09_11 Чечелівська ДПІ м.Дніпра ГУ ДФС у Дн-й обл

10.11.2017 12:27

Чечелівська ДПІ інформує:

 

Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про активізацію шахраїв, які діють під виглядом працівників фіскальної служби

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що останнім часом збільшилась кількість випадків шахрайських дій, здійснених невідомими особами від імені керівництва ГУ ДФС.

Зловмисники телефонують на мобільні і службові телефони посадовим особам підприємств, фізичним особам – підприємцям та вимагають неправомірну вигоду.

Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.

Тож, у разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056)374-31-64,          (0562)47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро,                  вул. Сімферопольська, 17-а.

Звертаємося до всіх з проханням максимально поширити дану інформацію, щоб не потрапити на «гачок» шахраїв!              

       Про строк для подання скарги на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК

ДФСУ у підкатегорії 133.03 ресурсу "ЗІР" роз'яснила, що такою датою є дата проставлення відмітки про надходження скарги службою діловодства ДФС у разі:якщо скарга подана безпосередньо до ДФС;якщо скарга надіслана поштовим відправленням;відсутності повідомлення про вручення або відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв’язку на поштовому відправленні (конверті, бандеролі). З якої дати розпочинається відлік 10 календарних днів, передбачених для оскарження рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН: з дня отримання рішення комісії ДФС чи з дня наступного за днем отримання рішення комісії ДФС?З гідно з п. 5 Постанови №485 скарги подаються платником ПДВ до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН. У разі коли останній день строку, зазначеного у п. 5 Постанови № 485, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених п. 102.6 ПКУ.Отже, відлік 10 календарних днів, передбачених для оскарження рішення комісії ДФС, розпочинається з дня наступного за днем отримання платником податків рішення комісії ДФС.

         На винагороду іноземцю за цивільно-правоим договором нараховуємо ЄСВ

ДФСУ у листі від 30.10.2017 р. №2449/6/99-99-13-02-03-15/ІПК нагадує, що базою нарахування ЄСВ для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно- правовими договорами (п. 1 частини першої ст. 7 Закону про ЄСВ).Суми винагороди за цивільно-правовим договором, виплачені члену наглядової ради - іноземцю, є базою нарахування ЄСВ.

     У скількох роботодавців можна працювати за зовнішнім сумісництвом: позиція Держпраці

Роботодавці можуть встановити такі обмеження внутрішніми розпорядженнями або узгодити їх у колективному чи в трудовому договорах (так само, як і встановити обов’язок працівників повідомляти інформацію про наявність чи відсутність інших місць роботи). У листі Мінсоцполітики від 28.03.2013 р. №2-1/06/187-13 зазначається, що порушення обмежень на сумісництво, встановлених законодавством, колективним або трудовим договором, є підставою для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності, аж до звільнення з роботи. 

В п. 2 Постанови №245 зазначається, що тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день. Загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не повинна перевищувати половини місячної норми робочого часу. Це обмеження поширюється на працівників державних підприємств, установ та організацій. Якщо працівник працює лише у роботодавців недержавної форми власності, кількість годин, які він може відпрацювати сумарно, нічим не обмежена. Так, у листі Мінсоцполітики від 16.01.2003 р. №06/2-4/6 зазначається, що ст. 21 КЗпП не встановлено обмеження ні за кількістю трудових договорів про роботу за сумісництвом, які можуть укладати працівники, ні за тривалістю роботи, яку працівник поєднує з основною.Одночасного виконання роботи за основним місцем роботи та за сумісництвом бути не може, оскільки сумісництвом вважається робота, що виконується у вільний від основної роботи час. Якщо місць роботи багато, можливий варіант працевлаштування за всіма місцями роботи з неповним робочим днем та неповним робочим тижнем. Так, працівник може працювати за основним місцем роботи неповний робочий час. Наприклад, за основним місцем роботи працівник працює лише в понеділок з 08-00 до 13-00, а на інших місцях роботи за сумісництвом -  в інший вільний від основної роботи час. При цьому немає вимоги, щоб за основним місцем роботи працівник працював більше годин, ніж за сумісництвом (сумарно чи за одним з них). 

Експорт товарів за зниженою ціною: що з ПДВ?

За операцією платника податку з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту податкові зобов’язання визначаються за нульовою ставкою ПДВ на підставі митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України (після завершення оформлення митної декларації відповідно до вимог митного законодавства). При цьому нульова ставка ПДВ застосовується до такої операції незалежно від умов постачання, визначених правилами ІНКОТЕРМС.Щодо порядку визначення бази оподаткування ПДВ для операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту за ціною нижчою ціни придбання таких товарів ДФС повідомляє наступне. Враховуючи висновки судових органів касаційної інстанції до загального обсягу такої операції, яка оподатковується ПДВ за нульовою ставкою, включається сума різниці між ціною придбання таких товарів та фактичною ціною їх вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту.

