У Дніпропетровську вирішували, як громада може здолати корупцію

28.01.2015 09:16

Провідна міжнародна організація Transparency International, яка регулярно досліджує стан корупції у світі, у своєму Індексі сприйняття корупції (CorruptionPerceptionsIndex) у порівнянні з 2013 роком відзначає лише незначне покращення позицій України – сьогодні Україна посідає 142 місце із 175. За словами Олексія Хмари, виконавчого директора Transparency International Україна, невеликі зміни стались виключно в напрямку активності громадян і їхній готовності боротися з корупцією.

Про це він розповів у Дніпропетровську під час прес-конференції, пише видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ».

14 жовтня 2014 року в Україні було прийнято пакет антикорупційних змін, до якого увійшли 5 законів. У кінці квітня вступає в силу закон про запобігання проявів корупції, який, за словами столичного експерта, передбачає створення нових принципових інструментів. Зокрема, починаючи з нового року усі декларації службовців в електронному вигляді збиратимуться в єдину базу, доступну для кожного. «Ця система, в разі успішного запуску, зможе за три роки очистити усіх корупціонерів, які практично досі перебувають на службі. Бо за брехню в декларації і за неможливість пояснити, звідки взялися ті великі статки, передбачена кримінальна відповідальність – 2 роки тюрми», - наголосив О.Хмара.

Читайте також: Сколько бюджетных денег украдено на новогодних елках в Днепропетровске?

Для врегулювання конфлікту інтересів при прийнятті рішень на місцевому рівні нова законодавча рамка передбачає створення спеціальної агенції, яка буде максимально ретельно слідкувати за кожним фактом конфлікту інтересів і у випадку його наявності оскаржуватиме, відмінятиме такі рішення через суд. Цей інструмент, сподіваються юристи, фактично за 3-4 роки унеможливить вплив на свої корупційні схеми цілих кланів, які сьогодні існують при українській владі.

«Ще один інструмент в новому антикорупційному законі – це можливість громадськості контролювати владу. Насправді вводиться ціла купа інструментів для громадян, щоб впливати на щоденні корупційні рішення чиновників. Один із яких – громадська антикорупційна експертиза, спеціальна методика оцінювання корупційних ризиків в текстах документів, законів, тощо, яка потім дозволяє скасовувати, чи змінювати ці нормативні акти, зменшувати рівень корупції», - додав експерт.

За його словами, вже сьогодні така методика як експериментальна використовується в деяких великих інституціях. Так, в Парламенті є спеціальний антикорупційний комітет, де створено громадську раду, яка в щоденному режимі перевіряє законопроекти на корупційні ризики, і багато з них потім скасовує, не дає приймати.

«На жаль, переживши Революцію Гідності, ми ніби й змінили перші обличчя на всіх гілках влади, але схеми, які снували рік, два роки тому, існують до сьогодні і продовжують жити. Єдине - масштаб цих схем став трішечки іншим. І причина не у тому, що влада демонструє якісь успіхи у боротьбі з корупцією. Просто на центральному рівні зараз немає осіб, які на собі замикають ті старі корупційні схеми. Та вони продовжують існувати на середньому, інколи – на найнижчому рівні. Це характерно як для всієї України, так і для великих багатих регіонів, таких як Дніпропетровщина, - зазначив Олексій Хмара. - Тому важливо готувати українських активістів, громадян для того, щоб щоденно контролювати владу, особливо в таких питаннях, як корупція. Ми з колегами вирішили підтримувати зусилля громадськості у боротьбі з корупцією і ініціювали програму з навчання представників Дніпропетровської області у використанні різноманітних інструментів громадського контролю за діями чиновників, за корупційними потоками».

