Мережі “БРСМ-Нафта”, МОТТО, Sun Oil та АС Ойл виявилися аутсайдерами в рейтингу якості бензину А-95, – повідомляє Інститут споживчих експертиз.
“У число аутсайдерів потрапили цілих чотири зразки, які були придбані в мережах “БРСМ-Нафта”, Мотта, Sun Oil і АС Ойл. У всіх чотирьох випадках було виявлено недолік “октану”- БРСМ-нафта (92,8 од.), МОТТО ( 94,2 од.), Sun Oil (94 од.), АС Ойл (88,2 од.)“, — повідомляється в дослідженні Інституту споживчих експертиз.
За словами представників експертної організації, “бодяжники” часто перетворюють “базовий” А-92 в “дев’яносто п’ятий”, за допомогою нехитрих маніпуляцій з різноманітними забороненими присадками, що і видно в пробах взятого на аналіз бензину. Також, в показниках взятих проб у мереж заправок Sun Oil і АС Ойл знайдено перевищення сірки більш ніж в півтора раза, у мережі МОТТО — більш ніж дворазове перевищення показника по бензолу, а у зразку мережі Sun Oil були виявлені шкідливі аміни.
“Якщо порівнювати з попереднім дослідженням, в мережі “БРСМ-Нафта” на цей раз амінів не виявилося, але впало октанове число. Мабуть, без використання амінів, піднімати октанове число досить проблематично. Також і в фракційному складі була виявлена особливість — пізно наступає температура википання, що може привести до проблем при запуску двигуна, а також розрідженню масла в картері“, — наголошується в дослідженні.
З 12 учасників в зелену зону якості потрапили 5 зразків – ОККО, SHELL, KLO (паливо українського виробництва SHEBEL), PARALLEL і Prime. Насамперед був перевірений найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації – передчасного згорання бензину в камері згоряння. Згідно з ним норматив встановлений на рівні не нижче 95 одиниць. Всі зразки показали відмінний результат – «запас» у всіх виявився в районі одиниці. Найбільший виявлений у ОККО (96,2 од.) І SHELL (96,2 од.) І швидкозростаючою мережі Prime (96 од.). Їх колеги всього лише на одну десяту не досягнули рекордсменів – PARALLEL і KLO – по 95,9 од.
Зі змістом сірки, одним з найважливіших показників, який є основним для довгої «життя» двигуна, також проблем не виявилося, все паливо відповідало нормативам Євро5. Мінімальні значення ідентифіковані у SHELL і ОККО (3,9 і 4 мг / кг відповідно), у PARALLEL, KLO і Prime також значення в межах 5 мг / кг. Це однозначний маркер заводського походження палива.
Що стосується змісту ароматичних вуглеводнів, то у всіх учасників значення в межах норми. Далі був перевірений ще один важливий показник – вміст бензолу. Цього токсичної речовини в бензині повинно бути якомога менше, оскільки збільшення його кількості прямо впливає на зменшення ресурсу двигуна. І тут – все на висоті. Найменша кількість – у SHELL, ОККО, і PARALLEL і (0,39, 0,45 і 0,47% відповідно), також відмінні показники у і KLO (SHEBEL) – всього 0,5% при нормативі не більше 1 відсотка. І нарешті, експерти перевірили наявність в паливі вміст амінів – заборонених в Україні та світі токсичних присадок, які застосовуються для збільшення октанового числа. Очікувано, в пробах лідерів цих речовин виявлено не було.
Підсумки дослідження показали чітку тенденцію до збільшення на ринку великої кількості не кондиційного палива напів- і кустарного виробництва в певних мережах. При цьому ціна на такий «продукт» не так вже й низька. З іншого боку, великі мережі, такі як ОККО, SHELL і PARALLEL гарантовано реалізують паливо з європейських і білоруських НПЗ. Слід зазначити і стабільні показники українського палива SHEBEL, реалізація якого неухильно зростає, а також безапеляційну політику якості у великій регіональної мережі Prime.