Як заповнюється графа «Одержано (від кого, № та дата)» авансового звіту

ДФС у підкатегорії 109.14 ресурсу "ЗІР" зазначила, що Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт складається платником податку (підзвітною особою), що отримала такі кошти на підприємствах всіх організаційно-правових форм або у самозайнятої особи.У графі «Одержано (від кого, № та дата)» звіту зазначається сума отриманого авансу, а також спосіб, яким такий аванс було отримано (видано з каси, перераховано на особистий картковий рахунок або знято за допомогою корпоративної платіжної картки).Якщо грошові кошти видано підзвітній особі із каси на підставі видаткового касового ордера, то у графі «Одержано (від кого, № та дата)» слід зазначити: «Із каси» та вказати дату і номер видаткового касового ордеру або видаткової відомості.Якщо грошові кошти було перераховано на особистий картковий рахунок, то в наведеній графі слід зазначити: «З поточного рахунку» та вказати дату і номер платіжного доручення.У разі ж якщо грошові кошти знято за допомогою корпоративної платіжної карти, то в наведеній графі слід зазначити «З корпоративного рахунку», номер рахунка та вказати дату і номер документа, що підтверджує факт зняття готівки (квитанція/чек банкомата, касовий чек, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги), сліп тощо). 

Міська рада не встановила ставку єдиного податку: чи можна здійснювати підприємницьку діяльність?

ДФСУ у підкатегорії 107.05 ресурсу "ЗІР" зазначила, що підприємці – платники єдиного податку можуть здійснювати всі види діяльності, які не заборонені чинним законодавством та дають право застосовувати спрощену систему оподаткування відповідно до вимог ПКУ.Разом з цим акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.У разі якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад не прийняла рішення про встановлення відповідних ставок єдиного податку для окремого виду діяльності, то використовується мінімальна ставка єдиного податку, встановлена цією сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад для здійснення фізичними особами – підприємцями діяльності на умовах сплати єдиного податку.

Чи має право дружина померлого працівника вимагати від підприємства зарплатню

Суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомога у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв’язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім’ї , а у разі їх відсутності – входять до складу спадщини.Також, у  КЗпП передбачено, що в разі смерті працівника грошова компенсація за невикористані ним дні щорічних відпусток, а також додаткові відпустки працівникам, які мають дітей, виплачується спадкоємцям.Відповідно до ЦКУ передбачено, що спадщина відкривається внаслідок смерті особи або оголошення її померлою. Часом відкриття спадщини є день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою.Для прийняття спадщини встановлюється строк шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

Чи коригувати фінрезультат до оподаткування на суму безповоротної фіндопомоги

ДФСУ у листі від 03.11.2017 р. №2497/6/99-99-15-02-02-15/ІПК зазначила, що положеннями ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги, наданої іншому платнику податку на прибуток на загальних підставах, який не оподатковується за ставкою 0% відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX ПКУ. Такі операції відображаються згідно з правилами бухобліку. Тобто у бухобліку така допомога потрапила до витрат, зменшила у звітному періоді її надання фінрезультат і в податковому обліку такий фінрезультат на суму цієї допомоги не коригується.А от якщо отримувачем безповоротної фінансової допомоги є платник єдиного податку, то фінансовий результат до оподаткування надавача такої допомоги - платника податку на прибуток коригується (збільшується) відповідно до пп. 140.5.10 ПКУ. Втім, зазначене коригування мають робити лише ті, хто зобов'язаний коригувати фінрезультат або робить це добровільно (пп. 134.1.1 ПКУ). При цьому причина (мета) надання такої безповоротної допомоги значення для цілей оподаткування податком на прибуток не має. У коментованому листі податківці зазначають: відповідно до пп. 14.1.231 ПКУ розумна економічна причина (ділова мета) - це причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності. Але ПКУ з метою оподаткування податком на прибуток не передбачено застосування ознаки розумної економічної причини (ділова мета) до операцій з надання безповоротної фінансової допомоги іншим платникам податку на прибуток на загальних підставах.

Мін’юст унеможливив реєстрацію подвійних договорів оренди землі

Нагадаємо, що ідея зобов'язати реєстраторів оформляти договори оренди лише за «документального погодження» з Держгеокадастром виникла ще у вересні. До цього часу готувалася технічна частина механізму. Механізм запроваджено для боротьби з рейдерством. Крім цього, депутати та Мін’юст планують повернути нотаріальне посвідчення договорів оренди, яке посилить захист земельних ділянок від рейдерів.«Однією з головних причин виникнення конфліктів в аграрному секторі є існування подвійних договорів оренди землі. Ситуації, коли двоє орендарів заявляють про свої права на одну й ту ж ділянку і обидва показують документи на неї, на жаль, не рідкість», — зазначила Олена Сукманова. За її словами, перед тим як оформити будь-який договір оренди землі, реєстратор повинен пересвідчитися, що право оренди землі не було зареєстровано у відділі земельних ресурсів, де до 2013 року реєстрували відповідні договори.Для перевірки реєстратор зобов’язаний надіслати запит у Держгеокадастр і отримати відповідь, що ділянка не орендується, відсканувати її та внести у реєстр. Але на практиці реєстратори або не направляють запит, або не дочікуються відповіді, а то і не знають, що така відповідь повинна бути надана і повторно реєструють договір оренди земельної ділянки, яка вже в оренді», — зазначила заступник міністра.

