Аеропорт Дніпро відмовив новій українській авіакомпанії Air Ocean Airlines у запуску регулярних рейсів Львів-Дніпро на літаках Ан-148, – повідомив avianews.com комерційний директор авіаперевізника Павло Мізін.
При цьому свої дії повітряні ворота пояснили роботами з терміналу та аеродрому, які виконуються у рамках президентської програми «Велике будівництво».
За словами Мізіна, Air Ocean Airlines заздалегідь подала всі заявки та запросила слоти для польотів в аеропорт Дніпра і 9 листопада отримала згоду за підписом директора повітряних воріт Олексія Діденка. Після цього авіакомпанія відкрила продаж квитків.
«18 листопада аеропорт надіслав повідомлення про відмову у прийомі рейсів з 10 грудня у зв’язку з існуючими технічними обмеженнями через будівництво терміналу та смуги. Вони не запропонували ні нових слотів, ні вказали період часу, протягом якого польоти будуть неможливі», – зазначив Мізін.
У відповідь на це 18 листопада авіакомпанія направила запит технічного характеру в аеропорт з проханням роз’яснити, що заважає виконанню рейсів, і які обмеження діють, проте не отримала відповіді.
«Виконання рейсів Львів-Дніпро зараз перебуває під питанням. У зв’язку з цим авіакомпанія отримала права у Державіаслужбі на альтернативний маршрут Львів-Запоріжжя, отримала дозвіл та слоти від аеропорту Запоріжжя. Якщо Дніпро підтвердить свою відмову, то ми запустимо рейси до Запоріжжя та запропонуємо пасажирам, які купили квитки до Дніпро, новий маршрут як альтернативу», — сказав Мізін.
Аеропорт Дніпро набув слави аеропорту в Україні, з яким важко працювати стороннім авіакомпаніям.
2006 року авіакомпанія «Дніпроавіа», яка володіла аеропортом, відмовилася узгоджувати слоти найбільшому німецькому авіаперевізнику Lufthansa для польотів у Франкфурт. Конфлікт закінчився тим, що німецький авіаперевізник припинив польоти в українське місто, але як відповідь німецька авіавлада заборонила «Дніпроавіа» літати у Франкфурт і Берлін.
У 2013 році на недопуск до дніпропетровського аеропорту поскаржився співголова наглядової ради «Ютейр Україна» Карен Антонов. «Авіакомпанія контактує з аеропортом із цього питання. Тому ми можемо посилатися лише на їхні відповіді. Вони кажуть, що вони не мають можливості приймати наші літаки», — розповів тоді Forbes Антонов.
Про таку проблему в тому ж році розповів avianews.com старший віце-президент flydubai Джейхун Ефенді. Авіаперевізник анонсував рейс Дубай-Дніпропетровськ з вересня 2013 року, проте не полетів через відмову українського аеропорту. “На відміну від російських регіональних аеропортів, які працюють на міжнародному рівні і завжди шукають клієнтів, ми зіткнулися з тим, що вони не те, що не заохочують авіакомпанії, а не хочуть початку польотів flydubai”, – зазначив Ефенді.
У 2016 році з аеропорту фактично вигнали Turkish Airlines , яка літала до Стамбула. У відповідь через півроку турецька влада заборонила літати з Дніпра до Стамбула авіакомпанії «Дніпроавіа».
З 2009 року «Дніпроавіа» та через неї аеропорт Дніпра контролює компанія, яку ЗМІ пов’язують із бізнесменом Ігорем Коломойським.
Таке ставлення повітряних воріт до сторонніх авіакомпаній спричинило стрімкий розвиток трафіку в сусідньому аеропорту Запоріжжя. За 10 місяців 2021 року пасажиропотік у Дніпрі становив 233,3 тис. осіб, у Запоріжжі – 536,7 тис. осіб.
У 2021 році коштом держбюджету в аеропорту Дніпра почалося будівництво нового аеродрому, запуск якого міг би розблокувати рейси в Дніпро сторонніх авіаперевізників. Однак на даний момент, як випливає з даних керівництва Air Ocean Airlines, аеропорт навпаки посилається на це будівництво як підставу для заборони польотів.
Натомість затверджено порядок використання коштів для будівництва аеродрому в аеропорту Дніпра.
Кабінет міністрів України вніс зміни до порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для проєктування та будівництва аеродрому міжнародного аеропорту “Дніпро”, – повідомляє Національний Промисловий Портал.
Як зазначено в пояснювальній записці до документа, проектом акту пропонується поповнити статутний капітал ДП “Фінансування інфраструктурних проектів”, що належить до сфери управління “Укрінфрапроекту”.
Кошти, одержані підприємством, будуть використані на: виконання земляних (аеродромно-планувальних) робіт; облаштування нової штучної злітно-посадкової смуги, руліжних доріжок, перону; облаштування зовнішніх мереж електропостачання, водопостачання, водовідведення (каналізації), теплопостачання; здійснення авторського та технагляду; інші витрати, що входять до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва по об’єкту “Будівництво аеродрому міжнародного аеропорту “Дніпро”.