття низки станцій метро недоотримав доходів у сумі майже 26 млн грн.
Крім того, для ліквідації наслідків аварії та розроблення необхідної проєктно-технічної документації між “Київським метрополітеном” та комерційною структурою укладено два договори на загальну суму понад 40 млн грн. За попередніми підрахунками, для відновлення пошкодженого тунелю столичної підземки необхідно більше ніж 400 млн грн.
Що загрожує підозрюваним
23 липня 2024 року на підставі отриманих у ході досудового розслідування доказів виконуючому обов’язки начальника та начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель комунального підприємства повідомлено про підозру. Їм інкримінують службову недбалість (ч. 2 ст. 367 КК України). До суду підготовлені клопотання про обрання підозрюваним запобіжних заходів у вигляді цілодобово домашнього арешту та відсторонення від посад.
Посадовцям загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 5 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років та зі штрафом від 250 до 750 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Також встановлюються та збираються докази відносно інших посадовців КП “Київський метрополітен” та КМДА, службова недбалість яких призвела до таких наслідків.