Як наслідок, в одного і того ж паю з’являються два орендарі, які часто силовими методами, із залученням охоронних фірм та тітушок починають вирішувати, хто має право обробляти цю землю та збирати з неї врожай, наголосила вона."Щоб вирішити цю проблему ми запровадили на технічному рівні автоматичний обмін даними між нашим реєстром майнових прав і Держгеокадастром. Тепер реєстратор фізично не може завершити процедуру внесення даних і закрити розділ у реєстрі, поки автоматично не «підтягнуться» дані від Держгеокадастру про наявність чи відсутність реєстрації земельної ділянки", — повідомила Олена Сукманова.За її словами, більше не потрібно сподіватися на порядність, законослухняність та педантичність реєстраторів, оскільки вони змушені будуть витримати процедуру хочуть вони цього, чи ні."Окрім того, це технічне нововведення є черговим кроком Мін’юсту у боротьбі з тими, хто захоплює агропідприємства. Автоматичний обмін даними між реєстрами звузить можливість для рейдерських захоплень, адже саме подвійні договори оренди часто використовуються рейдерами як інструмент старту атаки на фермерські господарства", — сказала заступник міністра.

Нацбанк підтримує законопроект щодо вдосконалення порядку емісії цінних паперів

Національний банк підтримує законопроект №5592-д "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів)", як черговий крок у докорінному реформуванні регулювання ринків капіталу в України, який також вносить суттєві змін до банківського законодавства. Зокрема, проектом закону вилучається вимога для банків були виключно публічними акціонерними товариствами, урегульовуються питання корпоративного управління та розкриття інформації.Про це повідомив директор Департаменту ліцензування Національного банку України Олександр Бевз на круглому столі "Публічність акціонерних товариств. Новий зміст, нові перспективи», організованому Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку України за підтримки Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» .«Бути публічним чи приватним акціонерним товариством - це питання вибору акціонерів банків. Публічним мають бути ті компанії, які справді потребують та мають намір залучати капітал на відкритому ринку. Але оскільки у банках присутній значний публічний інтерес, стандарти розкриття інформації та корпоративного управління мають лишатися на тому ж рівні, що і для публічної компанії", - зазначив Олександр Бевз.За його словами, законопроект гармонізує банківське та акціонерне законодавство, усуваючи певні суперечності між нормативними актами, а також є першим етапом суттєвого реформування регулювання корпоративного управління в банках.Олександр Бевз також зазначив, що реформування корпоративного управління банків передбачатиме, зокрема:посилення ролі наглядової ради, ;збільшення квоти незалежних директорів та посилення вимог до них.Крім того, законом буде переглянуто вимоги до керівників банків, професійна придатність яких оцінюватиметься, в першу чергу, з точки зору їх функціональної відповідальності та профілю діяльності банку.Нагадаємо, згідно з законопроектом №5592-д, який парламент планує розглянути у другому читанні в листопаді цього року, вже з 1 січня 2018 року мають бути змінені критерії публічності акціонерних товариств, способи та обсяг розкриття інформації акціонерними товариствами, порядок емісії цінних паперів.Законом передбачено строк для приведення діяльності компаній у відповідність до нових вимог.У першому читанні цей законопроект був прийнятий ВРУ 20 червня 2017 р.

Списання втрат зерна під час транспортування: що з ПДВ та як бути з нормами природного убутку?

Чи виникає податкове зобов'язання з ПДВ при списанні втрат продукції (зерна) під час транспортування? 

ДФСУ в індивідуальній податковій консультації від 03.11.2017 р. №2502/6/99-99-15-03-02-15/ІПК зазначила:  якщо підприємством здійснюється списання втрат, що виникли при транспортуванні продукції (зерна), така продукція (зерно) не може бути використана у межах господарської діяльності підприємства.При цьому, якщо під час придбання продукції (зерна) суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, то підприємство відповідно до п. 198.5 ПКУ повинно не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається її списання, скласти і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну та здійснити нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за основною ставкою виходячи із вартості придбання такої продукції (зерна).    Як бути з нормами природного убутку зерна під час транспортування? Раніше податківці заявляли, що оскільки нестачі ТМЦ  в межах норм природного убутку включаються до складу витрат, тобто використовуються у господарській діяльності, то визначати умовний продаж таких ТМЦ слід тільки в сумі понаднормативних втрат (лист ДФС у м. Києві від 17.02.2017 р. №3559/10/26-15-14-05-04-22). Так, Норми природного убутку окремих видів вантажів при перевезеннях автомобільним транспортом  затверджені Постановою Держпостачу СРСР від 02.06.1986 р.  №63. Ці норми діють і зараз. А ось норми природного убутку зерна під час перевезення у вагонах-зерновозах, встановлені Постановою Держпостачу СРСР від 18.12.1987 р.  №152 наразі не діють (їх скасували згідно з Постановою КМУ  від 23.11.2016 р. №1066).  У коментованому листі податківці заявляють питання використання норм природного убутку продукції (зерна) при транспортуванні не належить до компетенції ДФС. Втім, ми не думаємо, що податківці раптом змінили свою точку зору і вимагатимуть надалі усі втрати зерна (або інших ТМЦ), навіть в межах природного убутку, оподатковувати ПДВ. Скоріш за все, у запитанні до ДФСУ йшлося про те, які ж норми використовувати замість скасованих Постановою №1066? Це питання, справді, не входить у компетенцію центрального податкового органу, бо він ці норми не затверджує. Що ж робити платнику ПДВ? Тільки одне: якщо норми природного убутку якогось ТМЦ досі діють, то ПЗ з ПДВ за їх втратою виникне лише з понаднормових втрат. Якщо ж таких норм наразі немає (а старі для цього ТМЦ або до ситуації, в якій відбулася втрата) відмінили, ПЗ з ПДВ доведеться визнавати з усього обсягу втрат. 

