Сьогодні, 15 червня, міський голова Дніпра Борис Філатов відкрив унікальний для країни Центр управління автоматизованою системою керування дорожнім рухом. Розробка, що стежить за справністю та регулює роботу світлофорів, дозволить реалізувати на одній із ключових магістралей міста – Набережній Перемоги – так звану динамічну «зелену хвилю». Це – перший такий досвід для України, хоча в багатьох європейських столицях подібні центри працюють не перший рік.
Про це повідомляє Інтернет-видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» з посиланням на прес-службу міськради.
«Це система-трансформер. Фактично йдеться про перший модуль, що регулює питання дорожнього руху, насамперед, роботу світлофорних комплексів. Ми адаптуватимемо її до «Безпечного міста» – спільної програми з Нацполіцією щодо придбання відеокамер. Також один із модулів системи у майбутньому допоможе боротися з розкраданням ліфтового господарства. За наявності фінансування – а ми його матимемо – цей проект розвиватиметься й надалі. Адже оптимізація транспортних потоків має строгий економічний та екологічний ефекти», – зазначив Борис Філатов.
Головна перевага системи – її автоматичність. Управління в Центрі працює в онлайн-режимі. Систему також захищено від хакерських атак. Програма моніторить технічний стан світлофорів і, в разі поломки, перемикає пристрій в аварійний режим та сповіщає про це диспетчерів. У Центрі працюють п’ятеро операторів і один черговий – вночі. Всі вони – працівники КП «Дніпродорсервіс», які пройшли додаткове навчання. Оператори Центру розповідають: раніше діяли наче наосліп – через обладнання, придбане ще за радянських часів. Тепер завдяки технологіям бачать місто, немов на долоні.
Спеціально для Дніпра проект розробили в компанії СЕА. Ця українська фірма з 25-річним досвідом роботи на ринку займається виробництвом і впровадженням сучасного та енергоефективного обладнання. Понад півроку її фахівці вивчали урбаністичні потоки Дніпра.
Міська інфраструктура побудована на ще радянських розрахунках: 50 автівок на тисячу містян. У сучасному мегаполісі ці показники зросли в 5-7 разів. Вирішити транспортну проблему можна за допомогою розширення або створення нових доріг. Утім якісне світлофорне регулювання дорожнього руху – дешевший і не менш ефективний спосіб. Світова статистика свідчить, що так можна підвищити пропускну здатність шляхів до 25%. Наприклад, для магістралі з чотирма смугами це те саме, що й відкриття додаткової полоси. Проте грошей на це знадобиться в рази менше.
До автоматизованої системи управління дорожнім рухом увійдуть усі 180 світлофорних комплексів Дніпра. Наразі підключили вже більше половини пристроїв. Закінчити роботи планують найближчим часом.
Згодом електронних регулювальників оснастять камерами, що стежитимуть за ситуацією на найбільш пожвавлених ділянках автошляхів. Це дозволить оперативно перепрограмувати світлофори у разі ДТП або снігопаду, коли є загроза автомобільного колапсу. Система зможе керувати й освітленням на пішохідних переходах, а також електронними табло, що відображатимуть знаки та іншу інформацію для водіїв.
Водночас «зелена хвиля» на Набережній Перемоги діятиме при дотриманні певного швидкісного режиму. Залежно від інтенсивності трафіку, можна проїжджати світлофори на дозвільний зелений сигнал. Зараз цей режим тестують. У майбутньому динамічну «зелену хвилю» хочуть сформувати на основних магістралях міста.
У «Дніпродорсервісі» підрахували: це знизить кількість необґрунтованих гальмувань і прискорень. Відтак дорожнє покриття зношуватиметься менш інтенсивно, рівень загазованості спаде, а безпека дорожнього руху – підвищиться.