Читайте також: Люди должны понимать, как можно контролировать чиновников, - Селин

Щоб підготувати експертів з проведення громадської антикорупційної експертизи з урахуванням Національної антикорупційної стратегії на 2014-2017 роки та новел антикорупційного законодавства, Дніпропетровська обласна громадська організація «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» спільно з TransparencyInternational Україна за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» проводять серію тренінгів у Дніпропетровську. Програма розрахована на 30 представників аналітичних центрів, інститутів громадянського суспільства, бізнес-асоціацій, членів консультативно-дорадчих органів, утворених при органах влади, депутатів місцевих рад, журналістів, студентів ВНЗ.

Олексій Андреєв, голова Дніпропетровської обласної громадської організації «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики», висловив сподівання на те, що такий інструмент, як громадська антикорупційна експертиза, буде затребуваним і громадськістю, і владою, адже він направлений саме на прийняття ефективних некорупційних рішень: «Цей інструмент не є конфронтаційним по відношенню до влади. Я вважаю, що це хороша можливість для покращення рівня нашого життя. Тому громадський сектор повинен підтримувати гарні починання влади. Дуже важливо активно застосовувати і використовувати нові інструменти, щоб з часом вони не втратили своєї сили».

«В Україні 90% корупційних схем - не поза законом, це абсолютно свідомо прописані норми. Щоб таких схем не було, потрібно постійно контролювати зміст документів на корупційні ризики. Нам не бракує законодавчих актів, у яких декларується боротьба з корупцією, однак не вистачає реальних результативних дій. Вилучаючи корупцію з конкретних документів, які ухвалюються на рівні того чи іншого органу, можна суттєво покращити економіку міста», - додав виконавчий директор Transparency International Україна Олексій Хмара.

Олексій Літвінов, виконавчий директор Громадської організації «Інститут Громадської Експертизи», розповів, що програма підготовки експертів передбачає цикл з трьох тренінгів. Це дозволить підготувати та сформувати групу фахівців для аналізу і удосконалення Програми запобігання та протидії корупції у Дніпропетровській області на 2013-2015 роки, а також взяти участь у підготовці проекту регіональної та місцевої програм на наступний період. «Під час тренінгів разом з теорією ми надаємо максимальну практичну базу: конкретні висновки результатів експертиз, документи, порівняльні таблиці – те, що дозволяє навіть не дуже підготовленій людині прочитати документ, викрити у ньому корупційні ризики і розробити подальші заходи для їх усунення», - зауважив громадський активіст.

Корупція існує там, де мовчать. Тому експерти закликали громадськість не мовчати про прояви корупції, долучатись до ініціатив інших і спільними зусиллями долати її.

Комментарии
Последние записи в блогах

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень       п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), суму коштів або вартість майна, переданих платником ПДФО у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

Норми встановлені п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Згідно із п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

При цьому, ст. 729 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року           № 435-IV із змінами (далі – ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.

Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви.

До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, для отримання фізичною особою права на податкову знижку у разі надання нею пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платнику ПДФО контролюючому органу, є копія договору про пожертву.

 

 

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 18.03.2020, підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено, зокрема п. 524.

Відповідно до п. 524 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 30 квітня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до   п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову деклараціюз плати за землю, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплатити плату за землю за відповідні місяці.

Фізичним особам – платникам плати за землю перерахунок здійснюється контролюючим органом.

 

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) доводить до відома платників, що на період дії карантину та в умовах введення на Дніпропетровщині надзвичайної ситуації обслуговування платників у ЦОПах з 23.03.2020 здійснюється у режимі онлайн та за попереднім записом за телефонами виключно для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності.

Звертаємо увагу, що на цей час зупиняється перебіг строків звернень за отриманням адміністративних та інших послуг і строків надання цих послуг. Після припинення надзвичайної ситуації та карантину перебіг цих строків буде продовжено з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

Закликаємо платників: користуйтеся дистанційними формами комунікації, не відвідуйте податкові органи та максимально використовуйте електронні сервіси ДПС, що розміщені на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України:

- електронний кабінетhttps://cabinet.tax.gov.ua/ ;

- електронна звітністьhttps://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/ .