Орендні операції з нерухомістю - нюанси оподаткування на прикладах від ДФС

Загальні правила взаємовідносин між сторонами за договорами оренди встановлено главою 58 Цивільного кодексу. Відповідно до ст. 759 цього Кодексу за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Орендна плата — це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінено за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством (ст. 286 Господарського кодексу).Тобто основним предметом договору оренди є встановлення розміру орендної плати за користування майном.Договір оренди може укладатись у простій письмовій формі. Проте у разі оренди деяких об’єктів вимоги до форми договору можуть бути суворішими, наприклад, якщо укладається договір найму (оренди):будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше, то він підлягає нотаріальному посвідченню (п. 2 ст. 793 Цивільного кодексу) та державній реєстрації (п. 1 ст. 794 цього Кодексу);транспортного засобу (повітряного, морського, річкового судна, а також наземних самохідних транспортних засобів тощо) за участю фізичної особи, то такий договір підлягає нотаріальному посвідченню (п. 2 ст. 799 Цивільного кодексу);Крім того, підлягає обов’язковому нотаріальному посвідченню договір оренди житла з викупом (ст. 811 Цивільного кодексу).Також за бажанням однієї зі сторін може бути посвідчений нотаріально договір оренди землі, що укладається у письмовій формі (ст. 14 Закону про оренду землі).Дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ПКУ, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку (пп. 164.2.5 ПКУ).Підпунктом 170.1.4 ПКУ передбачено, що такі доходи підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою, встановленою п. 167.1 ПКУ (тобто 18 %).Крім того, відповідно до п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір. Об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 цього Кодексу, зокрема від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), ставка збору — 1,5 %.

Порядок та строки сплати податку (збору) залежать від виду майна та статусу орендаря.

 

Орендні операції з нерухомістю - нюанси оподаткування на прикладах від ДФС: Якщо орендар — фізособа

Особа, яка отримує доходи від надання в оренду власного нерухомого майна (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку) іншій фізичній особі, відповідно до норм Податкового кодексу є особою, відповідальною за повноту та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору до бюджету.Відповідно до пп. 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 Кодексу об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за методикою, що затверджується Кабінетом Міністрів України, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом місцевого самоврядування села, селища, міста, об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, на території яких вона розташована, та оприлюднюється у спосіб, найбільш доступний для жителів такої територіальної громади.

Методику визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб затверджено постановою № 1253 (далі — Методика), відповідно до якої розмір мінімальної суми орендного платежу напряму залежить від мінімальної вартості місячної оренди 1 м2 загальної площі нерухомого майна з урахуванням його місцезнаходження, інших функціональних та якісних показників, що встановлюється органом місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких розміщене зазначене майно.Водночас пп. 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу та Методикою передбачено, що якщо мінімальну вартість не встановлено чи не оприлюднено до початку звітного (податкового) року, об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди.При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок на доходи фізичних осіб, військовий збір до бюджету в строки, встановлені Податковим кодексом для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем такого звітного (податкового) кварталу (пп. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодексу).За результатами звітного податкового року орендодавець зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі — податкова декларація), в якій задекларувати суму отриманого доходу та визначити податкові зобов’язання з податку (збору).Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб, до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Податкового кодексу (пп. 49.18.4 ПКУ).Строки сплати визначено п. 179.7 ст. 179 цього Кодексу, а саме: фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.Розглянемо на умовному прикладі, як відображаються в податковій декларації суми доходів, отриманих від здавання в оренду нерухомого майна.

Рейтинг
Партия ВО "Батькивщина"
Подробнее
Общественная организация "Майдан Січеслав"
Подробнее
Последние записи в блогах

Інгулецька районна організація ВО «Батьківщина» м. Кривого Рогу ініціювала збір підписів щодо розміщення відвалу розробок місцевого гірничо-збагачувального комбінату.

Подробнее

Нещодавно у Туреччині закінчилися європейські турніри з тхеквондо ВТФ - клубний Чемпіонат Європи і Міжнародний турнір «Turkish open 2018».

Подробнее

До уваги державних службовців!

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) розміщено «Рекомендації суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні».

