Результати децентралізації на Дніпропетровщині

13.09.2017 12:15

Ще у лютому 2015 року Верховною Радою України був прийнятий Закон «Про добровільне об’єднання територіальних громад», який став базовим законом для проведення реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Про це повідомляє Інтернет-видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» з посиланням на «Дніпроград».

Два роки тому на Дніпропетровщині створили перші об’єднані територіальні громади. Доходи громад зросли в рази, а це додаткові кошти на ремонти доріг, лікарень, шкіл, дитячих садків - об’єднання розпочали реалізацію понад 200 інфраструктурних проектів.

За підрахунками Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Дніпропетровська область – в лідерах децентралізації. Складаючи рейтинг, фахівці відомства аналізували успіхи областей за чотирма параметрами: кількість створених громад, їх площа, кількість населених пунктів та мешканців, що об’єдналися.

На Дніпропетровщині вже об’єдналася найбільша в Україні кількість громад – понад 50. Загалом в області планують створити майже 90 громад.

Бюджети маленьких громад, таких як Юр’ївська, Томаківська, Ляшківська, Сурсько-Литовська та інші, у 2016 році зросли майже у півтора рази, що підтвердило спроможність громад.

Медицина, особливо первинна ланка, повинна базуватися на запитах громади, підтримуватися і у подальшому контролюватися громадським активом. Голова однієї з найуспішніших громад у процесі реформування місцевого самоврядування та децентралізації на Дніпропетровщині - Царичанської об'єднаної територіальної громади - Геннадій Сумський розповів, як активна участь громади включає її у вирішення власних проблем із здоров'ям і не тільки.

«На сьогодні, завдяки децентралізації, існує тісна співпраця місцевої та обласної влади разом з медичними установами. Ми зараз активно працюємо у напрямку створення єдиного медичного простору для громади і покращенням якості надання медичної допомоги. Власними зусиллями представники громади беруть участь у найрізноманітніших конкурсах та проектах», - зазначив Сумський.

Ще одним прикладом успіху громад можна назвати реконструкцію міні-гідроелектростанції на річці Вовча у Васильківському районі. Вона була побудована у 50-х роках минулого сторіччя і освітлювала вулиці населеного пункту, однак потім вийшла з ладу. Після об’єднання людей у громаду для ремонту станції знайшовся інвестор з Полтавщини, який погодився вкласти у цю справу близько 6 мільйонів гривень.

Нещодавно на Дніпропетровщині розробили першу в Україні комплексну регіональну стратегію децентралізації. Посібник містить конкретні поради для громад із впровадження адмінреформи.

«Книга призначена для територіальних громад, які вже утворилися або тільки збираються об’єднатися. Голови громад вже її отримали. Загалом розробили практичні поради в 12 напрямках впровадження реформи, які допоможуть громадам організувати комфортне життя для мешканців навіть найменших населених пунктів», – прокоментував видання голова ДніпроОДА Валентин Резніченко.

Втім, не обходиться і без певних пробуксовувань. Жителям села Піщанка Новомосковського району заважають створити об'єднану територіальну громаду з центром у їхньому населеному пункті, оскільки місцевому латифундисту і аграрному олігарху Вадиму Нестеренко вигідніше об’єднання на базі міста Новомосковська.

Процес добровільного об’єднання у територіальну громаду з центром у Піщанці розпочали ще у лютому 2017 року. Він мав завершитися навесні, щоб восени провести вибори належним чином. Голова Піщанської сільради говорить, що виконали усі відповідні вимоги закону.

«Проведено по чотири сесії в кожній раді, проведені громадські слухання. В повному об’ємі виконана необхідна процедура», - розповів голова сільради Микола Мазниця.

На отримання позитивного висновку в ОДА подавали вже чотири рази, однак документи повертають на доопрацювання. Востаннє відмовили у зв’язку з судовим рішенням райсуду в місті Дніпрі. Активісти переконані, що рішення сфабриковане, тому їздили до Дніпра протестувати під стінами суду.

«Про яку законність можна казати, якщо справа розглядається три місяці. До того ж, впродовж цього часу не був повідомлений відповідач – орган місцевого самоврядування, що проти нього був поданий позов», - зазначив активіст В’ячеслав Горобець.

В ОДА пояснюють, що діють відповідно до вимог Центральної виборчої комісії. Документи готові підписати відразу, коли вони будуть відповідати усім юридичним вимогам.

«Ніякого суб’єктивного відношення немає. Є декілька прикладів сільрад, які допрацьовували документи і ставали територіальними громадами», - пояснив перший заступник голови ОДА Олег Кужман.

