В Україні посиляться правила онлайн-торгівлі. Інтернет-магазинам доведеться обов’язково розкривати повну інформацію про свою продукцію та підприємство в цілому, якщо не вони хочуть нарватися на санкції від контролюючих органів.
Про це йдеться у новій редакції закону “Про захист прав споживачів”, яку нардепи 263 голосами (поіменне голосування) прийняли вже у другому читанні. Тепер документу лишилося дочекатися підпису президента, і тоді нові правила набудуть чинності.
Як пояснив глава парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, попередній закон був прийнятий ще у 1991 році та сильно застарів. Цей документ регулярно змінювався і доповнювався, але все ж потребував системного оновлення. Зокрема, в старому законі містилися норми, які не працювали на практиці, але при цьому ускладнювали роботу бізнесу, так і можливості споживача захистити свої права.
“Дуже важливе рішення адже всі ми в режимі 24/7 є споживачами… У новому законі, гармонізованому з європейським законодавством, враховані всі сучасні реалії, включаючи такі інструменти епохи диджиталізації, як електронна комерція та цифрові послуги, маркет-плейси, прайс-агрегатори, “перевірені продавці” тощо – із встановленням переліку обов’язкової інформації про продукцію та підприємство, яка має надаватися при здійсненні електронної торгівлі та відповідальності за її відсутність”, – пояснив Гетманцев.
Крім того, закон передбачає запровадження електронних гарантійних документів. За ними громадяни можуть відремонтувати несправну техніку, навіть якщо її було придбано в інтернеті без надання паперового гарантійного талона.
Також нова редакція закону дозволить вирішувати суперечки між продавцями та покупцями буде поза судовим порядком. Це стосується виключно продукції та послуг вартістю до 50 тис. грн. Таку суперечку можна буде вирішити через позасудові органи, наприклад, спеціальні комісії. Якщо сторони не погодяться з їхнім рішенням, уже тоді можна буде позиватися.