Так, з метою підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочався з 01.01.2018, декларантам необхідно виконати такі дії:

Звертаємо увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail необхідно перейти за посиланням у листі, повторно здійснити вхід у персональний кабінет та перевірити вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі  АЦСК), в якому отримано ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».

Після отримання нового ЕЦП необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні ЕЦП виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який видав ЕЦП.

Також на офіційному веб-сайті НАЗК https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» можна ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром.

Інформацію розміщено на офіційному сайті НАЗК за посиланням:  https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya

 

У разі зміни основного місця обліку – необхідно отримати новий ЕЦП

Роз’яснюють фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра. Відтак, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

Відповідно до ст.7 Закону №852-IV та пп. 3.4.6 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.11.2017 р. № 150, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа та/або реєстраційній картці.

Платники м.Дніпра можуть отримати безкоштовно електронні ключі у відділі реєстрації ключів Управління (Центру) сертифікації ключів ІДД ДФС, який діє при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській  області за адресою: м. Дніпропроспект Слобожанський ,95а кім.9,10 (приміщення Лівобережної ОДПІ м.Дніпра) та м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького,буд.25 , вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21, 22 (приміщення ДПІ у Шевченківському районі м.Дніпра)

.

 

 

У січні п.р.оку платники Центрального району м.Дніпра перерахували понад 10 мільйонів спрощеного податку

У січні цього року до бюджету Центрального району м.Дніпра від суб’єктів господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування, надійшло 10089,7тис. грн. єдиного податку. Це на 2479тис. грн. перевищує показники минулого року. Підприємці сплатили 7889,0тис. грн. цього податку, юридичні особи – платники єдиного податку – 2200,6тис. грн.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  звертає увагу приватних підприємців, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» з 1 січня 2018 року збільшено мінімальну заробітну плату, яка становить 3723 грн. на місяць, та прожитковий мінімум для працездатної особи - до 1762 гривень. Відповідно, для підприємців збільшуються суми сплати єдиного податку та єдиного соціального внеску.

Зокрема, починаючи з 2018 року для «спрощенців» І групи, для яких ставка єдиного податку встановлена в розмірі 10% розміру прожиткового мінімуму, сума податку становить 176,2 грн. на місяць, для ІІ групи, в яких ставка податку встановлена в розмірі 20 % від мінімальної заробітної плати – 744,6 грн.

Єдиний соціальний внесок фізичні особи-підприємці зобов’язані сплачувати у розмірі не меншому за 819,06 грн. на місяць.

Щодо граничного строку сплати ЄВ – з січня п.р. кожен підприємець та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність зобов’язані сплачувати єдиний внесок, до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом. 

Понад 85відсотків податкової звітності платники Центрального району м.Дніпра надіслали он-лайн

 Як повідомили у відділі обслуговування платників  з початку 2018 року прийнято та опрацьовано 31187 документ податкової звітності та звітності з єдиного внеску (звітності по ЄВ –  3788 документи). 

За результатами роботи відділу, досягнуто показника подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку  по всіх звітних документах становить 89 відсотків.

Податківці запрошують платників податків скористатись послугами онлайн-сервісу ДФС – «Електронний кабінет платника податків», який  створений, щоб значно полегшити громадянам процедури, що пов’язані зі спілкуванням з фіскальними органами. Цей сервіс безкоштовний, працює цілодобово, ним можна користуватися за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв.

Зокрема, він дає змогу побачити стан розрахунків із бюджетом по податках і зборах, підготувати, заповнити і надіслати податкову звітність в електронному вигляді, перевірити звітність на наявність арифметичних помилок, переглянути подану звітність незалежно від способу іі подання.

Громадяни можуть скористатися сервісом «Електронний кабінет платника» в частині отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків та отримати відомості про доходи в електронному вигляді. Такі відомості надаються за останні три роки (за кожний квартал), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Під час кампанії декларування минулорічних доходів є можливість, користуючись даним сервісом, підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді.

До того ж використання електронного сервісу забезпечує доступ платника податків до податкового календаря, який нагадає користувачу терміни надання податкової звітності та сплати податків і зборів. Окрім цього, клієнт може переглянути свої облікові дані за даними ДФС.

Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі ДФС за допомогою електронного цифрового підпису.

 

Платниками Центрального району м.Дніпра перераховано понад 45 мільйонів гривень ЄВ

За січень місяць 2018 року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) від платників податків Центрального району м.Дніпра склали 45984,5 тис. гривень, - повідомила начальник ДПІ Наталія Болдаш.

Також посадовець нагадує, що у зв’язку із підвищенням мінімальної заробітної плати з 1 січня 2018 року, змінився мінімальний страховий внесок для підприємців – платників єдиного податку, а також ФОП, які обрали загальну систему оподаткування, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства.

Так, з 1 січня 2018 року мінімальну заробітну плату встановлено у розмірі 3723 грн. Відповідно мінімальний страховий внесок за місяць для всіх перелічених категорій платників становить 819,06 грн. (мінімальний страховий внесок за квартал - 2 457,18 грн.).

