29 вересня у Дніпровській міській раді презентували механізм функціонування партиципаторного бюджету. Його на прес-конференції представили виконувачка обов’язків заступника міського голови Яніка Мерило та голова постійної депутатської комісії з питань бюджету, фінансів та місцевого самоврядування Артем Хмельников. Партиципаторне бюджетування або «бюджет участі» дає можливість дніпрянам вирішувати, куди саме треба ще вкласти бюджетні кошти задля вирішення нагальних питань громади.
Про це повідомляє Інтернет-видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» з посиланням на прес-службу міськради.
«Бюджет участі – це європейська практика і одна з форм прямої участі городян у розподілі бюджетного фінансування у містах. Тобто дніпряни завдяки розробці та голосуванню за проекти можуть вплинути на витрати, які міська влада виділяє додатково на потреби містян», – пояснив Артем Хмельников.
Городяни зможуть ознайомитися з правилами написання проектів та зареєструвати їх на сайті міської ради в окремому модулі «Бюджет участі» після 15-ої сесій міської ради, яка запланована на 19 жовтня. Вони діляться на малі (до 100 тисяч гривень) та великі (від 100 до 300 тисяч гривень). Після мешканці Дніпра голосуватимуть з 1 по 30 листопада цього року за найкращі ініціативи. Переможці отримають фінансування з міського бюджету. У цьому році на «бюджет участі» виділили 3 мільйони гривень.
«Ми розуміємо, які великі проблеми є у місті. А от маленькі, що потребують фінансування у розмірі 100-300 тисяч гривень, ми іноді не помічаємо або не встигаємо їх вирішити. Не знаете как самостоятельно как устранить течь душевой кабины в домашних условиях? Читайте в статье. Цей механізм допоможе викривати та вирішувати їх», – зазначила Яніка Мерило.
Програма партиципаторного бюджету розрахована на 2016-2020 роки. Вона передбачає виділення з міського бюджету 0,5% коштів на потреби мешканців. Голосування буде проводитися раз на квартал. У 2017 році воно буде: з 1 по 28 лютого, з 1 по 31 травня, з 1 по 31 серпня та з 1 по 30 листопада.
Проект партиципаторного бюджету депутати прийняли на 13-ій сесії міської ради 7 вересня.