Історія з карантином додала бонусів кіберспорту, адже у такому спорті значно простіше дотримуватися дистанції, як спортсменам так і глядачам, а в умовах голоду через брак видовищ, які вдовольняли традиційні спортивні змагання, кіберспорт лишився чи не єдиною розвагою для засмучених вболівальників та знуджених спортсменів.
Нещодавно відбувся поєдинок між збірними України та Польщі в рамках FIFA 20. Українську команду представляли гравці нашої національної збірної: вінгер донецького “Шахтаря” Євген Коноплянка та півзахисник “Манчестер Сіті” Олександр Зінченко. За поляків грали Мацей Рибус і Матеуш Кліх. За підсумком двох матчів українська команда здобула перемогу 8:6!
До того ж відомий український футболіст, півзахисник англійського «Манчестер Сіті» та збірної України О.Зінченко непогано реалізує свій потенціал в іншій кібергрі, ось як оцінює його таланти в Counter-Strike(CS: GO) український спортивний ресурс tribuna.com: «Він дуже непогано тягне в клатч (це нервова ігрова ситуація, коли гравець лишається сам проти одного або декількох гравців протилежної команди і долає всіх). Аім (прицілювання на суперників) у Зінченко теж заслуговує на увагу. Навіть у такій складній ситуації Сашко не знітився і гідно себе показав. За рівних складах він не боїться брати на себе лідерські функції і видає топові квадракілли . На Dust2 він так здорово роздав на пістолетному раунді, що навіть коментатори захопилися».
Тож спортсмени не лише грають в ігри близнюки своєму виду, а й опановують зовсім інші змагальні сфери. Популярність кіберспорту й так була надзвичайною, а карантин лише поширив зацікавлення на більшу аудиторію, а відтак шанси на залучення кіберспорту до олімпіади лише зростають, адже міжнародний олімпійський комітет хоче зробити олімпійські ігри популярнішими серед молоді. Через що в олімпійську програму вже додано нові дисципліни, такі як скейтбординг, серфінг і скелелазіння. Більшість класичних видів спорту не мають такої популярності, як ігри кіберспорту. Але для багатьох дорослих та консервативних вболівальників кіберспорт не пасує для олімпійських ігор, вони вважають, що це не справжній спорт та шкідливе заняття.
А ось які контраргументи для скептиків запропонували в статті: «Чому наступна Олімпіада повинна містити кіберспорт» – The Economist:
Пандемія прискорила зростання е-спорту. Відео-гравці можуть проводити великі турніри, не заражаючи нікого. Дехто може бурчати, що кіберспорт не є правильним спортом. Багато батьків, спостерігаючи за своїми похмурими підлітками, які цілий день сидять на дивані, крутять великими пальцями і кричать: “Швидко, передайте мені дробовик!”. Все ж відеоігри дуже конкурентноздатні, з професійними лігами, які збирають переповнені стадіони. У світі, мабуть, всього 200 зірок тенісу, які можуть заробляти на життя, граючи в турнірах. На відміну від “Ліги Легенд”, фантастичної гри, в яку грають команди з п’яти чоловік, понад 1000 осіб отримують хорошу зарплату. Її фінал чемпіонату світу в минулому році дивилися 44 мільйони людей.
Спочатку нові види спорту завжди були непопулярні. Король Англії Едвард II намагався заборонити футбол в 1314 році, тому що він думав, що хлопчики повинні вчитися стрільбі з лука. В Америці 19-го століття церковні діячі протестували проти бейсболу, що, на їхню думку, було занадто кумедним. Кращі кіберспортивні змагання вимагають стільки ж майстерності і спритності, скільки і багато звичайних видів спорту – професійні геймери зазвичай виконують п’ять різних дій кожну секунду. Відеоігри також дешевші і доступніші, ніж, скажімо, вітрильний спорт або верхова їзда.
Критики кіберспорту теж апелюють до моралі, що ігри викликають звикання. З цієї причини принц Гаррі закликав заборонити Fortnite. Вони жорстокі. Звичайно, за часів глобальної дисгармонії, це погана ідея зробити симулятор вбивства олімпійським видом спорту. Олімпіада спрямована на сприяння миру. І, нарешті, відеоігри шалено комерційні. Ніхто не володіє баскетболом, а “Ліга легенд” належить китайській мегакорпорації Tencent.
Жоден з цих аргументів не надто переконливий. Ідея про те, що діяльність, а не речовина, може викликати звикання, викликає суперечки у лікарів, як і наявність причинно-наслідкового зв’язку між іграми і насильством. І з уявлення про те, що військовим видів спорту немає місця на Олімпійських іграх, важко погодитися. Метання списа і боротьба були введені в 708 році до нашої ери. Вони все ще чинні дисципліни. Сучасне п’ятиборство, яке включає в себе стрільбу і фехтування, було розроблено для навчання солдатів. Уявний хаос в Fortnite не можна порівняти з реальною шкодою, завданою боксом. Натовпи фанатів кіберспорту не бродять по центрах міст, як це роблять фанати футболу або хокею.
Що стосується того, що кіберспорт належить компаніям, і що? Олімпіада вже приносить мільярди від трансляції та спонсорства. Комерційний тиск може зробити розваги більш жвавими. Мати відеогру, названу олімпійським видом спорту, було б величезним призом. Компанії боролися б за створення ігор, що захоплюють глядачів. Це звучить як рецепт веселощів. Ті, хто не згоден, завжди можуть спостерігати за 20,000-метровим марафоном. Додайте Fortnite в Олімпіаду, і мільйони тих кому було все одно, зацікавляться. Такі люди можуть випадково наштовхнутися на традиційний вид спорту і теж спробувати. І якщо експеримент провалиться, неважливо. Міжнародний олімпійський комітет може відмовитися від нього в 2024 році, так як раніше він відмовився від крокету, перетягування каната та одиночного синхронного плавання».
Україна у кіберспорті теж не пасе задніх, зокрема, у Харкові збираються відкрити професійну академію для майбутніх кіберспортсменів та створити кіберспортивну організацію, яка об’єднає різні ігри. Також, у найближчих планах провести чемпіонат світового рівня з кіберспорту, який відвідають учасники і глядачі з усього світу. За словами чемпіона світу з комп’ютерних ігор «Counter Strike 1.6» та «Counter Strike Global Offensive» Данила Тесленка, за міжнародними оцінками, Україна посідає четверте місце в світі з кіберспорту і може стати лідером. Вже є «Кіберспорт Арена» в Києві, але країні потрібен ще більший простір для проведення великих турнірів, який зможе вмістити близько 5 тис. глядачів, а після змагань, наприклад, трансформуватися в робочу зону. Хоча в умовах карантину можна обходитися й без великих залів.
Автор – Боніфацій