Від сплати єдиного внеску за себе звільняються фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, а також ті,  які обрали загальну систему оподаткування та члени фермерського господарства, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, чи досягли віку, встановленого ст. 26 Закону про пенсійне страхування, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Також з 1 січня змінено і строки сплати єдиного внеску для деяких категорій платників. Так, фізичні особи-підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування; особи, які провадять незалежну професійну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності, а також члени фермерського господарства, будуть зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується такий внесок.

Проведено черговий сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія"

Нещодавно ДПІ у Центральному району м.Дніпра  проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з в.о. заступника начальника ДПІ Омельченко Є.А.

Тема «гарячої лінії»: «Особливості оподаткування юридичних осіб».

Чи є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, частина будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, яка використовується не за призначенням?

З метою застосування норм п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ до будівель, споруд сільськогосподарських товаровиробників, відносяться об’єкти нерухомості, які відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 належать до групи «Будівлі нежитлові інші» (код 127), клас «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271), який включає будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо.

Враховуючи зазначене, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, що використовуються ними для виробництва сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання. Будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, що використовуються не за призначенням, оподатковуються на загальних підставах.

Яким чином ЮО обчислюють та сплачують транспортний податок?

Згідно з п.п. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою – платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

З якого часу ЮО, яка придбала орендовану нею земельну ділянку державної або комунальної власності на підставі договору купівлі-продажу, повинна сплачувати земельний податок?

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 ЗКУ). Відповідно до ст. 31 Закону України «Про оренду землі» від 06 жовтня 1998 року №161-XIV договір оренди землі припиняється, зокрема у разі поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря.

Якщо юридична особа придбала орендовану нею земельну ділянку державної або комунальної власності на підставі договору купівлі-продажу, то така особа є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку.  До дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку юридична особа сплачує орендну плату відповідно до договору оренди землі.

В яких випадках СГ повинні повідомляти контролюючі органи про відсутність у них у звітному році об’єктів обчислення екологічного податку?

Суб’єкти господарювання, у тому числі новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.

Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні контролюючі органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року.

В іншому разі такі суб’єкти господарювання зобов’язані подавати податкові декларації екологічного податку.

Хто є платниками рентної плати за спеціальне використання води з 01.01.2018 року?

Відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками рентної плати за спеціальне використання води є:

первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;

суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

 

 

Міжрегіональний конвертаційний центр з обігом більше 300 млн. грн. ліквідовано у Дніпрі

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра   інформує, що співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно із Нацполіцією та прокуратурою ліквідували міжрегіональний конвертаційний центр, який «спеціалізувався» на операціях з металобрухтом.

В рамках розслідування кримінального провадження, відкритого за ч.5 ст.191 КК України, було встановлено групу осіб, які надавали послуги підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної власності Дніпропетровської, Запорізької областей та м. Києва з формування штучного податкового кредиту, валових витрат та переведення безготівкових коштів у готівку.

Для ведення незаконної діяльності зловмисники протягом 2017-2018 років зареєстрували та придбали низку транзитних та фіктивних підприємств, які нарощували об’єми реалізації за рахунок операцій з металобрухтом, що не обкладаються ПДВ, без фактичного придбання металобрухту. На їх розрахункові рахунки клієнти конвертцентру перераховували безготівкові грошові кошти без відображення в податковому та бухгалтерському обліку, які в подальшому переводились у готівку начебто для закупівлі металобрухту та передавались замовникам послуг за винятком винагороди в сумі 3-12% (в залежності від комплексу наданих послуг).

При цьому при настанні строку подачі декларації з податку на прибуток, підконтрольні підприємства перереєстровували в інші регіони та розпочинали процедуру ліквідації.

Протягом 2017 - 2018 років через такі СГД проконвертовано понад 300 млн. грн.

За результатами обшуків, проведених у 7 офісах конвертцентру та 10 житлових приміщеннях вилучено 7 печаток підприємств, 5 відбитків печаток, комп’ютерну техніку та мобільні телефони, пістолет без дозвільних документів та 4 гумові кулі, грошові кошти в національній та іноземній валюті в еквіваленті майже 2,4 млн. грн. чорнові записи та фінансово-господарські документи.

Окрім того, накладено арешт на 77 поточних рахунків підконтрольних компаній, відкритих в 11 банківських установах, де заблоковано майже 1,5 млн. грн.

Тривають слідчі дії.

 

За місяць на сервіс «Пульс» звернулося 77 платників Дніпропетровщини

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що у січні поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 77 заявників регіону. Порівняно з відповідним періодом 2017 року їх кількість збільшилась на 74.

Усі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.

Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (54 звернення). Крім того, громадяни цікавились організацією роботи територіальних органів ГУ ДФС області (16 звернень). По два дзвінки на сервіс «Пульс» пролунало від мешканців Дніпропетровщини з питань перевірки суб’єкта господарювання та корупційних дій.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

За перший місяць 2018 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали понад 1,6 млрд. грн.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що місцеві скарбниці області у січні 2018 року отримали 1 млрд. 605,8 млн. грн. податкових надходжень, що на 346,3 млн. грн. більше фактичних надходжень 2017 року.

