Координатор проекту «Індекс публічності місцевого самоврядування в м. Дніпрі» Олена Таранова розповіла, що за результатами вимірювання Індексу публічності органів місцевого самоврядування в 2016 році у загальнонаціональному рейтингу Дніпровська міська рада посіла 22 (останнє) місце із показником 44%.
Про вона написала це на своїй сторінці у Фейсбук, повідомляє Інтернет-видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» .
«Громадянська мережа «ОПОРА» презентувала результати цьогорічного вимірювання Індексу публічності міської ради Дніпра. Цього року Дніпровська міськрада зайняла останнє місце у цьому рейтингу. Минулого року це було 18 місце (із 21) з результатом 47%.
Показник публічності сформований на основі оцінки за трьома принципами – прозорість, відкритість і підзвітність різних суб’єктів місцевого самоврядування.
Загальний показник публічності місцевого самоврядування Дніпра знизився на 3% – порівняно з 2015 р. і на 10,6% – порівняно із 2014 р. Тобто, протягом трьох останніх років ми бачимо тенденцію зниження рівня публічності муніципальної влади міста, враховуючи навіть те, що після першого вимірювання Індексу публічності й рекомендацій Громадянської мережі «Опора» міськраді було запроваджено онлайн-трансляції сесій та ряд інших публічних заходів і практик. Як і в минулому році, у місті Дніпрі залишився низький рівень публічності. До такого рівня належать муніципалітети, які мають показник від 41 до 60%. В загальнонаціональному рейтингу трохи більший показник, ніж у Дніпрі, в Черкасах – 47,4%, Запоріжжі – 48%, Ужгороді – 48,8%, Житомирі – 49%, Одесі – 49,1%.
Рейтинги муніципалітету Дніпра 2014 р. 2015 р. 2016 р.
Загальний індекс 54,6% 47% 44,1%
Публічність міського голови 53% 39% 46%
Публічність виконавчих органів 28,1% 55% 42%
Публічність депутатів 44,8% 45% 44%
Цього року в розрізі оцінювання трьох суб’єктів самоврядування – міського голови, виконавчих органів та депутатського корпусу – найменший показник отримали виконавчі органи – 42%. Дещо кращий результат показали депутати міськради – 44 % та міський голова Б.Філатов – 46 %.
Для мешканців міста Дніпра закритою залишається будівля міської ради, немає вільного входу до кабінетів усіх її департаментів, управлінь й відділів. Процедура для виступу мешканця на сесії міськради є складною.
Позитивом є запровадження у Дніпрі нових електронних сервісів, таких як єдина система місцевих петицій, особистий кабінет абонентів ДніпроГазу, «Дніпроводоканалу», ДніпроОблЕнерго, соціальне е-місто, розробка нового сайту міськради «Розумне місто» (тестова версія Dniprocity.gov.ua), візуалізація бюджетних надходжень і видатків «Відкритий бюджет», запровадження функції електронного звернення мешканця та ін.
Відсутня практика й графік прийому міським головою представників об’єднань, неурядових організацій та ін. Немає й графіку виїзних прийомів громадян міським головою і його заступниками.
У публічному доступі залишається відсутньою інформація про помічників та радників міського голови, не оприлюднено прогноз соціально-економічного розвитку міста на середньостроковий період (5 років). Немає актуальних редакцій таких стратегічних документів, як бюджет міста й програма соціально-економічного розвитку (наявні перша редакція та окремо зміни). Не оприлюднені й відсутні у загальному доступі в приміщенні міськради основні положення Генплану міста, на сайті наявне лише схематичне креслення, яке не завжди завантажується. Немає на офіційній сторінці муніципалітету Дніпра й окремого розділу з інформацією про цільові програми міста, проміжних та заключних звітів про хід їх виконання.
Серед позитивних практик є оприлюднення протоколів засідань постійних комісій. Ведуться також їх відеотрансляції, але через незадовільну якість звуку незрозуміло, про що йдеться на цих засіданнях», – говориться у звіті «ОПОРи».