Вхід до Електронного кабінету здійснюється також через офіційний вебпортал ДПС України.

Скориставшись Електронним кабінетом, ви зможете сплатити визначені податкові зобов’язання, подати звітність або отримати інформацію не відвідуючи податкові ограни.

Нагадуємо, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Якщо у вас відсутній електронний цифровий підпис, звертаємо увагу, на можливість отримання його онлайн, зокрема через Приват24.

У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платникам слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800 501 007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/ .

Користуючись субсайтом ГУ ДПС «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» (далі – субсайт), платники мають можливість отримати необхідну інформацію.

Проконсультуватись з фахівцями податкової служби платники можуть за допомогою Інтернету, надіславши повідомлення на офіційні скриньки ГУ ДПС, та за номерами телефонів, а саме:

- перелік контактної інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області розміщений за посиланнямhttps://dp.tax.gov.ua/kontakti/ або на субсайті у рубриці «Контакти»;

- контактні дані управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (поштова адреса, контакти, електронна адреса, зокрема для подання запиту на публічну інформацію та письмових звернень громадянами) розміщені за посиланнямhttps://dp.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialni-organi/.

 

Звертаємо увагу на наступні електронні адреси поштових скриньок:

► електронна адреса для направлення листів:dp.official@tax.gov.ua ;

► електронна адреса для направлення запитів на публічну інформацію:dn.publik436@tax.gov.ua ;

► електронна адреса, за якою громадянин може викласти своє звернення:dp.zvern436@tax.gov.ua ;

► електронна адреса для представників засобів масової інформації:dp.presa@tax.gov.ua .

 

Ми надаємо послуги виключно дистанційними комунікаційними засобами у зв’язку із запровадженням у регіоні надзвичайної ситуації та введенням карантину.

Сподіваємось на ваше розуміння.

Дотримуючись правил безпеки у непростій ситуації, ви максимально себе захищаєте!

Податківці Дніпропетровщини бажають усім міцного здоров’я!

 

Подробнее

Днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Перевага подання звітності в електронному вигляді».

На питання платників відповіла начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алла Свірська.

Питання 1. Які переваги подання податкової звітності в електронному вигляді?

Відповідь:Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

-економію робочого часу;

-немає необхідності відвідувати податкову інспекцію;

-економію власних коштів на придбання звітних документів;

-оперативне оновлення версій документів звітності;

-гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

-звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

-підтвердження доставки звітності (податковий орган надсилає квитанції про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв’язку);

- конфіденційність інформації;

- суттєве скорочення термінів проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку;

-можливість проведення звірки щодо платежів та відстеження наявності податкового боргу в електронному вигляді.

Питання 2. Яким чином платник податків набуває статусу суб’єкта електронного документообігу?

Відповідь:Для набрання статусу суб’єкта електронного документообігу та користування сервісами електронного кабінету, платнику податків необхідно:

-отримати кваліфікований електронний підпис у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, банку та інших установах;

-зареєструватися користувачем електронного кабінету, розміщеного на сайті ДПС України, за допомогою отриманого кваліфікованого електронного підпису;

- надіслати засобами електронного зв’язку Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів;

- після отримання підтвердження про приєднання до системи електронного документообігу – платник податків набуває статусу суб’єкта електронного документообігу та має можливість користуватися сервісами електронного кабінету.

Питання 3. Які умови та режим роботи сервісу «Електронний кабінет»?

Відповідь: Хочу звернути увагу на функціонування сервісу «Електронний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua/), яким можливо скористатись цілодобово як з персональних комп’ютерів так і з смарт-пристроїв, сервіс працює безкоштовно.

Питання 4. Що є підтвердженням про прийняття або відмову у прийнятті електронного документу?

Відповідь: Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача електронного документа та автора квитанції).

 

 

Подробнее
Голосование
Поддерживаете ли Вы политику Президента Зеленского?
Да
Нет
Не знаю