До уваги платників акцизного податку!

27.04.2016 16:04

До уваги платників акцизного податку!

Платники, визначені п.п.212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (тобто особи, які реалізують пальне), а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді. Форму декларації акцизного податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14. Така декларація подається до контролюючого органу за основним місцем обліку, - про це нагадують фахівці ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська.

У разі відсутності об’єкта оподаткування акцизним податком декларація подається такими платниками шляхом заповнення титульного аркуша до декларації (без заповнення р. 05), заповнення рядків 15 та 16 додатка 1 до декларації з нулями та перенесення їх до розділу В самої декларації (графа В1).

У разі виникнення об’єкта оподаткування, тобто наявності операцій з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, платники податку з реалізації пального повинні задекларувати ці зобов’язання за чинною формою декларації шляхом заповнення додатка 1 до декларації та перенесення суми податкового зобов’язання до розділу В самої декларації (графа В1).

Нагадаємо, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірах, передбачених п. 120.1 ст.120 ПКУ.

Більш детально про порядок декларування податкових зобов’язань з акцизного податку за березень 2016 року йдеться у листі ДФС України від 20.04.2016 р. №14178/7/99-99-19-03-03-17.

Контакт-центр ДФС – один з кращих кол-центрів центральних органів виконавчої влади

Контакт-центр Державної фіскальної служби посів друге місце в рейтингу телефонних «гарячих ліній» центральних органів виконавчої влади, який проводився Всеукраїнським громадським об’єднанням ГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» та Одеським суспільним інститутом соціальних технологій у 2014-2015.

Такий громадський моніторинг здійснювався для визначення ефективності діяльності «гарячий ліній» та пошуку шляхів удосконалення їх роботи.

Експерти оцінювали діяльність кол-центрів за трьома групами показників: «Нормативне та організаційне забезпечення роботи телефонних «гарячих ліній», «Інформаційна відкритість та доступність органів виконавчої влади щодо роботи їх телефонних «гарячих ліній»», «Якість роботи телефонних «гарячих ліній».

Участь у рейтингу брали 30 контакт-центрів, серед яких перше місце посів Урядовий контактний центр.

Контакт-центр ДФС найвищі бали отримав у розділі «Якість роботи телефонних «гарячих ліній» за показниками:

«Чи допомогло вирішити підняту проблему звернення на телефонну «гарячу лінію»;

«Реакція оператора на озвучену проблему (що зроблено для її вирішення)»;

«Дотримання операторами телефонних «гарячих ліній» етичних норм при спілкуванні із особами, що звертаються».

Такої високої оцінки якості роботи Контакт-центру ДФС вдалося досягти завдяки значному професійному рівню та багаторічному досвіду роботи його фахівців, втіленню найкращих ідей з функціонування контакт-центрів інших країн та щоденним зусиллям, спрямованим на створення сервісу європейського рівня.

Зростання кількості звернень до Контакт-центру ДФС (1,2 млн. у 2015 р. проти 1,1 млн. у 2014 р.) свідчить про затребуваність інформаційно-довідкових послуг. На сьогодні показник кількості наданих Контакт-центром ДФС консультацій телефоном є найвищим серед аналогічних показників контакт-центрів органів виконавчої влади, що досліджувалися.

Контакт-центр ДФС і надалі покращуватиме свою роботу для задоволення законних прав та інтересів платників податків. 

До уваги платників податків! Режим роботи ЦОПів у святкові та вихідні дні квітня і травня поточного року

ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська нагадує, що для зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності Центри обслуговування платників (ЦОП) у святкові та вихідні дні у квітні і травні 2016 року працюватимуть за таким графіком:

- 30 квітня 2016 року – робочий день до 15 год. 00 хв.;

- 2, 3 травня 2016 року – робочі дні у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 16 год. 00 хв.;

- 4, 5, 6, 7 травня 2016 року – робочі дні відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;

- 1, 8, 9 травня 2016 року – вихідні дні.

Наближається граничний термін декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році

ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звертає увагу, що до завершення деклараційної кампанії – 2016 залишилось менше тижня.

Усі фізичні особи, які отримали у 2015 році доходи, що підлягають оподаткуванню, зобов’язані надати до податкового органу за місцем свого проживання податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) до 1 травня 2015 року (стаття 49 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)).

Разом з тим зазначаємо, що пунктом 49.20 статті 49 Кодексу визначено, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Нагадуємо, що декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 року, здійснюється за новою формою декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №829.

У новій декларації фізособи – платники податків самостійно розраховують податкові зобов’язання, як з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), так і з військового збору.

Суму податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору, зазначених у поданій декларації за 2015 рік, громадяни зобов’язані самостійно сплатити до 1 серпня поточного року, тобто 29.07.2016.

Шановні громадяни, для подання декларації завітайте до Центрів обслуговування платників при державних податкових інспекціях області за місцем реєстрації!

Також звертаємо увагу, що громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2015 року, можуть подати декларацію упродовж усього 2016 року (по 31 грудня 2016 року включно).

Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів до бюджету

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів. Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ. У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання.

У разі наявності у платника податків/платника єдиного внеску податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску розрахунковий документ на переказ коштів приймається до виконання незалежно від напряму сплати, зазначеного у полі "Призначення платежу" розрахункового документа. При цьому зарахування коштів відбувається у порядку черговості, встановленому Податковим кодексом України, а такому виду сплати органами ДФС присвоюється код виду сплати 140.

