За підсумками червня 2017 року, рівень джинси в регіональних друкованих ЗМІ склав всередньому 7% від загальної кількості матеріалів, натомість в онлайн-ЗМІ цей показник склав 4%.
Про це повідомляє Інтернет-видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» з посиланням на ГО «Інститут Масової Інформації».
Такими є результати дослідження рівня замовних матеріалів у місцевих друкованих та онлайн-ЗМІ у 10 регіонах України, що було проведено ГО «Інститутом Масової Інформації» за підтримки програми У-Медіа ІнтерньюзНетворк.
Загалом, порівняно з квітнем, коли проводився попередній моніторинг, рівень матеріалів з ознаками замовності дещо зріс в друкованих виданнях (на 2%, у квітні показник джинси в друкованих медіа склав 5%), і лишився незмінним в онлайн-ЗМІ.
Згідно результатів моніторингу, рівень політичної джинси зріс як в онлайн-ЗМІ (на 9%) так і в друкованих ЗМІ (на7%), порівняно з попереднім періодом моніторингом. Таким чином, співвідношення політичної та комерційної джинси в друкованих ЗМІ склало 74% до 26%, зі значною перевагою політичної джинси; тоді як в онлайн-ЗМІ різниця між рівнем політичної (53%) такомерційної джинси (47%)лишилась невеликою.
Серед регіонів, у яких проводився моніторинг, найбільшу кількість матеріалів з ознаками замовностів друкованих ЗМІ було зафіксовано у Миколаєві (19% від загальної кількості матеріалів), у Дніпрі та Харкові (по 9% від загальної кількості матеріалів), та в Херсоні(8%).Найменше матеріалів з ознаками замовностів друкованих ЗМІ було зафіксовано в Ужгороді (2% від загальної кількості матеріалів).
В онлайн-ЗМІ, найбільше джинси було розміщено у ЗМІ Дніпра – 14% та Харкова – 7% від загальної кількості матеріалів. Найнижчим цей показник виявився у онлайн-ЗМІ Львова та Луцьку – по 1%.
За даними моніторингу, найактивнішими замовниками джинси в регіональних медіа є місцеві чиновники та політики. Наприклад, у Дніпрі – мер міста Борис Філатов та голова Дніпропетровської облради Гліб Пригунов, в Харкові – голова Харківської ОДА Світлана Світлична, в Одесі – мер міста Генадій Труханов.
З партій, найбільше матеріалів з ознаками замовлення зафіксовано на користь:
– Олега Ляшка (Радикальна партія) в луцьких та харківських ЗМІ;
– матеріали на користь Олександра Вілкула були виявлені у ЗМІ Запоріжжя, Дніпра та Миколаєва.
– Партії «Батьківщина» в миколаївських та ужгородських ЗМІ (проте, було зафіксовано і антипіарпроти цієї політичної сили та її лідерки Юлії Тимошенко);
– «Нашого краю» в миколаївських ЗМІ;
– партії «Відродження» в харківських ЗМІ.
Моніторинг проводився в 10 обласних центрах України (Запоріжжя, Ужгород, Одеса, Дніпро, Миколаїв, Херсон, Луцьк, Полтава, Львів, Харків), у кожному місті аналізувалось по 2 ключових місцевих друкованих та 2 інтернет-ЗМІ. Загалом, в червні було проаналізовано 114 новин в друкованих ЗМІ та 6000 новин в онлайн-ЗМІ.
Моніторинг проводився в рамках Українського медійного проекту (У-Медіа), що виконується міжнародною неурядовою організацією «Інтерньюс» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).