Інтернет-видання «Дніпро.Головне»

У Дніпрі представили настільну економічну гру про історію міста

У Дніпрі презентували унікальну настільну економічну гру, яка охоплює історію міста від часів козацтва до сучасності. Всеукраїнський стартап вже охопив 12 міст країни і навіть Польщу. Дніпро став 13-м.  Про те, як з’явилася гра в прес-центрі Відкритого розповіли співавтори дніпровської версії «Пана» Сергій Матусів, Владислав Педорак і Сергій Антох. 

«Дніпровський пан» – це частина всеукраїнського проекту. Його мета – відтворити історію, традиції та культуру кожного регіону у форматі настільної гри. Над проектом працювали 4 людини впродовж 5 місяців.

«Спочатку ми шукали в місті компанії, які погодилися б підтримати наш проект. Наприклад, інформаційно або фінансово, але ще в грудні 2020 року справу не йшла. І тут через час нам пощастило – партнери знайшлися, більш того ними виявилися великі і відомі дніпровські компанії. А далі нам дуже допомогли самі жителі міста – ми вирішили створити пост в Facebook, і попросили допомогти нам визначити найбільш знакові місця і персони. До обговорення долучилися і небайдужі городяни, і навіть історики. Наприклад, нам із задоволенням допомагала заступник директора Музею історії Дніпра Світлана Павлюк. Можна сказати, що дніпровський варіант гри був на 90% створений за допомогою соціальної мережі», – поділився один із співавторів гри Сергій Матусів.

Свій стартап, пояснюють автори, вони задумали як альтернативу всесвітньо відомої «Монополії». Щоб вона була зрозумілою і доступною навіть для того, хто ніколи не грав в настільні ігри. З класичної версії взяли тільки правило придбання підприємств – щоб людям було простіше познайомиться зі стратегією гри, кажуть її творці. Все інше – виключно авторські ідеї. У кожного регіону свої герої гри, але назва загальне «Пан».

«Ми відштовхувалися від слів« пан / пані »- як форми звернення до української культури. І «паном» може бути кожен з нас. Серед об’єктів – не тільки історичні пам’ятники, а й самі пізнавані і великі компанії міста. Головні персонажі – Олександр Поль, Андрій Фабр, Олена Блаватська, Дмитро Яворницький та ін. За сотню карток гравці дізнаються про легендах Дніпра, а інструкція виконана в формі стилізованого під старовину предмета з печаткою», – розповів один із співавторів «Дніпровського Пана» Сергій Матусів.

Крім історико-економічної місії, у «Пана» є ще і роль комунікатора. За словами, Владислава Педорака, це вийшло абсолютно випадково. «Як би смішно це не звучало, але ми почали допомагати бізнесам з різних регіонів дізнаватися один про одного за допомогою нашої гри. Наприклад, коли презентували версію про Закарпатті, місцеві представники бізнесу попросили у нас контакти компаній з Луцька. І навіть налагодили партнерство згодом», – поділився співавтор гри Владислав Педорак.

Вартість такої гри – 900 гривень, але в майбутньому автори планують створити і бюджетний, «студентський» варіант, щоб сувенірно-подарункова продукція, була доступнішою.