Федеральний уряд Німеччини планує завдяки залізничним перевезенням частково компенсувати відсутність морського транспорту для транспортування зерна з України. Про це пише Handelsblatt.
Вивезення цьогорічного сільськогосподарського врожаю з України планується за допомогою залізничного транспорту – дочірнього підприємства Deutsche Bahn AG з вантажних перевезень, DB Cargo. Таким чином хоча б частково можна буде компенсувати неможливість застосування морського транспорту, пише видання.
«Як представник залізничного транспорту я налаштований на те, щоб 20 млн тонн зерна могли бути відвантажені, щоб запобігти глобальній продовольчій катастрофі, голоду», – сказав парламентський державний секретар у міністерстві транспорту ФРН Міхаель Теурер.
Він підтвердив, що ведуться переговори з українською залізницею та іншими європейськими залізницями в Польщі, Чехії, Словаччині та Румунії.
У межах федерального уряду вже відбувається координація для забезпечення фінансування. Залізничний транспорт значно дорожчий за морський, який Україна зазвичай використовує для експорту зерна. Утім наразі Україна не може використовувати для експорту свої порти.
Через морські порти йшла левова частка експорту, але ставка на море зіграла злий жарт. З початком війни порти закрилися, а експортні можливості впали більше ніж на половину. Навіть якщо про мир домовляться сьогодні, порти зможуть відновити роботу лише восени.
Через морські порти Україна експортувала понад 70% усіх вантажів на загальну суму близько $47 млрд. З 24 лютого морські ворота на замку, заблоковані російським флотом і протикорабельними мінами. У портах та кораблях на рейді опинилися замкненими сотні тисяч тонн вантажів. Частину вдалося вивезти автотранспортом і залізницею, інші стоять під обстрілами або захоплені російськими військовими.
За прогнозом інвесткомпанії Dragon Capital, цього року падіння ВВП України буде на 25%, якщо Чорне море залишиться закритим, і на 22% – якщо порти запрацюють.