У Верховній Раді 4 грудня депутати будуть голосувати за законопроект, який пропонує приховати усі вітрини з сигаретами. Показувати продукцію будуть лише на вимогу покупців.
Про це повідомляє Інтернет-видання «ДНІПРО. ГОЛОВНЕ» з посиланням на сюжет “Сніданок з 1+1“.
Депутати хочуть змінити правила торгівлі тютюном. Один з пунктів змін до закону передбачає приховати пачки з вітрин, а асортимент показувати тільки на прохання покупця.
“Ці вітрини, вони фактично є рекламою на сьогоднішній день і їх обмеження трішки зупинить поширення тютюну тютюнових виробів серед населення. Як саме заборонять зараз депутати ці вітрини з тютюновими виробами, вони будуть ще дискутувати”, – розповів адвокат Лаврентій Царук.
Щодо реакції людей на можливе нововведення, то, наприклад, продавець сигарет до ініціативи ставиться скептично: “Вже проводили експерименти, закривали вітрини. Покупець купує те, що хоче”. А от самі курці ідею здебільшого підтримують.
Дослідники теж наполягають, що відкриті вітрини з сигаретами підвищують шанси почати курити та заважають кинути назавжди.
“Наше дослідження показало, що у разі обмеження тютюнових виробів у точках продажу ймовірність, що людина почне курити або знову повернеться до куріння зменшиться на 23 відсотки”, – говорить дослідник “Київської школи економіки” Павло Яворський.
Павло з колегами декілька місяців вивчали тютюнові вітрини київських магазинів та кіосків. Дійшли висновку, що дизайн продумується так, аби привернути якнайбільше уваги покупців, а особливо – дітей.
“Дуже яскраві кольори – червоний, зелений, синій. Така стратегія впливає на поведінку людей, вона стимулює їх купувати. І як правило, більше впливає на дітей”, – додав він
Зменшити цей вплив прагнуть і у світі. Приховують вітрини з сигаретами зараз у 17 країнах. Серед них Австралія, Велика Британія, Фінляндія, Таїланд більшість провінцій Канади, та деякі штати США. Чи стане тютюнових викладок менше і в Україні, буде відомо після голосування у Верховній Раді.