“Україна не знала, що цивільна авіація була в небезпеці, коли рейс MH17 був збитий на сході цієї країни в липні 2014 року, згідно з незалежним розслідуванням. Отже, недостатньо доказів, щоб притягнути Україну до юридичної відповідальності за не повністю закриття повітряного простору”, – наводить NU слова міністра закордонних справ Штефа Блока.
Палата представників(Нижня палата парламенту Нідерландів) наполягала на розслідуванні, оскільки вона хотіла отримати більше ясності щодо ролі, яку Україна відіграла в катастрофі. Серед іншого Палата хотіла знати, чому повітряний простір над зоною конфлікту не був повністю закритий.
У звіті Фонду безпеки польотів зазначається, що “встановлено недостатньо фактів, а це свідчать про те, що українська влада, яка на той час відповідала за безпеку цивільної авіації на сході України, не могла усвідомити загрозу для цивільної авіації над Україною”, – заявив Штеф Блок.
Крім того, схоже, що органи цивільної авіації РФ, які відповідали за вже закритий повітряний простір, прилеглий до зони бойових дій на Сході України, також не бачили загрози для цивільної авіації, – зауважив міністр.
MH17 був збитий московською ракетою з бази російської армії. Отже, Нідерланди притягнули РФ до відповідальності за збиття літака Malaysia Airlines. За словами міністра, слідство це не змінить. Усі 298 мешканців загинули в результаті катастрофи.
Наразі також судять трьох громадян РФ та людину з українським громадянством, яких підозрюють, серед іншого, у перевезенні пускова установка зенітно-ракетного комплексу «Бук» М.
Слухання по суті у справі про збитий над Донбасом пасажирський літак «Малайзійських авіаліній» рейсу МН17 призначили на 7 червня 2021 року.
Існує ймовірність, що розслідування приведе до найвищого керівництва РФ, хоча можливо ціль була інша, а саме – російський пасажирський літак Boeing AFL 274 Москва-Ларнака, які дуже подібні, навіть за кольорами.
Адже, масова загибель російських цивільних в українському повітряному просторі, розв’язала б руки для повномасштабної агресії РФ на Україну.