На Дніпропетровщині повним ходом – будівництво нової траси на Київ Н-31. Сучасну дорогу зводять осторонь сіл Петриківщини та Царичанщини. Вже готовий міст через канал Дніпро-Донбас. Нині техніка працює за переправою, – повідомляє ДніпроОДА.
«В області ремонтують існуючі магістралі та будують нові. Давня мрія водіїв – якісна дорога на Київ. Вона цілком здійсненна. Нині у регіоні втілюють один із наймасштабніших дорожніх проєктів. Кілометр за кілометром прокладають трасу Н-31», – зазначив голова Дніпропетровської ОДА Валентин Резніченко.
Черговий будівельний майданчик розгорнули за каналом Дніпро-Донбас. Там облаштовують з’їзд із нового мосту. Прокладають останню ділянку дороги в 29,5 км. Відсипають земляне полотно.
На цій ділянці будуть і дворівневі розв’язки, і естакада через річку Оріль, каже в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області Олександр Коломійцев.
Наразі підрядники варять арматуру під буро-набивні палі. А ще – зводять тимчасові переправи через Оріль для проїзду будівельної техніки.
«Транспортні розв’язки та шляхопроводи зводимо по всій довжині магістралі. Все – задля безпеки руху. Загалом буде 56 штучних споруд», – додав Олександр Коломійцев.
Траса Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка – один із найамбітніших проєктів в Україні, який було розпочато за президенства Порошенка.
Будівництво цементобетонних доріг в Україні за останні 10 років було забутою технологією, проте з ростом обсягів вантажних перевезень та ростом власне ваги вантажних транспортних засобів в дорожній галузі України відродилась ідея будівництва цементобетонних доріг, що мають ряд значних переваг перед асфальтобетонними, що в першу чергу полягають в здатності працювати під значно більшими навантаженнями.
Державним агентством автомобільних доріг України «Укравтодор» було виділено ряд транспортних коридорів, які характеризуються значною інтенсивністю в першу чергу великовантажних транспортних засобів. Як правило такі транспортні коридори з’єднують між собою великі промислові центри або припортові зони. Першою дорогою, що має отримати нове цементобетонне покриття за даною програмою є автомобільна дорога загального користування державного значення Р52 (Н31) Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка.
Першою ділянкою на ції дорозі, де профодиться реконструкція є ділянка км.129+400 – км.131+140. На вказаному відрізку автомобільної дороги спеціалістами Товариства з обмеженою відповідальністю «Європейська дорожньо-будівельна компанія» виконується укладання верхнього шару покриття із цементобетонної суміші. Товщина шару покриття становить 26 см. Після закінчення робіт з реконструкції автомобільна дорога буде відповідати першій технічній категорії та буде мати окремі проїзди для кожного напрямку шириною 10,50 м кожен (по 2 смуги руху в кожному напрямку).
На будівництві дороги задіяні бетоноукладальні комплекси німецької фірми Wirtgen, що якнайкраще зарекомендували себе при будівництві цементобетонних покриттів автомобільних доріг та аеродромів. Виробництво цементобетонних сумішей для будівництва дороги налагоджено на власному високопродуктивному цементобетонному заводі Simem MMX500, що розміщений поблизу ділянки будівництва.
Оскільки будівництво цементобетонних доріг є достатньо новим видом будівництва в дорожній галузі України, до ділянок, що будуються першими, привернута значна увага як з боку власне Державного агентства автомобільних доріг «України» та Державного науково-дослідного інституту «ДерждорНДІ» так і з боку представників засобів масової інформації.
Ось які етапи мали б завершити будівництво дороги. Але навіть після витрати величезних ковідних грошей на “Велике будівництво”, за нової влади “Слуг народу”, дорога і досі будується.
Статус об’єкту станом на листопад 2018 р. – продовжуються роботи по влаштуванню верхнього шару покриття із цементобетону на правому проїзді автомобільної дороги, завершення робіт заплановано на 2019 р.
Статус об’єкту станом на квітень 2019 р. – з початком будівельного сезону 2019 року було розпочато роботи по влаштуванню деформаційних швів цементобетонного покриття, що є завершальним етапом в технологічному процесі будівництва цементобетонних покриттів.
Статус об’єкту станом на липень 2019 р. – після завершення всіх робіт по будівництву цементобетонного покриття правого проїзду автомобільної дороги Н-31 (Р-52) на ділянці км.129+400 – км.131+140 було відкрито рух транспорту на збудованій ділянці дороги.
Статус об’єкту станом на липень 2020 р. – в червні 2020 р. було розпочато роботи із влаштування шарів конструкції дорожнього одягу на лівому проїзді ділянки автомобільної дороги. За червень було виконано влаштування нижнього шару основи із грунтоцементу тов.0,30 м. На початку липня розпочаті роботи із влаштування верхнього шару основи із “пісного” бетона класу міцності В7,5 товщиною 0,18 м. – станом на 15 липня роботи завершені. До кінця місяця планується розпочати укладання верхнього шару покриття із цементобетону класу міцності В35 товщиною 0,26 м.
Статус об’єкту станом на вересень 2020 р. – роботи з влаштування цементобетонного покриття на лівому проїзду виконано на 100% включаючи влаштування деформаційних швів. По збудованій ділянці дороги відкрито рух транспорту.
Але добре вже те, що президент Зеленський не згорнув будівництво доріг, шкіл, лікарень та садочків, яке було розпочато за п’ятого президента Порошенка, хоча й дещо загальмував і здорожчав.