Тенденцію до збільшення надходжень місцевих бюджетів на Дніпропетровщині фіксують уже кілька років поспіль.

«Такому стабільному і ритмічному забезпеченню коштами місцеві бюджети, ми завдячуємо, насамперед, працюючим мешканцям Дніпропетровщини та сумлінним роботодавцям, котрі у першому місяці поточного року сплатили 937,0 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Землекористувачі спрямували до бюджетів області 277,9 млн. грн. плати за землю. Окрім того, підприємці – спрощенці поповнили бюджет краю на 233,3 млн. грн. єдиним  податком. У всіх випадках йдеться про збільшення платежів до місцевих бюджетів області у порівнянні з січнем минулого року», - зазначила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

У січні за податковими послугами до Центру обслуговування платників при ДПІ у Центральному районі м.Дніпра звернулося понад 32 тис.громадян

Для забезпечення комфортних умов для платників податків в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра функціонує Центр обслуговування платників, у якому надаються адміністративні, консультативні та  інформаційні послуги.

Протягом січня 2018 року у центрі зафіксовано рекордна кількість звернень громадян – 32430. Відвідувачам фахівці ЦОП надали 697 адміністративних послуг.  

Серед адмінпослуг найбільшою популярністю наразі користуються такі, як видача громадянам карток платників податків з присвоєнням реєстраційного номера платника (станом на початок лютого їх видано 154), реєстрація платників єдиного податку (зареєстровано 24 платників), надання витягу з реєстру платників єдиного податку (надано 104 витяги), реєстрація книг обліку розрахункових операцій (зареєстровано 102 книги) тощо.

 «Аби громадяни та підприємницька громада району могли працювати у комфортних умовах, ми намагаємося забезпечити у Центрах обслуговування платників податків якісне і швидке надання усього спектру адміністративних та інформаційно-комунікаційних послуг», – переконує начальник ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Наталія Болдаш

Справді, у центрі створені всі умови для якісного обслуговування платників. Усе необхідне – реєстрація, консультації, надання адміністративних послуг, проведення звірок, прийом звітності, видача довідок, робота приймальні громадян – зосереджене в одному місці. У зонах очікування є місця для заповнення документів та заяв. Там же є зразки заповнених заяв та декларацій, а також інформаційні картки адміністративних послуг. Необхідна відвідувачам інформація розміщується на стендах  і постійно оновлюється.

Координацію та контроль за своєчасним та якісним обслуговуванням, оперативне реагування на проблемні питання, а також надання допомоги відвідувачам у ЦОП здійснює консультант-модератор (контактний телефон 374-70-45).

Центр обслуговування платників надає послуги щоденно в робочі дні з 9-00 до 18-00 год., у п’ятницю – з 9-00 до 16-45 год., в суботу – з 9-00 до 13-00 год., неділя – вихідний. Обідня перерва – з 13-00 до 13-45 год. В  останній день граничного строку подання податкової звітності час роботи ЦОП продовжується до 20-00 год. 

 

При заповненні платіжних документів необхідно дотримуватись вимог Порядку №666

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  нагадує платникам, що необхідно чітко дотримуватись при заповненні платіжних документів вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666.

У разі перерахування коштів в рахунок погашення боргу з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), при заповненні призначення платежу у полі №2 друкується код виду сплати «140», який символізує «Надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску».

Так, наприклад, при сплаті заборгованості з ЄСВ поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином :

1 – службовий код («*»);

2 – код виду сплати («140» – надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску);

3 – код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;

4 – друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу;

5 – не заповнюється;

6 – не заповнюється;

7 – не заповнюється.

Слід зауважити, що пробіли між розділовим знаком «;» та інформацією, яка зазначається у кожному полі, не ставляться.

Оновлено умови включення релігійних організацій до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  інформує, що для релігійних організацій, внесених до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на день набрання чинності Законом України від 17.07.2015 №652-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» (далі – Закон №652), єдиною умовою для їх перенесення до нового Реєстру є дотримання вимог абзацу другого п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) щодо утворення та реєстрації в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році»  внесено відповідні зміни, які набули чинності 01.01.2018 до положень ПКУ, передбачених:

· п.34 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» – неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру на день набрання чинності Законом №652, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, а для релігійних організацій – вимогам абзацу другого  п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, включаються контролюючим органом до нового Реєстру;

· п.35 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» – неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами п.133.4 ст.133 ПКУ, а релігійні організації – із нормами абзацу другого п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, після 1 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру;

· п.п.133.4.3 п.133.4 ст.133 – у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених цим пунктом, а для релігійної організації – вимог, визначених абзацом другим п.п.133.4.1 і п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ, така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.

Враховуючи зазначене, релігійні організації, які є юридичними особами, що відповідають вимогам абзацу другого п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, та включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та  громадських формувань відповідно до закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, після 01.01.2018 включаються контролюючим органом до нового Реєстру.

 

Маєте іпотечний кредит – отримайте податкову знижку!