Щоб розібратися з питанням об’єднання громади, активісти зверталися до губернатора Дніпропетровської області Валентина Резніченка та прем’єр-міністра Володимира Гройсмана. Однак вирішити проблему поки не вдалося. Згідно з законом про децентралізацію, об’єднатися доведеться, але в якому форматі покаже час та амбіції сторін.

Якщо ж брати картину в цілому, децентралізація – чи не єдина з реформ європейського вектору розвитку, яка поки що добре вдається Президенту Петру Порошенку. І хоча, як ми зауважили, не скрізь об’єднання і реєстрація громад проходять гладко, наочні вже масові позитивні приклади самостійного, раціонального розпорядження бюджетними коштами в інтересах мешканців саме громад. То ж вже незабаром можна говорити про децентралізацію, як про одну з фундаментальних реформ сучасної української влади, яка наблизила пересічного простого українця до розпорядження коштами власної територіальної громади, а відтак – вирішення проблем саме цієї громади через прямий вплив на прийняття управлінських рішень.

Как это повлияет на рейтинг:
Председатель Днепропетровской областной государственной администрации
Подробнее
Комментарии
Последние записи в блогах

Станом на 1 травня 2019 року на розгляді у судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 7,2 тис. справ різних категорій на загальну суму 11,4 млрд гривень.

З розглянутих судами у січні - квітні поточного року 323 справ на суму 314,8 млн грн на користь органів ГУ ДФС Дніпропетровщини вирішено 201 справу на суму 267,1 млн грн, що складає 62,2 % від загальної суми розглянутих судами справ.

Із загальної кількості адміністративних справ за позовами платників податків до територіальних органів ДФС Дніпропетровської області більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень.

Так, з початку року на розгляді у судах знаходилось 4727 таких справ на суму 9,0 млрд гривень. З них судами розглянуто 196 справ на суму 113,0 млн грн, з яких на користь органів ДФС вирішено 122 справи на суму 65,2 млн гривень.

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що обчислення суми транспортного податку (далі – податок) з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Норми визначені п.п. 267.6.1 п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України  (далі – ПКУ).

Підпунктом 267.6.2 п. 267.6 ст. 267 ПКУ встановлено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 01 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України (п.п. 267.7.1 п. 267.7 ст. 267 ПКУ).

Фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п. «а» п.п. 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 ПКУ).

 

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 22.05.2019 набрав чинності Закон України від 16 травня 2019 року № 2725-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про електронні довірчі послуги»» (далі – Закон № 2725).

Законом № 2725 врегульовано питання надання кваліфікованих довірчих послуг у сфері справляння податків та визначено відповідні повноваження контролюючих органів у цій сфері.

Зокрема, до Податкового кодексу України (ПКУ) введено поняття «кваліфікована електронна довірча послуга», «кваліфікований надавач електронних послуг», «кваліфікаційний електронний підпис чи печатка», «кваліфікована електронна позначка часу», «кваліфікований сертифікат відкритих ключів».

Також Законом № 2725 уточнено, що єдиною підставою для відмови:

● у проходженні електронної ідентифікації платника податків в електронному кабінеті є недійсність кваліфікованого електронного підпису такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа;

● у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови, що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

Крім того, Законом № 2725 визначено, що кваліфікований надавач електронних довірчих послуг центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, безоплатно надає платникам податків кваліфіковані електронні довірчі послуги.

Водночас, Законом № 2725 внесено зміни до Митного кодексу України (МКУ) та Закону України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», відповідно до яких на 90 днів продовжено термін, протягом якого можливо буде здійснити митне оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, що ввезені на територію України у період з 01.01.2015 і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Закон № 2725 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 21.05.2019 № 93.

Подробнее

Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямом роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб.

Впродовж січня - квітня 2019 року до органів ДФС Дніпропетровської області надійшло 123 письмових звернення громадян, що на 77 менше, ніж за відповідний період 2018 року. Тематика письмових звернень в більшості стосувалася наступних питань: контрольно-перевірочної роботи, консультації з питань податкового законодавства тощо.

До органів ДФС у Дніпропетровській області протягом року надійшло 6 колективних звернення від 39 громадян. Звернення розглянуті у визначений законодавством терміни.

З метою поліпшення інформаційного обміну з громадянами при ГУ ДФС створено спеціальну електронну поштову скриньку zvern436@sfs.gov.ua, звернення з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками відповідно до вимог Закону.

 

Подробнее
Голосование
Сможет ли Владимир Зеленский быть самостоятельным президентом?
Нет, не сможет
Да, сможет