Деякі пенсіонери, які є внутрішньо переміщеними особами, зіткнулися із труднощами під час використання своїх банківських карток. Це призвело до того, що деякі не могли отримувати пенсійні виплати. Міністерство соціальної політики України роз’яснило, що робити у цій ситуації та чому так відбувається. Про це детальніше, читайте в матеріалі ІА «Дніпро Оперативний».
Чи блокують банківські картки пенсіонерів ВПО?
Ні, банківські картки пенсіонерів ВПО не блокуються. Міністерство соціальної політики України спростувало цю інформацію. Однак, якщо протягом 6 місяців на картці ВПО не було жодних транзакцій, пенсійні виплати на цю картку припиняються. Це робиться для того, щоб запобігти шахрайству.
Також пенсіонерам-ВПО, які зареєструвалися до 24 лютого 2022 року, і проживають на т.о територіях, тимчасово призупинено виплати на картки. Це пов’язано з тим, що держава не має можливості оперативно отримати інформацію про те:
- Чи втратив пенсіонер доступ до картки.
- Чи живий пенсіонер.
Для поновлення виплат пенсіонеру з числа ВПО, який проживає на окупованій території, необхідно:
- Підтвердити свою особу.
- Підтвердити, що він сам користується своєю карткою.
До моменту підтвердження особи пенсія нараховується, але не перераховується на картку.
Кому можуть припинити виплату пенсій?
- Деяким пенсіонерам-ВПО, які виїхали за кордон
- У разі виявлення недостовірних даних у документах, на підставі яких призначена пенсія.
- У разі неотримання пенсії через поштове відділення протягом 6 місяців поспіль.
Що робити, якщо кошти не поступають на картку?
Якщо ви пенсіонер-ВПО і не отримуєте пенсійні виплати на свою картку, ось кілька кроків, які ви можете зробити задля того, щоб підтвердити свою особу та відновити виплати
1. Зверніться до Пенсійного фонду України. Це можна зробити особисто, через уповноважену особу або поштою.
2. Надайте необхідні документи:
- Паспорт,
- Довідка про ВПО,
- Ідентифікаційний код,
- Виписка з банківського рахунку.
3. Пенсійний фонд перевірить вашу інформацію. Це може зайняти деякий час.
4. Якщо ви не отримуєте пенсію протягом 6 місяців, вам необхідно повторно звернутися до Пенсійного фонду України.
Ось кілька додаткових порад:
- Зберігайте всі квитанції та підтвердження. Це допоможе вам у випадку, якщо ви звернетеся до служби підтримки.
- Слідкуйте за статусом своїх виплат. Ви можете зробити це на вебсайті Пенсійного фонду України.
- Зверніться до служби підтримки Пенсійного фонду України Ви можете зробити це за телефоном або через вебсайт.
Як пройти відеоідентифікацію через портал електронних послуг Пенсійного фонду
Портал електронних послуг ПФУ пропонує зручний та швидкий спосіб підтвердження особи – відеоідентифікацію. Це дозволить вам без проблем отримувати пенсії та інші соціальні виплати.
- Зайдіть на портал електронних послуг Пенсійного фонду України.
- Увійдіть до свого особистого кабінету. Для цього вам знадобиться ваш електронний цифровий підпис (ЕЦП).
- Перейдіть до розділу “Ідентифікація у режимі відеоконференцзв’язку”.
- Заповніть заявку на відеоідентифікацію. Вам потрібно буде вказати свою особисту інформацію, номер телефону та адресу електронної пошти.
- У зазначений час підключіться до відеоконференції. Вам знадобиться комп’ютер з веб-камерою або смартфон з камерою.
- Дотримуйтесь інструкцій фахівця Пенсійного фонду. Вам потрібно буде пред’явити свій паспорт, ідентифікаційний код, трудову книжку тощо.
- Після успішного проходження відеоідентифікації ви зможете отримувати пенсійні та інші соціальні виплати.
На проведення відеоідентифікації відводиться 30 календарних днів, але вона не може бути проведена раніше ніж через 10 робочих днів з моменту подання заяви.
Які питання та проблеми можуть виникнути під час відеоідентифікації та як їх вирішити
1. Проблеми з технікою:
- Відсутність веб-камери або мікрофона.
- Погане інтернет-з’єднання.
- Несумісність програмного забезпечення.
Як вирішити:
- Переконайтеся, що ваш комп’ютер або смартфон має веб-камеру та мікрофон.
- Перевірте швидкість вашого інтернет-з’єднання.
- Завантажте та встановіть необхідне програмне забезпечення для відеоконференцій.
2. Проблеми з документами:
- Відсутність паспорта або ідентифікаційного коду.
- Неякісні копії документів.
Як вирішити:
- Підготуйте оригінали вашого паспорта та ідентифікаційного коду.
- Зробіть якісні копії ваших документів.
3. Проблеми з ідентифікацією:
- Нечітка вимова.
- Недостатнє освітлення.
Як вирішити:
- Говоріть чітко та виразно.
- Забезпечте хороше освітлення.
4. Інші проблеми:
- Затримка під час відеоконференції.
- Некомпетентність фахівця Пенсійного фонду.
Як вирішити:
- Будьте терплячі.
- Зверніться до іншого фахівця, або напишіть у службу підтримки Пенсійного фонду та детально поясніть суть вашої проблеми