 

Податкові новації у 2016 році для платників рентної плати

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська нагадує, що Законом України від 24.12.2015 №909-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у частині порядку справляння рентної плати, які набрали чинності з 01.01.2016.

Так, зокрема:

- припинено справляння рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу (виключено з підпункту 251.16 пункту 251.1 статті 251 та пункту 2561.5 статті 2561 Кодексу транзитне транспортування трубопроводами природного газу), що сприяє зниженню податкового тиску на платників;

- змінено базовий податковий період з календарного кварталу на календарний місяць для рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України (зміни до пункту 257.1 статті 257 Кодексу) та скасовано сплату платниками зазначених складових рентної плати щомісячних авансових внесків у податковому (звітному) кварталі у розмірі однієї третини суми податкових зобов’язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за попередній податковий (звітний) квартал (виключено пункт 257.4 статті 257 Кодексу та внесені зміни до пункту 257.5 статті 257 Кодексу), що спрощує адміністрування рентної плати.

Актуально для сільськогосподарських підприємств: особливості сплати ПДВ!

ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська нагадує, що Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) внесено низку змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у зв’язку з прийняттям Закону №909, який набрав чинності 01.01.2016, та на доповнення до листа ДФС від 05.01.2016 №203/7/99-99-19-03-02-17 у листі від 27.01.2016 №2533/7/99-99-19-03-01-17 (далі – лист №2533) повідомила про особливості визначення платниками податку на додану вартість (далі – ПДВ) – суб’єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського, лісового господарства та рибальства (далі – спеціальний режим оподаткування), передбаченого статтею 209 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), та платниками ПДВ, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але не обрали спеціального режиму оподаткування (пункт 209.18 статті 209 Кодексу), сум ПДВ, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників.

Законом №909, зокрема, внесено зміни до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, відповідно до яких у 2016 році у межах спеціального режиму оподаткування запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки. Розмір суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальні рахунки, залежить від виду сільськогосподарської продукції, що реалізується. Так, позитивна різниця між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена:

- за операціями із зерновими культурами товарних позицій 1001 – 1008 згідно з УКТ ЗЕД (далі – зернові культури) та технічними культурами товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД (далі – технічні культури), у розмірі 15% спрямовується на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, а у розмірі 85% – перераховується до державного бюджету (додатковий електронний рахунок 3754);

- за операціями з продукцією тваринництва товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД (далі – продукція тваринництва). у розмірі 80% спрямовується на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, а у розмірі 20% – до бюджету (додатковий електронний рахунок 3755);

- за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами, крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва (далі – інші сільськогосподарські товари/послуги), у межах діяльності спеціального режиму оподаткування такий розподіл складає 50% – на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, 50% – до бюджету (додатковий електронний рахунок 3753).

Крім того, для сільськогосподарських підприємств, зазначених у пункті 209.18 статті 209 Кодексу (підприємств, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але не обрали спеціального режиму оподаткування, і на загальних підставах вважаються платником ПДВ), також запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на поточні рахунки за операціями з реалізації молока, худоби, птиці, вовни власного виробництва, а також з реалізації молочних продуктів, молочної сировини та м’ясопродуктів, вироблених у власних переробних цехах, у таких розмірах:

- за операціями з продукцією тваринництва (товарні позиції 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД) позитивна різниця між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду у розмірі 80% спрямовується на поточні рахунки таких сільськогосподарських підприємств, а у розмірі 20% – до бюджету;

- за операціями з іншими товарами, зазначеними у пункті 209.18 статті 209 Кодексу (крім товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД), такий розподіл складає 50% – на поточні рахунки таких сільськогосподарських підприємств, 50% – до бюджету.

Відповідно до пункту 23 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 із змінами суб’єкти спеціального режиму оподаткування та платники – сільськогосподарські підприємства, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, ведуть окремий податковий облік операцій:

- із зерновими та технічними культурами (ведуть тільки суб’єкти спеціального режиму оподаткування);

- з продукцією тваринництва;

- з іншими сільськогосподарськими товарами/послугами.

Отже, з метою визначення сум ПДВ, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників, суб’єкти спеціального режиму оподаткування та платники – сільськогосподарські підприємства, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій.

У листі ДФС №2533 також викладений порядок заповнення податкових декларацій з ПДВ, в яких відображаються операції у межах спеціального режиму оподаткування (0121 – 0123) та діяльності у межах пункту 209.18 статті 209 Кодексу (0130).

Рейтинг
Общественная организация "Майдан Січеслав"
Подробнее
Последние записи в блогах

Діяльність Українського товариства історії та культури Рівненської області сконцентрована не тільки на Волинському регіоні та Україні.

Вона сягає інших країн Європи, зокрема Естонії, де налагоджені тісні стосунки з українськими патріотами, такими як Тетяна Івушкіна, членом Рівненського Товариства, яка створила в Естонії унікальний український музей.

Подробнее

Платники податків мають право зареєструвати другий примірник акцизної накладної на розподіл пального

 

Лівобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/396944.html повідомила, що з 28.10.2019 розпочато реєстрацію другого примірника акцизної накладної, складеної у порядку, передбаченому   п. 23 Перехідних положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ), за умови, що перший примірник такої акцизної накладної зареєстрований в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) згідно з п. 23 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ.

Подробнее

Право на податкову соціальну пільгу визначено ПКУ

 

Лівобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що будь-який платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Подробнее

Про право на податкову знижку за навчання в інтернатурі вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладах

Лівобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Норми встановлені п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Подробнее