Кадровий портал grc.ua опублікував результати дослідження трендів HR-ринку України «Барометр ринку праці України: головні тенденції 2021».
За словами Катерини Окунської, виконавчої директорки grc.ua, дослідження показало, що старі правила в бізнесі вже не працюють, а нових ще немає: «Змінюється HR-ринок України, ринок у процесі вирішення завдань і планування нових проєктів в умовах панденоміки».
Дослідження проводилось методом онлайн-опитування у червні-серпні 2021 року. Географія – вся Україна, окрім тимчасово окупованих територій. У дослідженні взяло участь більше 2190 респондентів-пошукачів та понад 220 компаній-роботодавців.
Генеральний медіапартнер «Барометру ринку праці» – медіахолдинг 1+1 media: «Для 1+1media, як великого та прогресивного роботодавця, важливо аналізувати, що відбувається на ринку праці. Такі дослідження, як Барометр, допомагають тримати фокус – цікаво порівнювати та співставляти, яке місце ті чи інші чинники посідають в нас та в інших компаніях, бізнесах. Примітно, що коронавірусний рік вніс свої корективи абсолютно в усі сфери, і результати дослідження свідчать про це. Багато тенденцій і змін, які відмічали респонденти, притаманні також і 1+1 media», – прокоментувала Ольга Мусійко, HR-директорка 1+1 media.
За словами Лариси Онипко, керівниці Премії HR-бренд, «Барометр ринку праці» вже став традицією і щороку презентація результатів збирає HR-експертів України для обговорення найактуальніших питань: «Рекрутинг та загалом HR-функція сьогодні виглядають кардинально інакшими, ніж рік тому. Зміни, прискорені COVID-19, відбуваються буквально за лічені тижні. 35% співбесід та оцінювань кандидатів проходять онлайн, нормою стає гібридний формат роботи працівників: більшість днів на дистанційці й 1-2 дні в офісі. Все більше кандидатів та компаній обирають саме змішаний формат роботи, щоб працівники ефективно взаємодіяли в командах та не втрачали почуття причетності. Все більше компаній використовують персоналізовану комунікацію, персоналізовану ціннісну пропозицію, персоналізоване навчання та персоналізовану винагороду за результати праці й досягнення. І цей тренд тільки посилюється. Найважливіше – роботодавці не на словах, а на ділі, реальними справами турбуються про людей, реалізуючи well-being програми, і вчаться балансувати потреби бізнесу і потреби людей».
Основні тенденції ринку праці 2021 року:
- У 2021 році продовжилась коронакриза, яка зачепила ринок праці. Тож більшість роботодавців охарактеризували рік як сповнений випробувань та непередбачуваний. Попри це, 45% компаній зазначили, що подолали складнощі, які були викликані подіями 2020-2021 років, ще 15% заявили про стабільність своєї роботи.
- У 2020-2021 рр. компанії активно почали перебудовувати та автоматизувати бізнес-процеси та розвивати онлайн-комунікацію із клієнтами, підрядниками та співробітниками. Загалом більшість роботодавців з оптимізмом дивляться у 2022 рік.
- На першому місці серед фокусів уваги роботодавців у 2021 році – посилення внутрішніх комунікацій. 43% компаній фокусуються на підвищенні продуктивності та результативності співробітників на дистанційці, причому 26% приділяють особливу увагу онлайн-навчанню та перепрофілюванню (re-skilling) співробітників.
- Заробітну плату підвищили/переглянули понад 70% роботодавців. Причини та умови перегляду рівня заробітних плат були різними. Так, 31% компаній підвищили заробітну плату всім співробітникам. 21% компаній підвищували оклади лише тим співробітникам, хто виконав/перевиконав KPI. Не переглядали рівень заробітної плати 23% компаній і 4% взагалі зменшили рівень зарплати. Також лише 4% роботодавців відмовились від системи бонусів для співробітників.
Серед пошукачів цифри трохи інші. Так, лише 44% працівників зазначили зростання заробітної плати. Для 29% оклади зменшилися (або через скорочення кількості робочих годин (10%), або взагалі без пояснення причин (19%)).