На набережній Дніпра понад 60 років тому знаходилась залізниця

04.04.2024 12:03   -

Набережна у Дніпрі – це не просто мальовнича прогулянкова зона та одна з головних визначних пам’яток облцентра, а й місце, яке протягом століття зазнало значних змін, відображаючи еволюцію міста. Її історія тісно переплетена з розвитком Дніпра. Мало хто знає, що у середині минулого століття наша набережна  навіть віддалено не нагадувала місце для прогулянок. Про це пише “Наше місто”. 

Кожний дніпрянин знає, що його рідне місто унікальне протяжністю берегової лінії – понад 23 кілометри. Набережну Дніпра вже давно визнали найдовшою у Європі, а у 1950-ті роки вона була завалена будівельним сміттям і дошками, а вздовж неї курсував поїзд.

Про поїзд раптово згадали у 2005 році під час реконструкції набережної. Тоді під першим шаром знятого покриття будівельники  виявили залізничні рейки та були здивовані. Але для старшого покоління дніпрян ця знахідка не стала несподіванкою – старожили Дніпра пам’ятають, що у 50-60-ті роки минулого століття вздовж берега Дніпра ходив поїзд за маршрутом “Павлівська Затока – Мандриківка”. Старий паровозик, тягнув вагони, завантажені шлаком та іншими будівельними матеріалами для зміцнення берега.

Кожний дніпрянин знає, що його рідне місто унікальне протяжністю берегової лінії – понад 23 кілометри. Набережну Дніпра вже давно визнали найдовшою у Європі, а у 1950-ті роки вона була завалена будівельним сміттям і дошками, а вздовж неї курсував поїзд.

Про поїзд раптово згадали у 2005 році під час реконструкції набережної. Тоді під першим шаром знятого покриття будівельники  виявили залізничні рейки та були здивовані. Але для старшого покоління дніпрян ця знахідка не стала несподіванкою – старожили Дніпра пам’ятають, що у 50-60-ті роки минулого століття вздовж берега Дніпра ходив поїзд за маршрутом “Павлівська Затока – Мандриківка”. Старий паровозик, тягнув вагони, завантажені шлаком та іншими будівельними матеріалами для зміцнення берега.

Набережну Дніпра споруджували шляхом намиву піску і підсипання шлаків місцевих металургійних заводів. Лінію берега випрямили, частину прибережної смуги розширили. Особливо значної реконструкції зазнав берег Дніпра в районі парку Шевченка. Раніше тут гранітні скелі підступали до річки. Берегову смугу в цьому місці створили за рахунок підриву скель та шляхом насипу піску і шлаку.

Після закінчення будівельних робіт на набережній залізничну гілку демонтували, а її залишки опинилися під шаром покриття. 

У 2020-му році при встановленні рекламного борду залишки зализниці знов нагадали про себе. 

Побачити залізничну гілку на набережній Дніпра можна на старих фотографіях