Інтернет-видання «Дніпро.Головне»

До кінця року у Дніпрі капітально відремонтують 40 трамваїв і тролейбусів, – Філатов

З початку року у Дніпрі капітально відремонтували 10 трамваїв і 6 тролейбусів. Рухомий склад електротранспорту, середній вік якого становить 20-30 років, лагодять за сучасними енергоощадними технологіями. Нове життя техніка отримує у Спеціалізованій вагоноремонтній майстерні КП «Дніпровський електротранспорт».
Про це повідомляє Інтернет-видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» з посиланням на прес-службу міськради.
На проблеми цього транспорту у Дніпрі десятиліттями не звертали уваги й лише в останні два роки почали працювати над збільшенням технічних потужностей. Чимало ініціатив дніпровського КП є унікальними для українських підприємств електротранспорту.
«Фактично, в цих умовах рухомий склад збирають наново. Минулого року, після вивчення вінницького досвіду, я дав відповідне розпорядження – максимально наростити обсяги ремонту електротранспорту. Ми можемо проводити капітальний ремонт близько 40 вагонів. Після цього транспорт отримує новий вигляд. На наступний рік я поставив завдання вдвічі збільшити кількість капремонтів», – зазначив міський голова Дніпра Борис Філатов під час інспекції цехів із ремонту електротранспорту 5 липня.
Керівник міста також нагадав, що цьогоріч мерія придбає в лізинг 25 тролейбусів із низькою підлогою. Водночас вартість одного нового трамвая європейського виробництва сягає 18 млн грн.
«Нині ведемо перемовини з міжнародними фінансовими інститутами про залучення західних кредитів для оновлення рухомого складу. Думаю, у найближчі кілька років наші земляки побачать якісні зміни в електротранспорті. Ми плануємо ремонтувати не тільки рухомий склад, а й транспортну колію», – додав Борис Філатов.
Вагони відновлюють коштом комунального підприємства. Частку прибутку КП забезпечує саме майстерня. Тут приймають замовлення й від інших українських міст, зокрема Києва та Харкова.
Як відремонтувати рухомий склад із гарантією якості, у «Дніпровському електротранспорті» показують на прикладі двох різних вагонів. Трамваї типу Tatra T3 і КТМ-5 курсували міськими коліями близько трьох десятиліть. Нині їх оновлюють з використанням сучасних матеріалів.
По боках і на стелі вагонів – антивандальне покриття, у салонах – нові ергономічні сидіння. Замість шкірозамінника в оздобленні крісел використали більш витривалі пластик та вельвет. Освітлення та опалення – це енергоощадні й безпечні світлодіодні лампи та теплові опалювальні системи. Поручні також нового типу – оброблені спеціальним покриттям. Номер і напрямок маршрутів виводитиметься на електронні табло. Один із вагонів (КТМ) перефарбували зі звичного червоного у жовто-білі кольори. Чи зміниться дизайн інших машин – залежатиме від уподобань дніпрян.
Цьогоріч у «Дніпровському електротранспорті» запустили власне виробництво гумових деталей для трамваїв і тролейбусів. Їх майже не виготовляють в Україні, тому за обсягом продукції цей цех не має аналогів серед вітчизняних підприємств електротранспорту. Власне виробництво дає змогу скоротити витрати на ремонт. Економія в середньому – понад півмільйона гривень на рік.
Іще одна новація – перевірка вагонів на герметичність за допомогою унікальної системи «дощування». Металевий каркас випробовують під тиском води. А ще тут є єдина в країні атестована мобільна лабораторія з діагностики елементів та вузлів рухомого складу.
Довідка. «Дніпровський електротранспорт» – одне із найбільших комунальних підприємств у Дніпрі. На його балансі – понад 430 пасажирських трамваїв і тролейбусів та спецтехніки. Щороку електротранспорт у Дніпрі перевозить понад 112 млн пасажирів.