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів, фактично сплачених протягом звітного року, за іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах.

При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на день сплати таких процентів.

Таке право виникає якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Окрім того, включається до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним (п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України).

Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, з метою нарахування податкової знижки, регулюється ст.175 Податкового кодексу України.

 

      Податкова пільга для самотньої матері

 ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що  порядок надання податкових соціальних пільг встановлений ст. 169 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Згідно з п. п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2016 році – 1033,5 грн, у 2017 році – 1200,0 грн, у 2018 році – 1321,50 грн), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років.

Відповідно до підпунктів 169.3.1 та 169.3.2 п. 169.3 ст. 169 ПКУ, якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав, застосовується одна податкова соціальна пільга з підстави, що передбачає її найбільший розмір, за умови дотримання процедур, визначених п. п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ.

Платник податку, який має право на застосування податкової соціальної пільги більшої, ніж передбачена п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.

Враховуючи вищевикладене, самотня мати має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2016 році – 1033,5 грн, у 2017 році – 1200,0 грн, у 2018 році – 1321,50 грн), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання процедур, зазначених п. п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ та наданням відповідних підтверджуючих документів.

 До податкового кредиту - пальне в межах норми витрат

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що фізична особа-підприємець, платник ПДВ, має право віднести до складу податкового кредиту суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку із придбанням пально-мастильних матеріалів та отриманням послуг з ремонту вантажних автомобілів за умови підтвердження зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податковими накладними.

Але, враховуючи норми Податкового кодексу України (далі – ПКУ), пов’язані з формуванням витрат підприємця, платник відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового періоду) і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, податкову накладну за операціями з отримання послуг з ремонту вантажних автомобілів.

Суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку зі здійсненням операцій з придбання пально-мастильних матеріалів для ведення господарської діяльності фізична особа-підприємець, платник ПДВ має право віднести до складу податкового кредиту в межах норм витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. Витрати пального понад такі норми вважаються використанням пального в негосподарській діяльності суб’єкта господарювання.

 

 Граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  інформує, що відповідно до ст.57 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Кодексом для подання податкової декларації.

Разом з тим, п.179.7 ст.179 ПКУ передбачено, що фізична особа зобов'язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.

Отже, граничні строки сплати податкових зобов'язань, зазначених у податковій декларації про майновий стан і доходи, поданої за результатами 2017 року:

- для фізичних осіб – підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – 19 лютого 2018 року;

- для фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), – протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації;

- для фізичних осіб, що не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність – 31 липня 2018 року.

 

Здаєте квартиру в оренду - задекларуйте доходи!

 ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що отриманий у 2017 році дохід від здачі в оренду нерухомого майна особою, яка не є податковим агентом повинен бути задекларований.

Здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і без реєстрації орендодавця як фізичної особи - підприємця. Такі правовідносини повинні бути юридично оформленні шляхом підписання договору про найм чи оренду нерухомого майна.

Дохід отриманий від здачі в оренду нерухомого майна (квартира, будинок, гараж тощо) підлягає оподаткуванню, що передбачено  статтею 170 Податкового кодексу України.

Орендодавець, який здає квартиру фізичній особі і не є підприємцем, кожного кварталу протягом 40 днів самостійно нараховує та сплачує податок за ставкою 18%. Сума отриманого доходу, сплаченого протягом року податку та нарахованого податкового зобов’язання, відображається орендодавцем у річній податковій декларації. Зазначена декларація подається до податкової інспекції за податковою адресою платника до 1 травня наступного року.

Рентна плата: зміни з 01.01.2018

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким внесено зміни до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ), зокрема у частині рентної плати, а саме:

- збільшено ставки з рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;

- запроваджено ставки рентної плати на видобуток природного газу із нових свердловин з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до/понад 5000 метрів (крім природного газу, видобутого під час виконання договорів про спільну діяльність) у розмірі 12% та 6% відповідно.

Крім того, звертаємо увагу, що з 01.01.2018 пунктом 110 розділу I Закону України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесено зміни до статті 255 ПКУ у частині визначення кола платників рентної плати за спеціальне використання води та порядку нарахування податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води.

Податкова знижка у 2018 році

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що з 1 січня 2018 року розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2017 році. Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року.

На суму таких понесених витрат дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом.

До переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, включається сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Крім того, з 01 січня 2017 року скасовано обмеження щодо суми коштів та обмеження щодо навчального періоду, за який здійснено таку сплату, а враховуватимуться фактично понесені платником податку витрати.

Однак, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

 

Без фіскального чеку – гарантійний ремонт складної побутової техніки неможливий

ДПІ у Центральному районі м.Дніпранагадує платникам, що відповідно до вимог ст.296 Податкового кодексу та Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»,  передбачено обов’язковість застосування РРО суб’єктами господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Згідно зі ст.8 Закону України від 12.05.1991 р. №1023-XII «Про захист прав споживачів», вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми (фіскальний чек), що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

 

Подробнее

Чергова революція доб’є країну.Лідер РПЛ переконаний, зараз політики повинні шукати способи об’єднати українців.

 

Подробнее