Інтернет-видання «Дніпро.Головне»

На Дніпропетровщині суд розпочав слухання справи про банкрутство мережі супермаркетів “Фуршет”

Господарський суд Дніпропетровської області почав процедуру банкрутства Дочірнього підприємства “Рітейл Центр”, яке володіє мережею супермаркетів “Фуршет” – повідомляє видання Retailers.ua.

20 січня директор компанії “Ритейл Центр” В’ячеслав Купченко повідомив своїх постачальників про розпочату процедуру банкрутства листом і поінформував про запровадження мораторію на виплату боргів кредиторам.

Як випливає з матеріалів справи, процедура банкрутства ДП “Рітейл Центр” розпочато за позовом від фінансової компанії “Фінворк”. У 2019 компанія “Модний Трейд” надала “Рітейл Центр” безпроцентну фінансову допомогу в розмірі 7,945 млн грн. Боржник повинен був повернути цю суму до 20 лютого 2020 року, але не зробив цього. Компанія “Фінворк” викупила цей борг у “Модний Трейд”. В кінці 2020 року “Рітейл Центр” заплатив “Фінворк” 100 000 гривень, і заявив, що виплатити решту суми – 7,845 млн грн – не може. “Фінворк” звернувся до суду, який прийняв рішення про початок процедури банкрутства “Рітейл Центр“, – пише видання.

Згадані компанії є далеко не першими, хто має фінансові претензії до “Рітейл Центр”. В єдиному реєстрі судових рішень містяться десятки позовів від постачальників мережі. Так “Глобал Спірітс Європа” заявив про борг перед ним в 10,9 млн грн, “Немиринецький харчовий комбінат”- 6,87 млн ​​грн, “Житомирський м’ясокомбінат” – 6,2 млн грн, “Катеринославхліб” – 5,5 млн грн, “Лакталіс Україна” – 2,5 млн грн, “Мейнпак” – 2,2 млн грн, “Маревен Фуд Європа” – 2,1 млн грн, “Хмельницький обласний пивзавод” – 1,5 млн грн.

Мережа “Фуршет” часто спиралася в своєму розвитку на кредитовані фінанси, що бралися у валюті, а тому девальвація гривні та різке зростання вартості долара негативно позначилось на боргах компанії. Загальна сума заборгованості по кредитах «Фуршет» на початок 2014 року становила близько $160 млн.

Ще одною перепоною для компанії стали конкуренти, що змогли краще реалізувати свої програми розвитку і виграли змагання за увагу покупція. До кінця 2019 року компанія “Рітейл Центр”провела редизайн логотипу і оновила 11 своїх магазинів, проте з таким темпом розрив з конкурентами тільки збільшувався. Наприклад, мережа “АТБ” за 2019 рік відкрила 87 нових магазинів, Fozzy Group – 21, Varus – 15, а ось “Фуршет” продовжив здавати позиції на ринку рітейлу – на піку розвитку в 2011 році компанія налічувала 108 магазинів, а станом на січень 2021 року їх залишилося всього 39.