13 липня ВР підтримала законопроєкт, яким вносяться зміни у Повітряний кодекс України, який доповнили, зокрема, статтею 121, що визначає особливості стягнення держмита за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, і за кожну тонну вантажу, відправленого або який прибув до аеропорту України.
Така законодавча новація породила обурення в соцмережах – українці звикли, що усякі мита і податки, зрештою, позначаються на споживачах, адже компанії закладають вартість своїх витрат у ціну кінцевого товару (послуги).
Справді, запровадження мита з пасажирів авіакомпанії, скоріш за все, братимуть із самих пасажирів, збільшивши вартість. Закон встановлює ставку державного авіаційного збору за кожного пасажира, який літатиме в межах України, в розмірі 0,5 долара, на міжнародних рейсах – 2 долари.
Втім, міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що запровадження мита ніяк не вплине на вартість перельотів, а лише впорядковує процедуру сплати податків авіаперевізниками.
“Воно ( запровадження державного збору, – ред.) не має впливати на вартість квитка. Цей законопроєкт фактично врегульовує питання авіаційних зборів, бо авіаційні збори визначені були постановою Кабміну і певні компанії кожного року під новорічну ялинку приходили оскаржувати ці авіаційні збори і не сплачували їх, а одна компанія цим фактично завжди займалась. Це компанія МАУ“, – сказав Криклій.
Міністр зауважує, що мито і раніше збиралося з авіакомпаній, а тому мова йде не про новий збір, а про упорядкування раніше існуючого.
В той же час, Криклій визнав, що мито закладається у вартість самого квитка, а значить – мито, фактично, сплачує пасажир.
“Значна більшість компаній платили – то для них нічого не змінюється, бо фактично цей збір закладався у вартість квитка“, – додав Криклій.
Що ж, життя покаже, як працює запроваджена система – ціни квитків будуть найкращою ілюстрацією.