АТБ – найчисельніша мережа продуктових супермаркетів в Україні. А от Fozzy Group (магазини Сільпо, Фора, Fozzy Cash&Carry, Le Silpo, Thrash! та Favore) – найпросторіша.
Але до цих лідерів серед супермаркетів може приєднатися мережа Novus, яка після покупки мережі Billa увійде до п’ятірки найбільших операторів у сегменті фуд-ритейлу за сумарною площею магазинів, а також за обсягом товарообігу. У середині вересня 2020-го мегауспішна колись Billa вирішила покинути вітчизняний ринок: литовська Consul Trade House UAB, засновниця мережі супермаркетів Novus Україна, домовилася з австрійською Rewe International AG про викуп Billa Україна і стає одним із лідерів на ринку продуктового ритейлу, за Billa Україна австрійці виручили не так і багато — $30−40 млн, – пише НВ. Billa з’явилася у далекому 2000 році на лівому березі Дніпра столиці і стала першопрохідцем на вітчизняному ринку продовольчого ритейлу серед міжнародних компаній цього напряму.
Операцію ще належить схвалити Антимонопольному комітету, але несподіванок з цього боку експерти не прогнозують. У найближчій перспективі мережа Novus збільшить число своїх магазинів на 80%: до наявних 46 додасться 35 біллівських.
На даний момент лідером на ринку за загальною кількістю торговельної площі є Fozzy Group (магазини Сільпо, Фора, Fozzy Cash&Carry, Le Silpo, Thrash! та Favore) — 591,9 тис. кв. м. На другій позиції – АТБ з 539,1 тис. кв. м.
За кількістю магазинів — ситуація інша.
АТБ із 1132 магазинами — безумовний лідер в Україні. Fozzy Group, яка займає другу позицію, має у своєму розпорядженні лише 575 торгових точок. А Novus навіть після злиття з Billa (81 магазин) не дотягує навіть до 10-го місця (Таврія В, 89 магазинів), – наводить статистику видання.